Laser Squad a Lord of Chaos su moje srdcovky. S kamosom sme to hravali do umoru a ako spravni ferovi hraci sme si nepozerali na svoje tahy - vzdy ten druhy isiel mimo miestnost a ked jeden dokoncil svoj tah, ho zavolal naspat. :) Tiez sme si v Laser Squad zakazali pouzivat granaty. :D Pretoze obcas sa stalo, ze clovek nakukol superovi na jeho pozicie a potom mohol hodit za roh granat, aj ked tam nikoho nevidel (obcas sa "nahodou" stalo, ze clovek odklikol tu obrazovku na vymenu hracov ;) )
Hlavne sme drtili Moonbase Assault a Rescue from the mines. Tie mapy sme poznali naspamat. Inak pozeram, ze obrazky su z prvej misie. Tam bolo zaujimave hlavne to, ze stacilo zabit len toho vodcu tych droidov, nie vsetkych nepriatelov. Preto sme to v multiplayeru nehravali. :)
Neskor sme ale dokonca vyrobili editor map na Laser Squad v basicu. To bola uplna supa. Samozrejme, ze tie nove mapy sa dali hrat len bez AI, kedze sme neprisli na to, ako si pocitac uklada svoje jednotky, aby sme to mohli ovplyvnit (myslim, ze boli na mapach pevne dane). Zo srandy sme urobili mapu plnu plynovych nadrzi a potom do toho strelili a pozerali sa, ako to 5 minut vybuchuje. Povacsine ale doslo k zatuhnutiu pocitaca. :D
Jo a v Lord of Chaos sa mi hned vybavila taktika na zaciatku - vycarovat najlacnejsie priserky, vyslat ich do sveta zbierat suroviny a potom carovat v cauldrone. To bola krasna hra... krasne detske casi... :)
Inak ked som robil s grafikou na ZX spectre, tak som si robil "sprity" takym sposobom, ze som si ich nakreslil, ulozil ako znakove sady a potom uz len prepisoval jednotlive pismenka. Normalne sa teraz spatne divim, ake finticky som si ako chlapec na ZS dokazal pri programovani v basicu povymyslat. :)
S tou nostalgií naprosto souhlasím! Najednou se mi vybavuje, jak jsem se vždycky v pátek vracel z VŠ, cestou od vlaku jsem skoro běžel, abych mohl co nejdřív zapnout počítač a začít loudovat Laser Squad nebo Rebel Star. Pro mě tenkrát prostě úžasný hry, jsem byl vždycky úplně podělanej, když jsem lezl do nějaký místnosti a čekal, jestli do mě nezačne pálit nějakej enemy :-)
Jinak ta M4000 snad nebyla úplně nejhorší, ještě tam byla myslím Riffle a taky celkem na nic byla pistole, ale byla levná.
Upozornil jsem na tento dil kolegu v praci, ktery mel didaktika a ten se nenechal dlouho pobizet a nahodil emulator. Musim rict, ze tahle hra by na 8 bit atarku byla bud dost neprehledna, nebo dost hnusna :-). Nenapada me zadny rozumny graficky rezim, ktery by byl pro tohle vhodny. Aby to melo aspon 4 barvy, tak horizontalni rozliseni by bylo nizsi nez je na zxu. Proste si fakt myslim, ze tohle by atarko kloudne nedalo :-)
Tak napriklad v graphics 12 by to podle me spatne nevypadalo. Je tam moznost peti barev s mene umezenimi nez na ZX Spectru, potom poznost vyuzit spritu pro postavy/kouzla (dalsi 3 barvy). A kdyz nestaci wide playfield (to by tady davalo zhruba 192 x 224 pixelu) tak se da pro ukazatel skore prepnout do graphics 0 s 320 ci 384 pixely na radek.
Fakt ale je, ze atarko exceluje napriklad v horizontalnich strileckach, kde se dobre vyuzije zmena barevne palety v DLI (treba i na kazdem radku).
Spoluziak hackol komplet format mapy pouzity v LSQ, takze nasledne spravil epicky random generator levelov. Ten generoval bludiska s interietmi (hajzliky vzdy s oknom a dverami oproti, stoly so stolickami okolo, dvere, okna, nabytok atd) a exteriermi so vsetkou tou vegetaciou dostupnou v zakladnom sete. Budovy neboli uplne chaoticke bludiska, takze sa tam dali najst vacsie a mensie miestnosti poprepajane chodbami.
Teoreticky to teda malo 65536 levelov, na zaklade 16bit seedu pre random generator, ale odohrali sme ich realne iba zopar. Ale aj tak to bola neskutocna zabava :)