Vlákno názorů k článku Hadopi po 11 letech aneb Francie ukazuje, že hon na filmové piráty nemá smysl od frantaN49 - Stáhnutí díla zdarma by měli prodejci brát jako...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 8. 2020 11:25

    frantaN49

    Stáhnutí díla zdarma by měli prodejci brát jako jistou formu neplacené reklamy. Furt se minimálně přemýšlí jen v tom smyslu, že dílo stažené zdarma = ušlý zisk. Jenže pokud by si daný člověk nestáhnul (něco neznámého) zdarma, tak by si to ani nekoupil, protože by nevěděl, že ho to zaujme.

    Možné následující scénáře... dejme tomu, že dílo = film:
    1) Stažené dílo ho nijak nezaujalo a nebude se o něj dále zajímat
    => prodejce přišel jen o ušlý zisk za to první stažení, reálně je škoda = 0

    2) Stažené dílo ho zaujalo, ale nechce za něj platit v této podobě... třeba si stáhne toho víc zdarma, ale koupí si např. knižní předlohu.
    => prodejce filmů přišel o ušlý zisk za první stažení, škoda = 0. Prodejce knih získal 1 zákazníka, který by si jinak danou knihu(či více) nekoupil. Autor díla získá něco málo z prodeje knih.

    3) Stažené dílo ho zaujalo natolik, že se rozhodl si dílo zakoupit a k tomu i další díly či ostatní související zboží.
    => prodejce filmů nakonec o ušlý zisk nepřišel a získal navíc i zákazníka, který si toho koupí víc. Prodejci ostatního zboží získali zákazníka a i autor z prodejů něco bude mít.

    Na pomyslné váhy je tedy potřeba dát na jednu stranu ušlý zisk ze stažení zdarma a na druhou ušlý zisk z nezískání potencionálního zákazníka.
    Co bude větší? Imho by všichni měli být spíš rádi, že se jejich dílo šíří i když je to zdarma. Potencionální budoucí zisky převáží nad možnými zisky aktuálními. Je to pro ně forma reklamy, za kterou navíc nemusí platit.

  • 18. 8. 2020 15:22

    Saber

    Tento nazor zdielam s stebou. Navyse, ak sa niekomu dany film, kniha etc paci, tak to povie znamim a ty si to kludne kupia tiez. Takze miesto usleho zisku za jedneho zakaznika, moze mat potencialne x novych zakaznikov, kedze ten jeden mu spravil zadarmo reklamu.

    Sak v konecom dosedku to tak robil aj Microsoft. Kolko ludi by pouzivalo windows ci office, keby sa nedali nijakym sposobom ziskat zadarmo. Takto si nalakali ovecky a peniaze za nelegalne instalacie vymahali len od korporacii.. Kde vedeli, ze ich dostanu.

    Uz teraz sa vyplaca skor model predplatneho za sluzbu, do ktorej autori pridavaju svoje diela a zakaznik nemusi za kazde platit nekrestanske peniaze. Ale platis pausalne za vsetko raz za mesiac. Ci si pozries, zahras alebo vypocujes 1 vec alebo 1000 je to bezpredmetne. Takto je ja vlk syty a ovca cela.

    Preco sa na pc uz tolko nepirati. No asi preto ze dosiel Steam, ktory zaviedol skveli obchodny model. Pripadne Game pass ci ine sluzby tohoto typu. To iste bolo, ked prisiel iTunes na hudbu. Ludia su ochotny a aj chcu platit, ale nie za macku vo vreci. Takto si mozes vyskusat, co len chces. Ak sa ti nieco nepaci, alebo nemas cas, tak prestanes platit za sluzbu za cenu strati pristupu k obsahu, ktory ponuka.