Tuším, že primát v počtu vyvinutých počítačů v rozvinuté komunistické/socialistické společnosti měl jistý Ing. Smutný.
To bylo v době, kdy v socialistických výzkumných ústavech rentgenovali a jemně seřezávali např. zahraniční RISCové procesy, aby je bylo možno překonat imerialistické "embargo" ;-)
V amatérských pomínkách se o podobné pokoušeli někteří údajně takovým způsobem, že obvody seřezávali lupenkovou pilkou...
Návody na ametérskou stavbu některých 8 bit počítačů nejen Ing. Smutného byly otisknuty v Amatérskám Rádiu... všechny byly stavěné buď na 8080 (v té době cca 15 starý CPU) nebo na klonu Z80 z NDR....
Ano, sám jsem ještě pořád majitelem stroje Bobo 64k, sestaveného podle návodu z Amatérského rádia v oddělení vývoje ČKD polovodiče, kde se všichni nudili a tak si našli práci, prostředky byly všude kolem.
Bylo to kompatibilní se spectrem, navíc to mělo Multiface - výbornou vecičku, která se spouštěla z ROM (tuším že tam byla na místě ovladače nějaké obskurní sinclairovské tiskárny či čeho) pouhým stiskem jedné klávesy (information at your fingertips) a dávala člověku do ruky takové nástroje jako celoobrazovkový hexa editor paměti (možná bych si i vzpoměl, na jaké adrese ukádal počet životů Manic Miner), možnost uložit obsah paměti na kazetu, disketu (quick disk? Nějak tak se to jmenovalo) a kdo ví co ještě :)
Nevim jestli na Bobo64 vznikla nejaka podpora nekompatibilni grafiky, tech 512x265 jsem tam flaknul jenom z duvodu abych na tom umel naemulovat standardni 80 znakovej terminal, na to nejakej spec. programek byl.
S prichodem 256k pameti jsem to rozsiril na Bobo256 s podporou vetsi pameti.
Byla to hracka, ale pekne jsme se na tom vyblbli.
Zdravim, autor ideoveho navrhu :o)
danhard@volny.cz
Mate prosim nejake podrobnejsi informace, jak byla grafika generovana, tj. pouzite casovani, sekvencery apod? Mam takovy dojem (ale uz je to peknou radku let), ze nektere osmibitove pocitace si tehdy platnou normu SECAM dost ohybaly (spatne synchro) a na nekterych televizich tak byl problem s dobrym naladenim obrazu.