Zdravím,
Když se řekne "počítačová hra", většina lidí si představí rozpohybované omalovánky, ale co textové programy? Jistý si nejsem, ale přijde mi logické, že mohly vznikat minimálně paraleně, ne-li dříve, jak klasické grafické hry.
ps. http://www.textovky.cz/ :-)
Díky, velice se těším.
Jinak, když už jsme u těch našich "prvních" her, tak v době kdy jsem programoval v Basicu, tak jsem nic takového nevytvořil, ale na 486-tce pod Borlad C++ jsem měl dvě, no... nemohu říci, že klasické textovky, ale hry s textovým rozhraním.
Ta první byla jednoduchost typu "uhádni číslo". Počítač prachsprostě vygeneroval určité číslo a hráč (..tedy, já :-D) se jej snažil uhodnout. pomocí znaků < > a = mu program oznamoval jak se mu to daří :) Stupidita, ale já se na tom tehdy strašně vyřádil :-D
No a ta druhá - Šibenice - sice měla textové rozhraní, ale využívala borlandovský VGA grafický režim. Jednak znaky vypadaly líp a jednak jsem mohl využívat pozicování v souřadnicích :) jinak to bylo taky nesmírně jednoduchá věc vyhrávající si řetězci, ani nezobrazoval tu šibenici. Ale já byl tehdy na ty hříčky strašně pyšný :)
S tím hádáním čísla jsem se také vyřádil, akorát na základě knížky "Dialog s počítačem" používám trochu výmluvnější textové zprávy. Jinak šest pokusů na číslo 1..100, aby to nebylo tak úplně jednoduché ;-)
Pak je ještě podobná hra, dva hráči proti sobě hádají číslo a počítač říká kdo byl blíž. Vyhrává samozřejmě ten kdo ho trefí první nebo kdo se v určitém počtu pokusů dostane nejblíž, ale chce to ošetřit aby nemohli oba zadat stejné číslo.
Tyhle dvě věci používám, když někomu předvádím osmibity v akci, a jak jednoduché bylo s nimi zacházet...