Vlákno názorů k článku Instalace linuxové distribuce (teoreticky) od leos - Odstavec "NTFS jen pro čtení" už dost dlouho...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 5. 2008 0:49

    leos (neregistrovaný)
    Odstavec "NTFS jen pro čtení" už dost dlouho není aktuální.
    Dále autor článku IMHO zbytečně moc upozorňuje nebezpečí ztráty dat, málo vyzdvihuje výhody (import nastavení např. Firefoxu Windows (dělá Ubutnu) popř. instalace přímo z Windows (Wubi)). To dolaďování by si zasloužilo vlastní odstavec -- trvá déle než vlastní instalace, jak sám autor píše.

    Věta "Obecně platí, že s notebooky jsou problémy" -- Možná moc rejpu, ale obecně to opravdu neplatí. Souhlasil bych s tvrzením, že s notebooky je víc problémů než s desktopy.
  • 18. 5. 2008 1:10

    anonymní
    To by me zajimalo jaky je v tech vetach rozdil ...
    Jinak k tomu doladovani. U windows se to nazyva dlouha instalace, u linuxu je to jen "doladovani":o)))))) ROFL
  • 18. 5. 2008 8:01

    bez přezdívky
    U Windows sedis a cumis na modrou obrazovku, v Linuxu uz v tehle fazi muzes pracovat. Instalace programu jako treba kancelarskych baliku nebo prehravacu multimedii narozdil od Windows muze probihat na pozadi bez otravneho klikani na download, next, accept, next, next, finish.
  • 18. 5. 2008 12:33

    anonymní
    To je fakt strasna vyhoda:o) System instalujes jednou za 2 roky a usetris celych 10 minut automaticke instalace kdyz mas stesti (mi se ubuntu instalovalo asi hodinu), je fakt, ze u linuxu tim manualnim tunenim a rozchazenim veci stravis dalsiho pul roku, ale ........ ze?:o)
    "Souhlasim", to next, vyber zda chces typickou nebo advanced instalaci, next, vyber adresar kam se ma nainstalovat pokud si dal advanced, next, vyber soucasti pokud si dal advanced, next, finish je fakt otrava. "Mnohem lepsi" je si stahnout zdrojaky, hledat na foru jak to rozbehat pod moji konkretni distribuci a kombinaci grafickych a jinych knihoven. Stahnout zavislosti, aplikovat patche, ve finale to cele zkompilovat, hodinu nastavovat nejake rozumne defaultni nastaveni v configu a pak se modlit, aby to neco delalo. Tak zvana "easy way":o) A ano, kdyz mas stesti a mas nahodou ve sve distribuci treba APT a zrovna ta vec je v repozitari, tak mas celkem realnou sanci, ze se ti to stahne a nekam nainstaluje. Pravda, misto na "next" klikas na "yes" nebo "ok", ale to je fakt rozdil zasadniho charakteru!
  • 18. 5. 2008 13:50

    bez přezdívky

    No, ja osobne proste napisu do konzole treba emerge -k firefox a je to. Nic resit nemusim, na nic neklikam, jenom odentruju, zatimco u Windows musim nejdriv pomoci prohlizece stahnout balicek a pak to odklikavat a stravit tim mnohem vic casu. Hlavne to ale nemuzu naklikat behem deseti vterin a pak jit delat neco jineho, ale musim to kazdych pet minut kontrolovat jestli uz je program stazeny, jestli uz se nainstaloval a ja muzu dat finish (a pripadne restartovat) apod. a kromtoho pomoci portage, aptu nebo yumu muzu klidne instalovat deset programu naraz.

    Ale mas pravdu, deset minut pri instalaci nikoho nezabije, clovek to udela jednou a pak uz si jenom nechava balickovacim systemem aktualizovat distro :-)

    Konec flamu, uz zase jsem se do toho moc zabral.

  • 18. 5. 2008 13:56

    anonymní
    To je fakt tragedie:o) Kolikrat mesicne neco instalujes? Jednou? Dvakrat? To je jak si SBFU(Super BFU, to jsou ti co si mysli, ze jsou vic nez BFU) stezovali na visty a UAC, ze pri instalaci na ne jednou do mesice zarve kdyz neco instalujou nebo nastavujou:o) Win installer se samozrejme updatuje automaticky. Pocitam, ze i pro windows bude program s nejakym repozitarem zajimavych veci.
  • 18. 5. 2008 14:07

    bez přezdívky
    Kolikrat mesicne neco instalujes? Jednou? Dvakrat?
    Jo.
    Win installer se samozrejme updatuje automaticky.
    Win installer mozna, ale uz neupdatuje veci ktere jsi s nim nainstaloval :-)
    Ne, ja vim ze to umi, ale jeste jsem to nevidel pouzite v zadnem programu. Zkus mi dat link na nejaky program ktery to pouziva a dela pritom jeste neco uzitecneho.
    Pocitam, ze i pro windows bude program s nejakym repozitarem zajimavych veci.
    To urcite bude, ale asi v tom jenom sotva bude neco fakt dobreho a zajimaveho.
  • 18. 5. 2008 13:51

    Zdeno Sekerák
    Za rok 2007 bolo v ankete na zive.cz v prvej 10 az 8 sw ktore sa neako zaoberali bezpecnostou. Antivir, antispy, firewall, search&spy a podobne. To su presne sw ktore si vyzaduju celerocnu starostlivost.
    Takze ak si ja po instalacii cely den tunim linux tak to je jedine co po instalacii urobim dalej sa tym nezaoberam. Ak sa ma manzelka opyta ci moze na nieco kliknut alebo spustit vravim ze je to jedno a robim si svoje.
    Pokial ale mam Win tak instalacia trva 1/2 hodiny za pomoci nLite. Ale potom KAZDY den kontrolujem antivirak, spy a podobne. Kazdy podozrivy sw musim prehnat scanerom (lepsie dvoma). Nehovoriac o tom ze obcas ma antivirak upozorni ze je nova verzia ktoru si musim instalovat (pri win to znamena restartovat) a automaticke downloady detto.

    PS: Poznamka ze OS sa instaluje raz za 2 roky len dotvara aky je rozdiel medzi svetom win a linux. Linux nielenze nemusi instalovat raz za 2 roky, linux dokonca nemusis raz za 2 roky ani restartovat.
  • 18. 5. 2008 14:05

    anonymní
    Tak to si celkem BFU, ja mam antivirak jenom ze srandy, nikdy jsem vira nemel, asi proto, ze netaham kazdy sex.exe, pochybne cracky a podobne, jak se popisujes, tak takovym lidem by nemelo byt dano ani zakladni pravo uzivani pocitace, ale hold mame demokracii:)
    Navic mas jeste antivirak co musis kazdy den kontrolovat a jeste kvuli nemu restartovat, hmmmm .... tak jo no, jen me to utvrzuje v tom nazoru o tve odborne zpusobilosti. Ja bohuzel raz za dva roky reinstaluju windows, protoze vetsinou upgraduju PC, to vis, ja se neukajim tim, ze mi konzola bezi na 386ce:o) Nemusi se restartovat jo? A co treba ted ta nedavna chyba v jadre linuxu? Jo, to bez restartu zvladnes:) Kdyz ale chces mit 2 roky stare jadro, tak proc ne ze?:o) "Problem" windows je ten, ze je to globalni system, coz je ale vykoupeno mnohem vetsi kompatibilitou a funkcnosti. Si vem, kdyz chces updatovat directx, tak to asi nepude bez restartu, kdyz ma na ty knihovny handle kazdy druhy program a pulka systemu. Linux je nekoordinovany, tak je slozen z mensich casti co mezi sebou pomalicku komunikujou, neni zadny globalni system, tak hold jeden nahradis a jedes dal bez restartu. To je hold dan za jednoduchost, ale nikdy tam nebudete mit takove veci jako activex komponenty nebo directx:) Ja ten jeden restart za mesic ozelim, beztak je vynuceny diky "perfektnim" ovladacum od nejmenovane graficke nvidiotske firmy:)
  • 18. 5. 2008 14:18

    bez přezdívky
    takovym lidem by nemelo byt dano ani zakladni pravo uzivani pocitace
    Presne takovym lidem nainstalujes Linux a ono jim to funguje. A hele, Windows jsou na to kratke.
    Ja bohuzel raz za dva roky reinstaluju windows, protoze vetsinou upgraduju PC
    No vidis, ja uz jsem neupgradoval od roku 1999. Uz to neni tak svizne jako to bylo, kdyz jsem na to pred par lety hodil Linux, ale porad je to lepsi nez Visty.
    to vis, ja se neukajim tim, ze mi konzola bezi na 386ce:o)
    Ja se taky neukajim konzolou nebo triosmsestkou, na to mam urcite 3D objekty v realnem svete :-)
    A co treba ted ta nedavna chyba v jadre linuxu?
    kexec ruleez, zadny restart netreba :-)
    Ale kdybys tam mel dva roky stare jadro, tak te ta chyba vubec nepostihla, byla tam totiz pridana az pozdeji
    To je hold dan za jednoduchost, ale nikdy tam nebudete mit takove veci jako activex komponenty nebo directx:)
    Zato tam mame funkcni OpenGL, narozdil od tech super uzasnych Windows Vista. A ActiveX mi vazne ani trosku nechybi, vlastne jsem nikdy nepochopil k cemu to ma slouzit a co by se nedalo nahradit jinymi, prenositelnejsimi metodami.
  • 18. 5. 2008 20:18

    Zdeno Sekerák
    Cela diskusia skoncila osobnymi urazkami.
    Na tvoju reakciu jedina otazka:
    "Preco pouzivas antivirak ked si ziaden virus nevidel?"


    Nieje to nahodou pretoze ten BFU si ty?
  • 18. 5. 2008 2:01

    bez přezdívky
    S notebooky(konkrétně můj Acer TravelMate 2300[nejslabší verze]) jede s Ubuntu dokonale, akorát nejde uspat - když vypnu compiz-fusion, tak to není problém, ale já rád gumový okýnka :D Ale pak při probouzení nenaběhne grafika :(