Vlákno názorů k článku JPEG - král rastrových grafických formátů? od Jakub Drnec - "bitová rychlost"? To mi připadá dost ošklivé. Já...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 12. 2006 1:19

    Jakub Drnec (neregistrovaný)
    "bitová rychlost"? To mi připadá dost ošklivé. Já bych to nechal jako bitrate. Pokud už to mermomocí musí být česky, tak jsem viděl překlad "vydatnost datového toku", který je sice krkolomný, ale je méně děsný.
  • 7. 12. 2006 1:25

    Jakub Drnec (neregistrovaný)
    A když nad tím tak uvažuju, tak bpp ani není rychlost (chybí tomu ten aspekt "X za sekundu").
  • 7. 12. 2006 11:58

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel
    Taky jsem byl na pochybach, jestli bitrate prekladat (hlavne na Rootu, kde neprosel ani "heš"), ale nakonec jsem se podival i na materialy o JPEGu, ktere jsme vyucovali na skole a tam se take "bitova rychlost" pouziva. Takze je to posveceno vyssi autoritou (doc. Drabkem - http://www.fit.vutbr.cz/~drabek/).
  • 9. 12. 2006 16:15

    Karel (neregistrovaný)
    Jezismarja, snad nepovazujete Drabka za vyssi autoritu... jsem s nim mel predmet GMP... no stahnete si jeho "slidy" k tomuto predmetu... se divim, ze ho nechaji ucit... kdyt je to katastrofa..
  • 10. 12. 2006 12:10

    Hrošík (neregistrovaný)
    Něco k věci by nebylo? Měl jsem s ním více předmětů a dost jsem si z nich odnesl. To, že studenti dělají na jeho přednáškách bordel a víceméně na všechno serou a pak se diví je jen a jen jejich chyba. Třeba také občas zajít na konzultaci. Pak bys věděl, že Drábek je ochoten diskuzi, nebojí se občas něco opravit když ho upozorníš na chyby, případně si najít další a novější informace nebo vysvětlit některé vychytávky a věci, které nejsou na první pohled jasné. Což se třeba o jiných lidech co tam učí říct nedá. Osobně je mi také sympatický, narozdíl od některých namyšlených pánů ředitelů zeměkoule, jistě víš o kom je řeč aneb dosaď si své neoblíbené jméno... Věděl bych o spoustě kandidátů, které nenechat učit, ale Drábek by to rozhodně nebyl.
  • 10. 12. 2006 13:39

    Karel (neregistrovaný)
    No na GMP moc bordel nebyl, sedelo nas na prednaskach tak 20...ale videls ty slidy k tomu predmetu? Samy obrazkovy pdf, kde kolikrat neco neslo ani precist, samy blokovy schemata graf. procesoru, ale nedovedel jsem se tam vuuubec nic, fakt ne..timto NEhodnodnim lidskou kvalitu doc.Drabka a mas pravdu, treba takovej Honzik, to je narcis... to jo
  • 11. 12. 2006 9:43

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel
    Tady na anonymnich diskusich se dobre pomlouva, ze? Ano, doc. Drabka v tomto oboru za autoritu povazuji, GMP jsem s nim mel (a chvilku i delal cviceni), projednaval jsem s nim i nektere slozitejsi veci, nez se berou na beznem kurzu. Problem ale asi bude nekde jinde ne? (pokusim se to rozvinout v dalsich odstavcich)

    Vy jste totiz dostal prakticky az pod nos a zcela zadarmo slajdy z prednasek (stacilo si je stahnout na koleje primo z postele) a uz jste si pravdepodobne zadne dalsi poznamky z prednasek nedelal. Protoze jinak byste takto nemohl mluvit. Prednasky z GMP byly pro cloveka, ktery se o tema zajima, velmi prinosne (a kdo se nezajima, nemel si tento volitelny predmet zapisovat), mohl jste pokladat otazky, na ktere by bylo zodpovezeno (a to je rozdil oproti nekterym dalsim prednasejicim). Neni prece problem si ty slajdy vytisknout a na prednasce si delat treba na okraje listu poznamky.

    O kvalite slajdu se tezko budeme dohadovat, za nasich let :-) jsme dostali rucne psane prednasky na okopirovani a pripadaji mi prehledne (jsou to jedny z mala prednasek, kterych jsem se nezbavil, proto ten pritomny cas). Ale pokud si bude timto zpusobem na patricnych mistech stezovat vice studentu, mohlo by to take dopadnout tak, ze zadne oficialni materialy nebudou, nebo budou, ale za prachy (skripta ci odborna literatura).
  • 11. 12. 2006 22:12

    mys elf (neregistrovaný)
    To je snad normální, že si studenti pořizují skripta (nebo kopírují). Horší ale je, když slajdy jsou jediný dostupný materiál a nedá se z nich nic moc vyčíst, ale zkoušející čeká, že má člověk znalosti z přednášek a na nějakou literaturu se dá těžko spoléhat, pokud je přednášející syčák. Neznám pana Drábka, nemluvím teď o něm, aby bylo jasno, ale neexistence slajdů a nutnost sehnat si skripta za extra trest nepovažuju.
  • 12. 12. 2006 13:23

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel
    Pokusím se to uvést na pravou míru. GMP je předmět, ke kterému jsou dostupné slajdy a vždycky byly. To můžu s klidným svědomím říct, protože jsem do tohoto předmětu chodil hned první rok, co byl (jako nepovinný) zaveden. Slajdy ke zkoušce dostačují (kamarád z principu na přednášky nechodil a také "to dal"), ale pro studenty, které téma zajímá, jsou přednášky zrovna z tohoto předmětu velmi dobré. Už jen z toho důvodu, že je do něj přihlášeno tak cca 25 lidí a na přednášky jich za nás chodilo +-20. Při tak malém počtu lidí se dá o tématu diskutovat.

    My jsme ještě měli slajdy dostupné v "papírové" podobě, tj. jeden vybraný student dostal originály, které jsme si potom nakopírovali. Dneska (+6 let) jsou ty slajdy už rozšířené a dostupné ve formátu PDF, stále se však v některých případech jedná o skeny ručně psaných dokumentů, další slajdy jsou vytvářené tuším ve Wordu a převedené do PDF (číslování podle témat, žádný chaos). Mě tedy připadnou i ty naskenované slajdy dobře čitelné, jak z obrazovky (200% zoom a dokonce i při "Fit in Window"), tak i po tisku, zejména při nastavení smoothingu rastrových obrázků.

    Osobně v tomto přístupu nevidím problém, sám dobře vím, jak těžké a nevděčné je vytváření elektronických slajdů do předmětů, kde se látka postupně mění (něco jiného to je například u zmíněného JMH, to je předmět, který se bude učit stejně ještě dalších 20 let).

    Pokud v tom někdo problém vidí, myslím si, že stačí trošku osobní iniciativy a "elektronické" slajdy se dají vytvořit (takto jsme si připravovali maturitní otázky, každý vypracoval jednu otázku do zadaného formátu a výsledkem byl relativně pěkně zpracovaný dokument). S doc. Drábkem je diskuse na toto téma určitě možná, stačí, když se těch přihlášených 23 studentů mezi sebou domluví.

    Mimochodem, ta "nadbytečná" iniciativa se může velmi lehce vyplatit, například na státnicích.
  • 13. 12. 2006 13:28

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel
    Ještě dodám jednu maličkost: syčáctví vyučujícího je na VUT FIT dost omezené, protože jsou místo ústních zkoušek písemky (pro všechny stejné, resp. stejné pro stejnou skupinu - třeba A, B).

    Takže žádné zkoušení v kabinetě za zavřenými dveřmi, kde vás profesor může vyhodit třeba proto, že se zrovna špatně vyspal nebo na vás zrovna nemá čas. Všechno je "na papíru" a případné problémy je možné už nad odevzdanou písemkou řešit, v případě potřeby i zajít za "vyšší instancí".

    Tento přístup má sice svoje úskalí (například jsem si všiml, že mnoho studentů se neumí patřičně ústně vyjádřit, protože jsou zvyklí pouze na písemný projev), ale zase je to spravedlivější. Dokonce i přes (v minulosti) obávaného Studničku se dalo díky těmto podmínkám celkem bez problémů projít :-)))