Další možností, jako použít sprity, bylo vytapetování obrazovky na místech, kde jste potřebovali víc barev, než grafický režim umožňoval. Tady je ukázka, i se zdrojákem:
http://ftp.penguin.cz/…tari/tetris/
Režim 320×něco byl zcela monochromatický – pouze dvě vybrané barvy. Na screenshotech je ovšem režim kombinovaný – dolní příkazová sekce používá textový režim.
Je to tak. Pri rozliseni 320× neco se jeste pouzivala finta – color artifacting. Sude sloupce mely diky vlastnostem PAL modulace a hw rozliseni obrazovek (i v NTSC neco podobneho bylo) jinou barvu nez liche. Nektere hry toho vyuzivaly, i kdyz vysledek krasou barev spis pripominal CGA. Vice napr. zde: http://www.atariarchives.org/dere/chaptD.php Protoze na LCD tyhle artefakty nefunguji, nektere emulatory (Atari800Win Plus) umi tyhle artefakty vytvaret umele, aby aplikace vypadala stejne, jako original HW na CRT.
To je ta finta, ze za urcitych podminek, vedle sebe 2 cary s ruznou barvou vyrobili dalsi barvu ? To jsem zkousel a bavil se tim, dali se vyrobit dalsi barvy. Taky jsem mel tusim +256MB rozsireni na Atari , a pres ty banky slo udelat 4 ruzne obrazovky, a preblikavanim dosahnout CGA rezim , no ale blikalo to :D
Ano, to je ono. Nejlepe to fungovalo s normou NTSC, trosku i na PALu. Problem byl, ze ruzne televize se chovaly odlisne a jeste take v zavislosti na tom, jestli se do nich privadel VF signal nebo separatni video+zvuk.
Nektere emulatory se to skutecne snazi napodobit, ale neni to stale ono (staci si v Basicu vykreslit horni pulku stranky v GR.8 „lichymi“ carami a druhou pulku stranky „sudymi“ carami na realnem Atarku a potom na emulatoru). Taky se samozrejme spatne emuluje prepinani obrazku s frekvenci 50/60 Hz, jak to delaly nektera dema pro zvyseni barev pomoci blikani nekterych pixelu.