Pracuji na 24" obrazovce s WQHD (2560x1440) ze vzdalenosti asi 1 metr (natazena paze + 20 cm?) a nemam problem s velikosti prvku nativniho dpi na linuxe (xfce) i windows.
Bohuzel dle clanku zjistuju ze v roce 2017 vyvojarum DE stale nedoslo, ze maji prostredi delat ve vektorech (grafiku i fonty).
U windows me to neprekvapuje, tam proste zoomuji bitmapu kam az to jde a pro kazde "dpi" (zoom) maji jinou bitmapu - proto cast prostredi vypada ostre a zbytek jedouci na MS-like pristupu je rozostren/rozmazan a deformovan protoze vyvojar pouziva jen jednu zakladni bitmapu pro vsechny rezimy.
U linuxu me to prekvapuje, zejmena u velkych projektu. Fonty si myslim se pouzivaji vektorove v DE i aplikacich dlouho (alespon v tech co pouzivam), ale co se tyka grafickych prvku - to opravdu stale vyuzivaji bitmapu namisto vektoru? Vzdyt grafika prostredi i aplikaci neobsahuje zadne tvary a prvky se kterymi by mela vektorova grafika nejakej problem...
Tak kde je sakra teda problem? Zvlast kdyz se pracuje na waylandu o nuly (zelene louky)!
Muzou se inspirovat u chovani html, kdy se da cela webova stranka/aplikace udelat vektorova a prizpusobi se jakemukoliv displeji.
Pak si clovek rika ze je opravdu skoda ze neprorazil pristup FirefoxOS.
Nemam problem prispet projektum financne na vyvoj (v ramci mych moznosti, nejsem zbohatlik), ale musi to byt vyvoj smysluplny.
O tom prečo sa nepoužívajú vektorové ikonky je pekne rozpísané v tomto článku:
http://www.pushing-pixels.org/2011/11/04/about-those-vector-icons.html
Ale moderní frameworky škálují pěkně. Napište aplikaci v GTK+ 3, které tu už je 6 let, a nemáte problém. Jenže uživatelé požívají desktopové aplikace, které jsou klidně 15 let staré a od té doby se výrazně nezměnily. V té době se s něčím jako HiDPI monitory vůbec nepočítalo. Žádný systém nedonutí takovou aplikaci, aby vykreslovala obsah svého okna škálovatelně.
Bohuzel dle clanku zjistuju ze v roce 2017 vyvojarum DE stale nedoslo, ze maji prostredi delat ve vektorech (grafiku i fonty).
V roce 2017 jim to samozřejmě dávno došlo. GTK 3.x je komplet vektorové, stejně jako Qt 5, a jak je v článku řečeno, u aplikací, které používají tyhle frameworky, to "prostě funguje" (alespoň na Waylandu). Problémy jsou u aplikací se starými knihovnami kde se skutečně ještě používaly bitmapy a pixelový systém souřadnic. Tyhle frameworky vznikly kdysi dávno, ale aplikace na nich založené se stále používají a ještě dlouhou dobu se používat budou.