S VGA kartou se daly dělat různé vylomeniny, jestli si dobře vzpomínám, tak monitor při zpětném řádkovém chodu generoval hardwarové přerušení. Pokud programátor v obsluze tohoto přerušení stihl změnit paletu některé barvy (resp. indexu barvy), mohl napřklad dostat do jednoho snímku tolik barev, kolik měl řádků. Tuším, že jsem to zkoušel v rozlišení 640×480, ale možná taky v textovém režimu, je to tak dávno :). Další fintou bylo tyto změny palety při každém novém snímku trochu posunout. Nejenom že pak měl obraz 480 (400) barev, ale ještě se barvy naprosto plynule posouvaly po obrazovace, což působilo neskutečně s tehdejším hardwarem.
V praxi to samozřejmě nebylo moc využitelné, ale mám pocit, že právě hra Scorched Earth dělala efektní výbuchy tak, že rotovala paletu některých barev mezi jednotlivými snímky. Bylo to mnohem snažší než překreslovat všechny pixely, které se výbuchu týkaly (což by asi hardware ani nestíhal).
Na animování palety mají dokonce Windows API
http://msdn.microsoft.com/…ary/dd183355(VS.85).aspx
Mate pravdu, jak Tank Wars, tak i Scorched Earth pouzivaly animaci palety. Vypadalo to zajimave predevsim na starsich pocitacich – samotne vykresleni vybuchu bylo pomale, dokonce bylo patrne vykreslovani pixelu u nejvetsich kruznic a potom animace palety uplne plynula, vsak se taky posouvalo jen nekolik bajtu :-)