Až teprve teď vidím, jak bylo moje CPC 464 na svojí dobu pokročilé. Disponovalo třemi grafickými režimy:
160x200, 16 barev z 32
320x200, 4 barvy z 32
640x200, 2 barvy z 32
Každý znak mohl mít libovolnou barvu písma i pozadí (samozřejmě z dané palety), písmo, pozadí i okraje obrazovky (tzv. "border") mohl blikat.
Dost často jsem ale v hrách vídával režim emulovaného spectra, tzn. 256x192 a 8 barev najednou. Docela bych byl rád, kdybych se něco dočetl i o grafice v CPC.
Máte pravdu, CPCčka - zejména verze s integrovanou disketovou jednotkou - patřila ve své době na určité pomezí mezi osmibitovými a šestnáctibitovými počítači. Tím mám na mysli, jak jejich hardwarové vybavení (operační paměť, grafika, možnost připojení periferií), tak i určení těchto počítačů. CPCčka se často používala v kancelářích - to vyžadovalo použití monitorů namísto televizí.
Z toho také vycházely zmíněné grafické režimy, které by se na "herních" osmibitech neužily (rychlost překreslování, možnosti TV, obsazená kapacita operační paměti).