Dobrý den,
začíná mi vadit, že skvěle nastartovaná série je už po více posledních dílů o konzolích a ne o hrách samotných. Budete v tomto trendu pokračovat? Osobně bych velmi uvítal, kdyby jste se vrátil k původní myšlence a dále popisoval hlavně hry.
Ovšem neberte to jako nějak tvrdou kritiku, děláte touto sérií skvělou práci. Jen by mě vážně potěšilo, kdybych si zas mohl číst o software :)
A čemu by pomohlo, kdyby v nadpisu bylo "Historie vývoje herních konzolí (5.část - osmibitové herní konzole společnosti Sega)" místo "Historie vývoje počítačových her (19.část - osmibitové herní konzole společnosti Sega)"? Nepředpokládám, že by pan Tišnovský stíhal psát dvě série naráz.
Je to od pana Pavla Tišnovského naprosto dokonalé a nevídané počteníčko! Samozřejmě i já chci (v první) části konzolí něco vědět o HW např. (SEGA MASTER SYSTEM) a v další části (druhý týden) - druhý díl může být rozepsáný SW (hry pro tuto konzolu). Klidně může být i třetí díl a čtvrtý o jedné konzoli. Však nikam nespěcháme, ne? Jinak naprosto bezkonkurenční seriál!!!! SUPER!!!! Jen tak dále!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No ono je to trosku slozitejsi, protoze na video cip je nezavisle na norme pripojen krystal s Fosc=10,738... MHz. Interne (primo na video cipu) se tato frekvence deli dvema, cimz se ziska pixel clock=5,3... MHz a navic se jeste ta stejna frekvence deli tremi, cimz se ziska CPU Clock=3,58. To znamena, ze xtal je pripojen na video cip, z nehoz mj. leze i CLK pro Z80 a dalsi cipy.
Navic z videocipu vychazi signaly Y(+syncy), R-Y a B-Y, ktere se bud privadi primo na vystup (zalezi na monitoru), popr. se dalsim cipem prevadi na RGB (klasika, asi to je jen par odporu), popr. existuji modulatory pro vytvoreni kompozitniho videa nebo primo VF signalu. Na tyto modulatory se pripojuje *zvlastni* xtal 4,43 (PAL) popr. 3,58 (never the same colors) a teprve tady se vytvari color burst pro TV.