Apple I opravdu patří mezi historickou raritu, která se prodává za hodně drahé peníze na burzách. Apple II (ať již série C nebo E) se však - v Americe - dodneška používá, asi je použitý software tak dokonalý, že na něm není zapotřebí nic měnit :-)
Na tom screensaveru je grafika Apple II prezentovaná velmi dobře, jen je škoda, že tam nejsou líp simulované chyby TV obrazovky (něco podobného obsahují například emulátory osmibitových Atari, na kterém se chyby TV obrazovky, nebo spíše modulace a demodulace, používaly k vytvoření dalších pseudobarev).
Pekny clanok, v poslednej kapitole vsak mal podla mna autor spomenut sposob, akym sa Apple dostalo ku GUI. Viem, ze v niektorom "osvetovom" filme to bolo rozobrate, ale malokto berie hollywoodsku produkciu ako clanok viery :-) Bol by som rad, keby to autor skusil vysvetlit v dalsich dieloch venovanych Ovociu. Nie je to kritika, je to navrh. Ja sam neviem, ci su veci, ktore si ludia odovzdavaju ustne, pravda. Moze to mnohych vyviest z tmy do svetla :-D
No, osobně jsem u toho nebyl :-), ale je známé, že zakladatelé Apple si udělali výlet do Palo Alta, kde viděli běžící prostředí s GUI, které bylo založeno na Smalltalku. Je otázkou, do jaké míry bylo toto prostředí okopírováno, tj. zda pouze jeho návrh, nebo i (alespoň konceptuálně) kód. Podle mě je nejdůležitější vlastní návrh prostředí, tj. koncepce oken, ikon, menu a myši - v dnešní době je to sice bráno jako samozřejmost, ale ona to v minulosti byla opravdu novinka o které málokdo věřil, že bude použitelná (stejně jako já nevěřím na použitelnost 3D GUI, samozřejmě se však mohu mýlit a v budoucnu někdo přijde na opravdu efektivní způsob tvorby 3D GUI).
Going back to the "Pirates of Silicon Valley," did you think it accurately reflected Apple's early days?
It's probably common among people like myself, but I don't like to read Apple stories or books or see shows.
Even "Pirates of Silicon Valley," I wasn't going to watch it at all. It was just going to be "another one of those" -- I don't ever pay attention to them. And they hadn't interviewed any of us, so I had no idea [how it would come out]. I have a little part in it. My wife wanted to watch it, so I had a bootleg tape a month before [it was televised] and I stuck it in.
I'll tell ya, right from the start, it caught me. The tear gas at Berkeley started the memories [laughs].
How realistic were the scenes -- like, in the end, where Steve Jobs confronts Bill Gates over the introduction of Windows?
The words aren't exactly the ones that were used, but the confrontation was the equivalent to what the significance of world events were.
How much of it really happened and how much was fictionalized?
Every one of the events happened. Every one of them. That's what shocked me. They didn't interview one person because they were afraid of legal [issues]. They just did it from research.
Every one of those events I can remember -- and if I wasn't there -- hearing about them. They were just portrayed with not the exact people that said the words and not the exact words that were said.
They had to reconstruct a scene that matched what had happened. Sometimes, they even got things out of date by a few years.
Podle mých informací se jednalo spíše o inspiraci než o skutečné čerpání kódu. V PARC to byly spíše podrobné exkurze, kdy jim předváděli svoje hračky a oni se případně ptali na technické detaily.
Na druhou stranu celá řada lidí později z PARC odešla znechucena přístupem Xeroxu právě k Applu a licenci na Smalltalk si rovněž koupili.
"Never the same colors" jako akronym pro televizní normu NTSC je velice podařený starý vtip, který skutečně vystihuje její vlastnosti (předtím, než se tam začaly cpát korekční obvody), ale dal bych za to alespoň smajlík, jinak si dost lidí bude myslet, že to ta zkratka opravdu znamená :)
Popravde receno, kdyz tak vzpominam, co ta zkratka NTSC doopravdy znaci, vzdycky mi prijde na mysl pouze ten vtipek "Never the same colors" :-) Originalni vyznam zkratky (National Television System Committee) jsem si nikdy nepamatoval. Blize viz http://www.webopedia.com/TERM/N/NTSC.html.
Ona teda zadna "analogova" norma (PAL, SECAM, NTSC) neni bezchybna - uz jen diky zpusobu kodovani barvovych informaci k puvodnimu cernobilemu obrazu - ale NTSC to v "kvalite" jednoznacne vyhrava ;-)
No nevim, ale NTSC mi prislo teda mnohem vic v pohode nez SECAM, obzvlast ten co meli naimplementovanej v CST za komunistu. Nejoblibenejsi barva systemu byla vzdy vojenska zelena ....
To spis zalezelo na televizorech, nez na norme prenosu TV signalu :-) (barevne korekce byly dostupne na vsech BTV, at uz z predniho ovladaciho panelu, nebo pomoci trimru na plosnaku). V kazdem pripade ma SECAM nejvetsi vertikalni rozlisovaci schopnost (pocet televiznich radku) - oproti NTSC je to skoro dvojnasobek. To je jiste dobre, na druhou stranu to vsak znaci, ze se pro kodovani barev muselo pouzit jine schema, jinak by se signal "nevesel" do rozsahu 6,5 MHz.