To mi pripomina dalsi (opet strategickou) hru nazvanou, pokud si dobre pamatuju, Balance of Power. Ta simulovala vzajemne vztahy mezi staty nekde v obdobi studene valky (provokace, ale ne zase tak velke, aby rusove zmackli cervene tlacitko...) a pry to byla tak dobra simulace, ze se to pouzivalo ve vyuce.
bude Railroad Tycoon? /Microprose) První, nebo snad 2.0 verze - několik žhavých nocí s mašinama si dodnes pamatuji.
Převážet lidi, kácet lesy, strom, uhlí, dřevo, 3 soupeři...
Opravdu na úrovni, ale oproti dalším sim* značně monolytická.
Aplikaci bych dal jako povinnou e-learningovou třebas pro některé podniky :-)
> kde jsou jednotlivé parcely blízko sebe, bude docházet k častým kolapsům dopravy
amateri. tohle se prece resilo systemem polozeni zeleznice pres vsechny policka silnice. v krizovatkach a zatackach, kde nesla polozit zeleznice se jednoduse pouzil bagr a polozilo se to spoledne se sousednimi useky v takovem poradi, aby bylo kazde policko zastavitelne i silnici i zeleznici. opticka navaznost nebyla k funkcnosti infrastruktury nutna.
HACK! :D
V jednej z tychto sim hier (alebo to bol Transport Tycoon?) sa dal robit ojeb, ze mat cely rok dane na 0 a posledny den roka zvysit na max - peniaze sa zapocitali, ako keby cely rok mal clovek vysoke dane, ale nikto pocas roka nepindal, lebo pocas roka boli nulove. :D Ale fakt si uz neviem spomenut, ktora hra to bola. :(
Kolapsy nastavaly hlavne na krizovatkach, ze zacatku jsem to resil jednoduse - kde byl kolaps tam jsem vybagroval silnice, nebyly silnice, nebyl kolaps a obcane byli spokojeni (zda se ze se aspon v tomto inspirovali politici, nikoli vsak obcane).
Pozdeji jsem presel na sbernicovy model - silnice pouze vodorovne, zeleznice pouze svisle - nepropojene - dotahnul jsem to na guvernera/navrhare VLSI obvodu :)
Puvabne bylo, kdyz jedine zacpy v celem meste byly na malem ostruvku, kde krome silnic natazenych do osmicky nebylo lautr nic :D