Mimochodem k tem retezcum v Atari BASICu - ten jazyk byl neskutecne pomaly, i v porovnani s ostatnimi Basicy, ale zrovna s retezci se tam pracovalo maximalne luxusne. Je to videt i z clanku - 'slicing' pomoci A$(od, do) na leve i prave strane prirazeni nahrazuje ty bezne LEFT$, RIGHT$, MID$ z MS Basicu. Navis slo delat i uzitecne triky, napriklad vytvoreni retezce se sto hvezdickami:
DIM A$(100)
A$="*"
A$(100)=A$
A$(2)=A$
Vi nekdo, proc se ted retezec naplni hvezdickami? :)
Diky maximalne jednoduche praci s retezci ("nekonecna" delka atd.) byl prechod na Pascal a potom na C dost sokujici :)
tak vzhledem k tomu, kdo to napsal http://www.weihenstephan.org/~michaste/pagetable/wait6502/pet3.png se nediv :)
Jinak pro Atarko se taky uvazovalo o MS Basicu, ale borci z MS meli problem to nacpat do osmi kilobajtu (to byl limit pametove mapy). Takze nakonec vznikl uplne jiny Atari Basic s par peknyma vecma (napriklad zpusob zkracovani prikazu je proste genialni).