Vlákno názorů k článku Grafické karty a grafické akcelerátory (19) od Jiri Svoboda - Poprve pri cteni o bloku pro vypocet osvetleni....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 7. 2005 14:24

    Jiri Svoboda (neregistrovaný)
    Poprve pri cteni o bloku pro vypocet osvetleni. Hodne tech terminu jsem poprve potkal na zacatku devadesatych let v raytraceovacim programu pro Amigu (tusim Imagine 3D) a tehdy jeste prilis netusil, co znamenaji. Mimochodem, vypocet jedne sceny (jednoho snimku, ne animace) tehdy trval cca. 8 hodin. :-)
    Podruhe pri cteni o voxelove grafice. Tu pouzivaly napriklad hry Comanche (simulatory vrtulniku, jeste pro DOS) a vypadalo to uzasne. Pak ale z duvodu v clanku uvedenych ustoupila do pozadi.
  • 13. 7. 2005 16:40

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel
    Já jsem prováděl první raytracing v programu Vivid pro PC. Byl to jediný mě známý raytracer, který běžel i na mé 286 @ 20 MHz, ostatní (POVRay taky už existoval) potřebovaly extender a 386. Těch vašich hodin jsem s některými obrázky hravě překonal :-), hlavně když jsem zapoměl nastavit menší počet odrazů paprsků (tj. rekurzi) od zrcadlících ploch.

    Voxelovou grafiku ala Commanche nebo Mars (skvělé demo na 3kB) jsme dokonce s kamarádem použili v jedné naší nikdy nedokončené hře. Mělo jít o obdobu Scorche v 3D a v té době ještě žádné grafické akcelerátory nebyly široce používané (pouze VGA a SVGA), takže to voxely pro krajinu jasně vyhrály. Hotové je pouze procházení 3D prostorem a sprity tanků :-(