Ani tato legendarna fotka asi nebola najlepsia reklama: http://forum24.cz/wp-content/uploads/2016/07/635276443617992521.jpg
Lenze s odstupom (uz 20!) rokov to zas tak zle pre akterov nevyzera: http://forum24.cz/jak-dopadli-chlapci-z-brutalni-parby-informatiku-2/
Stereotypni nerdi budu vyzerat vzdy ako stereotypni nerdi. Ak by trenovali na triatlon, citali hegela a obliekali sa vo vybranych salonoch, a pri pohari beaujoulais ohurovali opacne pohlavie, nezostal by im cas na hackovanie.
Junk food z tesco, oblecenie z tesco, umastena klavesnica a vela casu na hackovanie ...
Taky jsem se zúčastnil. Tak, ze zvědavosti, jestli něco vyřeším. A čekal jsem, že se obtížnost bude výrazně zvyšovat a od nějaké úlohy už to nedám. No, nakonec jsem vyřešil všechny úlohy (i když jen tak tak), všechny mi při zpětném pohledu připadají skoro na stejné úrovni, jen vždy z jiné oblasti. Na setkání mě nepozvali (úspěšných nás nejspíš bylo moc, mezi prvních 60 nepatřím), ani nenapsali maila. To tedy mohli. No co už. I tak si to příště, jestli nějaké "příště" bude, třeba zase zkusím.
No nevím - viz jejich web - https://mkb.cesnet.cz/ úplně dole píší: Každý řešitel alespoň dvou úkolů obdrží tričko se speciálním tématickým potiskem.
Co furt resite obleceni? Einstein mel diru v kabate, kdyz byl jako profesor v Praze a pracoval na obecne teorii relativity (viz https://www.kosmas.cz/knihy/102209/albert-einstein/ )
No rozhovor s vítězem mě fakt pobavil. "Bylo to moc jednoduchý, úplně jsem se nudil, všechno přímočaré, jen jedna úloha za něco stála. Jo, jinak bylo to pro širokou veřejnost a já se tím teda živím, ale to vůbec nevadí". Takových sebevědomých prudičů jsme měli na fakultě taky hromadu. Měli sice skvělé výsledky, ale na fakultě byli k ničemu, protože nedokázali nikoho nic naučit...
Neznám přímo tohoto konkrétního člověka, ale pár lidí s podobným stylem komunikace jsme na fakultě měli a když to pak vidím znovu, tak mě to zvedá ze židle.
Nemusíš mi vysvětlovat, jak se učí na VŠ, mgr. mám a myslím, že zaslouženě. Problém je v tom, že i na VŠ záleží na tom, jestli učitel chce naučit a nebo přijde jen dělat chytrého a záměrně látku podává tak, aby se nechytal ani ten, kdo si dopředu přečetl skripta, protože ho ty přednášky a studenti vlastně jen otravují.
Pokud ta akce byla dopředu avizovaná jako pro širokou veřejnost, aby se seznámila s tím, o co ve forenzní analýze jde, pak bych čekal, že takový vyučující o téhle akci informuje své studenty a dá jim šanci se předvést. Ne že tam nakluše sám a pak vítězoslavně prohlásí "Bylo to děsně lehký, suckers!".
Btw. nemám žádné předsudky vůči autistickým ajťákům, býval jsem na tom podobně, než jsem se začal víc bavit s lidmi a trávit míň času po nocích v počítačové hale na fakultě...
Proč by člověk, který se svými schopnostmi může bez problému pracovat jako specialista za 300 tisíc dolarů ročně v top 10 IT bezpečnostních firmách v USA, bral vedení cvičení a přednášek jako otravující záležitost?
Evidentně, kdyby nechtěl, už dávno je v Silicone Valley, MFF má štěstí, že jim všichni kvalitní lidi neutečnou hned po studiu do zahraničí.
> jen dělat chytrého a záměrně látku podává
> tak, aby se nechytal ani ten, kdo si dopředu
> přečetl skripta, protože ho ty přednášky a
> studenti vlastně jen otravují.
Tady spíš problém tkví v tom, že zrovna předmět(y) zaměřené na CTFka (a reverzení) se učí v rámci v podstatě matematického oboru (a budově), i když by v informatické sekci bylo lepší publikum. Jenže ne mnoho lidí si otevře Karolinku a podívá se po dostupných volitelných předmětech.
> Pokud ta akce byla dopředu avizovaná jako
> pro širokou veřejnost, aby se seznámila s tím,
> o co ve forenzní analýze jde, pak bych čekal,
> že takový vyučující o téhle akci informuje své
> studenty a dá jim šanci se předvést. Ne že
> tam nakluše sám a pak vítězoslavně prohlásí
> "Bylo to děsně lehký, suckers!".
Pokud vím, studenti o té akci věděli, zejména ti registrovaní do předmětového mailing listu, protože jsem do něj posílal odkaz.
Zrovna ty předměty, které M. B. učí, patří do kategorie, kde velmi důležitou součást tvoří vlastní procvičování. Prostě pokud CTFka nebudete hrát a spokojíte se jen s teoretickou znalostí nějakých těch triků, bude vám to celkem k ničemu, protože si neosaháte jejich různé varianty. Příležitostí k praktickému cvičení je mnoho, ale jen velmi malou část lze stihnout v rámci pravidelné výuky.
Přijde mi to podobné jako očekávat, že vás někdo (bez většího praktického procvičování vlastními silami) naučí počítat limity (bez "podvodného" L'hospitala) či integrály. Pokud tam ty triky pro různé situace neznáte, máte dost problém. Pokud je nebudete cvičit, nebude vám jasné, kdy a jak je použít.
Ale tuhle praktickou část musí dělát +- sám.