Pochybuji, že někdo bude investovat čas, úsilí a peníze do testování spousty modelů. Za pár dnů každý uvidí...
Já stále používám navigaci koupenou v roce 1998 (tehdy ještě byla v poloze záměrná chyba, EPE 20 - 50 metrů). Jedno úspěšné překlopení v roce 1999 zvládla, myslím, že stejné to bude i teď. :-)
Není pravda, že výrobci neví, který model je chybou postižen. Mám historickou navigaci TomTom Go 930, která je zaregistrovaná na supportu TomTom. Předevčírem jsem dostal od TomTom email, že moje navigace je postižena chybou "přetečení", přestože již není navigace podporována, připravili SW patch. Součástí emailu byl link ke stažení patche - seriozní přístup...
Výrobci to prostě neví. Berte to tak, že morální životnost auto navigace je cca 5 let, u turistické navigace to bude hodně podobné. Tak nejen Garmin ani ostatní prostě nebudou plýtvat penězmi na testy "historických modelů", zároveň ale si nechtějí naštvat trh prohlášením ve stylu "asi to nebude fungovat, pořiďte si nový přístroj". Co spíše bude zajímavější z hlediska sítí a serverů je to, jak se s tímto problémem vypořádají NTP servery v datacentrech, které si berou čas z GPS. Dražší a moderní přístroje používají kombinaci více zdrojů. ale v každém větším datacentru je určitě zapomenutý muzeální kousek. Příští úterý určitě se objeví pár zábavných historek.
Preco by mala byt zivotnost navigacie len cca 5 rokov? Mam navigaciu cca 5 rokov a cakam, ze jej zivotnost bude minimalne dalsich 5 rokov. Zivotnost navigacie je v podstate rovna dobe vydavania aktualizovanych map. No a tu umelo skaracuju vyrobcovia. Dnes nevidim dovod aby aktualizacie nevychadzali velmi dlhu dobu. A nemam problem si za to priplatit. Nove zariadenia uz nic nove neprinasaju.
Vis to mas tezky. Zivotnost navigace je obecne dana jeji pouzitelnosti. V cesnicce mame navigaci od garmina ktere muze byt tak 15-20 let. Podobne je na tom gpsmapka navigace od garmina kterou vyuzivali fanousci delta kridla... U nekterych navigaci treba vubec nejde o mapy ale jen o informacni bazi s navigacnimi body/poi nebo zjisteni vektoru pohybu vuci naspecifikovanemu bodu nebo charakter trasy.
Ono smatlafounova rychlokvaska co ma kazdy 2 roky novej telefon tezko pochopi ,ze takova letecka navigace musi byt i pro mala letadla certifikovana a jeji montaz a kontrolu nemuze delat kazdy vesnicky kovar. A ze tech typu co se tam muze dat je tolik jako na prstech jednoho pahylu.
Vetsi namorni vode odolna navigace s aktivni antenou buhvi jak daleko od zakladni jednotky taky neni zrovna vec co vyresi franta za odpoledne.
Smatlafounova rychlokvaska tez netusi ze DGPS geodeti pouzivaji mnohem dele nez 5 let...to u nas bude nejakych 15 let.