Bohužel - dostatečné procento příjemců spamu na tento spam reaguje, a tím pádem generují spamerům příjmy, které je motivují dále spamovat. Normální firma rychle zjistí, že množství nadávek v odpovědí je vyšší, než množství obejdnávek. Pro různé obskurní obchodníky ale i těch pár objednávek může mít význam.
V budoucnu se pravděpodobně rozliší různé úrovně e-mailové komunikace - digitálně podepsané e-maily, whitelisty e-mailových adres i IP adres. Na internetu existovalo a existuje řada jiných komunikačních standartů, než dnešní e-mail/icq/webová fóra - byly tu BBSky, Usenet, MUDy, IRC.
Troufám si říct, že hitem by se mohl stát registrovaný e-mail - běžné mailové stránky fungující podobně jako uzavřená e-mailová konference. Pokud mi v blízké budoucnosti budete chtít poslat soukromý e-mail, přijde vám automaticky generovaná odpověď, ve které budete vyzváni, abyste se zaregistrovali s uživatelským jménem a heslem.
Ještě jednodušší je prostě odmítat e-maily, které nebudou digitálně podepsané někým, jehož veřejný klíč mám u sebe nainstalovaný.
Já sám něco takového zákazníkům našeho webhostingu hodlám nabídnout.
hmmm, dobry a jak obdrzim ten verejny klic??
emailem :-))))))))))))))))))))
nevim, nevim e-mailova schranka je neco ako telefon - kdokoliv, kdo zna cil muze mi dat vedet co mi chce - to je spravne. to jak to vypada s spamem je vsak opravdu k vzteku... :-/
Passi
ps. BBSky neexistovaly na Internetu jak uvadis - fidonet nemel s Internetem prilis spolecneho (az po rozsireni Internetu byly nektere BBSky dostopne pres iNet)