Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Komiks: Carlos a Chico od turzin - vsechny postavy jsou ciste vymyslene, podobnost s realnymi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 5. 2006 19:55

    ja (neregistrovaný)
    No nevím tahle predelavka rozhodne lepsi nez to nahore, kterej mi sadí jako ty reklamy na microsoft na rootu.
  • 7. 5. 2006 0:10

    Izak (neregistrovaný)
    Cool, jen aby ten parchant nezavolal jako do CT1 a zase neco nezrusil :-)
  • 7. 5. 2006 12:46

    Jakub Hegenbart
    Jak americký prezident dělá Zprávu o stavu Unie, tak tohle bude náš ekvivalent. :-) A přepisovali ho do .DOCu. ;-)
  • 8. 5. 2006 18:35

    bzuk & strup (neregistrovaný)
    mozna nebudes platit skolny, ale az te fizli pretahnou obuskem pres hlavu, za to ze mas jinej nazor, tak mozna pochopis, ze jsou dulezitejsi vecy ...
  • 8. 5. 2006 22:16

    bzuk & strup (neregistrovaný)
    ziju mimo cr, takze me fuhrer paroubek je u pr.... - nicmeme predvedl to napr loni behem czechteku ...
  • 8. 5. 2006 22:43

    who cares (neregistrovaný)
    ano, tam meli technari nazor ze by policejni auta mela mit vysklena okna ;) vzit tenhle pripad kterej je dost slozitej a pouzit to jako argument ze paroubek je fuhrer je dost tezka demagogie
  • 9. 5. 2006 8:09

    bzuk & strup (neregistrovaný)
    no sme dost mimo puvodni tema ... nicmene demagogie je spis, kdyz nekdo falsuje ruzny povoleni a tvrdi, ze sou lidi nekde nelegalne, a protoze se to provali driv nez je muzou vyhnat, tak musi prijit s jinou bachorkou a pri te prilezitosti dojde i k fyzicke konfrontaci ... mozna ti to nepripada tak strasny (sam techno neposloucham), ale de o neco jinyho, je to uplne stejnej typ vymyslu jako pouzili rumsfeld a gwb ohledne zbrani v iraku, ovsem pokud bys volil gwb, kdyby byl proti skolnymu, pak to muzeme uzavrit ;)))
  • 9. 5. 2006 8:20

    who cares (neregistrovaný)
    hele radsi toho nech, za chvili by si mohl napsat ze je to stejny typ vymyslu jakym 18 ospravedlnoval valku proti Zidum ;) analogie se daji najit ve vsem, otazkou je relevance
  • 9. 5. 2006 13:40

    glx (neregistrovaný)
    Ty ses opravdu bzuk, jak rikala moje babicka...
    Ne ze bych zral toho paprdu Paroubka, ale kazdemu jako ty bych pral aspon mesicni studijni pobyt ve skutecne totalite (treba tady u nas pred cca 20 lety). Ony by vas pak ty kecy presly a mozna byste si vazili v cem zijete ted.
  • 9. 5. 2006 19:03

    bzuk & strup (neregistrovaný)
    no, par pracovnich sobot sem zazil, nicmene v lagru sem nebyl, pokud ty jo, tak fajn ...

    jinak nevidim duvod, proc bych si mel vazit neceho/nekoho co neuznavam, snad mam pravo na svuj nazor a ten je takovej, jakej sem napsal driv ... krome toho nikde nic nesrovnavam s drivejsi dobou
  • 8. 5. 2006 22:08

    anonymní
    Až začneš po vysoké vydělávat, tak začneš platit zpětně školné. Přispěje to ke kvalitě studia na VŠ. Co je natom špatného? Leda by jsi byl takovej skrblík, plat vysokoškoláka asi zrovna malý nebude.
  • 8. 5. 2006 22:53

    who cares (neregistrovaný)
    ty uz jsi hadam vystudoval. splacis to formou skolneho? ne, na danich - jsi VS -> vic vydelas -> vic zaplatis. pokud by placena VS byla kvalitnejsi alternativa k bezplatne statni, o tom by se dalo uvazovat. musel bych byt idiot abych dobrovolne volil nekoho kdo mi naridi abych platil neco, co ted nemusim. ale s tou kvalitou se da souhlasit - to ze by si clovek za studium platil by motivovalo lepe nez prospechove stipendium ktere je cim dal nizsi
  • 9. 5. 2006 0:25

    everybody cares (neregistrovaný)
    Nechci zacit flame, ale asi zacnu:-). Skolne neni jen otazka penez, ktere se by se platily. Studenti by tlacili na ucitele aby konecne zacali ucit veci pro praxi. Skoly by se staly mene odtrzene od reality. Take by se skoly snazili dostat sve absolventy do nejlepsich pozic - aby je skolne nebolelo:-). Konecne by se na vysoke skoly dostalo trosku cerstveho vzduchu... V soucasnosti nic takoveho nefunguje, zatimco v USA ma kazdy obor sveho "Placement officera" (ucitel), ktery zna situaci na trhu prace a shromazduje nabidky, aby pomohl absolventum. Take kontaktuje starsi absolventy, kteri jsou uz vys, aby pomohli mladsim ziskat praci...

    Asi by to bylo jako v Britanii, skolne by se platilo zpetne z toho, co si clovek vydela nad prumerny plat a ve Statech podobne. Tam je to sice o trosku slozitejsi, ale v podstate stejne. V tom pripade by to nikoho neodradilo od VS a jeste by to melo predchozi dobre vlastnosti (teda aspon proti soucasnosti).

    A to, ze by si clovek za studium platil by nikoho nemotivovalo k lepsim znamkam:-), studoval jsem nejakou dobu v USA:-)

    "Nevolte ODS, oni zavedou skolne" je jednoduche heslo, na ktere hodne lidi slysi, nicmene je to stale jen cista demagogie. K ukazani skodlivosti skolneho se musi pouzit sofistikovanejsi prostredky.

    Nebudu volit ODS, aby bylo jasne! Prosim, jestli chcete neco dodat, rozmyslete si, jestli pridavate nejakou myslenku, ci jen svuj bezmyslenkovity nazor. Dekuji.
  • 9. 5. 2006 7:53

    who cares (neregistrovaný)
    "Studenti by tlacili na ucitele aby konecne zacali ucit veci pro praxi." jak muze student vedet co je pro praxi? v USA bych rekl ze na ucitele tlaci spis prumysl, ktery do skol sype penize, u nas je zamesntavatelem skol stat

    "Asi by to bylo jako v Britanii, skolne by se platilo zpetne z toho, co si clovek vydela nad prumerny plat" - ano, Australske HECS mi pripada rozumny - pro me jakozto absolventovi by se jen prejmenovala nejaka danova polozka na skolne - cili status quo, ale tezko rict jaky zmetek by z toho vznikl pod taktovkou strany, jejiz cestny predseda chtel rozprodat Skodu v kuponove privatizaci (tohle je sice OT, ale...)

    btw: jak by si ale v modelu "skoly financovane od studentu" vedly ustavy ktere pripravuji studenty na zakladni vyzkum? ze by vse financovaly z patentu?

    ad motivace penezi: asi jsi nebyl na moc drahe skole ;)

    kazdopadne diky za podnetny prispevek! cssd beru jako last resort volbu a Tvuj prispevek me motivoval k dukladnejsim rozhodovani nez vyhruzka ze me policajt prasti pendrekem ;)
  • 9. 5. 2006 9:54

    Tomáš Tintěra (neregistrovaný)
    Jak by studenti jen věděli, co je dlouhodobě dobré pro praxi? Nech to na Vás/nich. Lidi nejsou blbí zvášť když jimo o něco opravdu jde. Čtou knihy, mají známé a není tak těžké se zeptat lidí z oboru, který studují. A zajímavé informace se na kolejích šíří rychlostí světla.

    Věřím tomu že jednotiví studenti VŠ (o školném na základce se nebavíme) budou nakonec vědět minimálně stejně dobře co je důležité pro jejich praxi, jako pan řídící. Ba co víc, škola jak celek se na to zaměří. A i kdyby ne. Raději svobodnou špatnou volbu, než povinné řízení "shora".

    A taky je tu stále je tu dost lidí co studují jen tak pro nic za nic - nebo to alespoň říkají. A uvědomují si že jim to ostatní platí, a tak je vytáčejí. I takhle nepěknost, stojí za odstaranění. I kdyby se fyzicky nic nezměnilo, t.j. studovalo by stále stejně lidí a na daních by zaplatily na korunu stejně, jako potom na školném.
  • 11. 5. 2006 9:22

    anonymní
    Situace je v současnosti taková, že se studenti musí vzdělávat jednak ,,do školy" aby prošli zkouškovym a jednak ,,na praxi" což je asi jejich osobní koníček nebo podnikání ve stejnym oboru. Tohle sleduji i u netechnických oborů. Kolegové kteří přijdou z praxe učit do školy si můžou hlavu vykroutit jaký hovadiny se učí.
    Právě proto VŠ nechci studovat. Už jsem stejně okusil první dva semestry jako demoverzi. Už nikdy víc. Studovat při zaměstnání je dneska za trest.

    No a pak jsou studenti kteří studují jen tak pro titul.
  • 12. 5. 2006 8:39

    Yokotashi (neregistrovaný)
    Kdyz na praci, kterou by mohl delat clovek se zakladni skolou po ctrnactidennim zacviku a kterou pred dvaceti by lety delal maximalne stredoskolak, chteji dneska vysokoskolaka, tak se nediv. Kdyz maji zamestnavatele neadekvatni pozadavky, tak se je jejich budouci zamestnanci snazi splnit, aby nemuseli s prumyslovkou myt hajzly ...
  • 24. 5. 2006 19:52

    Levity (neregistrovaný)
    Srovnavate tu školství několika zemí ale to by se nemělo protože každá země má úplně jiné osnovy . btw v USA se většinu naučí v posledních dvou letech na střední (high school) a na výšce (university)
  • 9. 5. 2006 8:29

    Yokotashi (neregistrovaný)
    Plat vysokoskolaka muze byt klidne 8kkc ... zalezi na oboru ... staci nebyt v IT :-(

    BTW: k cemu je skolne?

    Varianta a) K tomu, aby skoly mohly fungovat a studenti studovat.
    Dalkovy student muze pri skole snadno vydelavat a navic se tam vyskytuje cca 1x tydne, takze skolu stoji vyrazne mene penez. Dalkove s odpovidajicim skolnym (1/4-1/5 denniho) muze studovat kazdy.
    Kolik skol podporuje/rozsiruje dalkove studium? Mnoho ne, nerozsiruje snad nikdo.

    Varianta b) k tomu aby dementni potomci mafianu, politiku a podobneho xindlu mohli studovat a ti chytri, kteri jsou chudi, jim do toho nekecali ...

    Vazne jste si nevsimli, ze statu se mnohem vic hodi stado dementu kupujicich kazdou hovadinu, na kterou nejaky debil udela reklamu?
  • 9. 5. 2006 8:36

    who cares (neregistrovaný)
    a co takhle: platis az dostudujes a to POUZE pokud mas nadprumerny plat a ty penize jdou tve alma mater
  • 9. 5. 2006 10:23

    Martin Saturka (neregistrovaný)
    Navíc s Paroubkem/Bursíkem člověk zaplatí na daních mnohonásobně víc než je školné. A to školné, které přijde univerzitě, se pak může použít mj. na stipendia pro inteligentní/chudé (tj. nikoliv pro pologramotné potomky mafiánů).
  • 9. 5. 2006 15:55

    Yokotashi (neregistrovaný)
    Zavedou-li skolne, dane stejne nesnizi.

    Proc mam platit skolne za prezencni studium, kdyz bych klidne studoval dalkove? Neni nahodou efektivnejsi - z hlediska vychovy lidi pro praxi - aby lidi ke skole pracovali?

    odpoved o level vys:

    Definuj nadprumerny plat. Proc z nadprumerneho platu?
    Mam byt? 10kkc mesicne cisteho je az az, jeste zbyde.
    Nemam byt? 50kkc mesicne je malo, stejne bude na byt az nekdy za moc moc dlouho ... nebylo by lepsi to zaplatit az budu mit byt? Treba bych i bez VS mel nadprumerny plat ...
  • 9. 5. 2006 17:19

    Martin Saturka (neregistrovaný)
    > Zavedou-li skolne, dane stejne nesnizi.

    Ach jo. ODS nabízí nízké daně obecně, byť se školným. Paroubek/Bursík nabízejí velké daně, byť (zatím) bez školného. Toť vše. Já raději dám pár korun univerzitě, než dát půlku výplaty státu.
  • 10. 5. 2006 10:29

    Yokotashi (neregistrovaný)
    Nepochopil ... ODS (banda zmrdu a zlodeju) nepatrne snizi dane, jako populisticky krok, zrusi vsechny sluzby poskytovane zadarmo statem a zbytek rozkrade. Vysledkem bude, ze budes mit vyplatu o 2% vyssi a kdyz si dovolis mit jednou za dva roky chripku, tak jsi o ty 2% orave prisel.

    CSSD (preqapive opet banda zmrdu a zlodeju) zvedne dane vyssim prijmovym skupinam, ti se vyserou na to aby tahli ekonomiku, nebo emigruji, takze pak zvedne dane vsem, bude hlasite volat, jak se o nas star, jako populisticky krok, a drtivou vetsinu toho, co ziska navic zvysenim dani ani nerozda, ale rovnou rozkrade. Vyplatu budes mit stejnou at budes pracovat, nebo ne, a kdyz bude svatek, tak mozna sezenes i chleba.

    Ze zminenych alternativ se da zvolit pouze raze 7.65, pokud mozno pouzita v rychlopalnem kulometu systemu gattling ... strana, ktera by se chovala rozumne neexistuje - ono se to neda moc vyuzit jako populisticky krok :-(
  • 9. 5. 2006 20:56

    everybody cares (neregistrovaný)
    "Zavedou-li skolne, dane stejne nesnizi." -- No comment

    "Proc mam platit skolne za prezencni studium, kdyz bych klidne studoval dalkove? Neni nahodou efektivnejsi - z hlediska vychovy lidi pro praxi - aby lidi ke skole pracovali?"

    Rozhodne to neni vyhodnejsi. Za prvne dalkove studium neni tak intenzivni a pokud se ma udelat dobre, je mnohem drazsi. Chybi kontakt se spoluzaky, musi se mnohem vice kontrolovat, zda se clovek naucil, musi mit kvalitnejsi ucebnice, musi je mit. Take knihovnu nema po ruce. Pokud to teda nema byt jen dalsi z ucilist prejmenovane na vysokou skolu.

    A prace pri skole - clovek by mel intenzivne studovat, aby nacerpal vedomosti a potom mohl delat vice kvalifikovanou praci. A ty pracovni zkusenosti, o kterych asi mluvite, ma prave dodat skola. Aspon v moji praci (a to mam hodne kvalifikovanou) delam hodne veci jen aby byly. Nic se pri tom uz nenaucim, jen tu analyzu udelam. Myslim, ze v IT to bude podobne, stejne se pak dodavaji buttonky do uz udelane aplikace.

    "Definuj nadprumerny plat." -- plat, ktery je vic, nez prumerny plat (vyhlasovany CSU nebo CNB).

    "Proc z nadprumerneho platu?" to uz je dobra otazka. To je Blairova predstava, ne ma. Chce to platit z toho, co clovek ziskal skolou. Kolik to je? hmm, existuje na to hodne literatury - v googlu "return on education".

    Pokud nekdo ma byt (zdedi, rodice daji, vyhraje v loterii), tak se s tim moc neda delat. Ale zbytek si na ten byt musi nasetrit i pri splatkach skolneho. Je to nespravedlive? Je. Ale to je uz zivot.

    a jeste bych dodal, ze kdo chce psa biti, hul si vzdycky najde.
  • 10. 5. 2006 10:41

    Yokotashi (neregistrovaný)
    > "Zavedou-li skolne, dane stejne nesnizi." -- No comment

    chces se vsadit?

    > Rozhodne to neni vyhodnejsi. Za prvne dalkove studium neni tak intenzivni a pokud se ma udelat dobre, je mnohem drazsi. ...

    Dobra demagogie ... dalkove studium je o tom, ze student studuje sam z ucebnic a kdyz nevi, tak se pta, kontak se spoluzaky je dostatecny po mailu. To s tim kontrolovanim byl zert, nebo jsi nikdy nestudoval na VS? Zkousky jsou stejne pro denni i dalkove.

    > ... clovek by mel intenzivne studovat, aby nacerpal vedomosti a ...

    Aha, asi jsi fakt na VS nebyl ... tam se dozvis ZE NECO EXISTUJE, JAK SE TO JMENUJE, KDE JE KNIHOVNA a KDO TOMU ROZUMI ... jo a jeste tam je dulezita MATEMATIKA. Pak se dozvis spoustu veci, ktere uz vis (zajimas-li se o obor), nebo ktere jsou k nicemu (pripadne oboji najednou). Nikdo si stejne nepamatuje pul roku po zkousce detaily, ale on princip, nazev a nazev skript bohate staci, je-li zapotrebi to pouzit.

    > "Definuj nadprumerny plat." -- plat, ktery je vic, nez prumerny plat (vyhlasovany CSU nebo CNB).

    a proc zrovna z nej? uznavam, ze to je lepsi kriterium, nez zadne, ale znamena to, ze lidi, kteri vystuduji nejaky neprilis ohodnoceny obor studium ani splacet nezacnou a studenti napr. IT budou mit mene, nez kdyby sli pracovat rovnou po stredni skole. Ten motivacni faktor mi tam nejak chybi ...

    > a jeste bych dodal, ze kdo chce psa biti, hul si vzdycky najde.

    ani ne ...

    Kdyz bude na vyber, jestli (v dnesnich cenach) semestr denne za 14000 (to je realita), nebo semestr dalkove za cca 3000-4000 (to muze zaplatit kazdy dalkovy student a odpovida to tomu, jak casto v te skole je a kolik je mu venovano usili), nebo ten system s prumernym platem a clovek si bude moci pred studiem vybrat co bude chtit, tak proc ne?
  • 11. 5. 2006 3:53

    everybody cares (neregistrovaný)
    Myslim, ze mame hodne podobne nazory, jen si uplne nerozumime v malickostech. Mluvime o tom stejnem, jen to v tom zkusit najit.

    *> "Zavedou-li skolne, dane stejne nesnizi." -- No comment
    *chces se vsadit?

    nechci, ale doufam, ze snizi. Jsou jedny z nejvyssich v Evrope (pocitano vcetne vsech soucasti). Jinak nebude konkurenceschopnost:-(.


    *> Rozhodne to neni vyhodnejsi. Za prvne dalkove studium neni tak intenzivni a pokud se *ma udelat dobre, je mnohem drazsi. ...
    *
    *Dobra demagogie ... dalkove studium je o tom, ze student studuje sam z ucebnic a kdyz *nevi, tak se pta, kontak se spoluzaky je dostatecny po mailu. To s tim kontrolovanim byl *zert, nebo jsi nikdy nestudoval na VS? Zkousky jsou stejne pro denni i dalkove.

    Za prve, studoval jsem na ctyrech vysokych skolach a nektere z nich byly se skolnym (jedna s pekelnym skolnym, ale taky pekelne dobra).

    Za druhe, dalkove studium neni o tom, ze si to nastudujes z ucebnic. Na vsechno neexistuji ucebnice a mnoho veci Ti unikne. A jestlize je vysoka skola o ucebnicich, proc vubec je. Nemuze si jen nekdo precist knizku, zajit na zkousku a je to? Tak to mozna chodi na ceskych vysokych skolach, ale rozhodne to neni dobre. Nemely by vysoke skoly davat neco navic? Odpoved je - mely!!! A ze ted nedavaji? To se prave musi zmenit a jedna z moznosti je skolne. Pokud udelas seminarni praci a nikdo ji ani neprecte, k cemu to je? Ja jsem delal seminarni prace stylem prvni draft - vratil se cely poskrtany. Druhy draft, to stejny. Treti, to stejny a ctvrty byl posledni. Tim jsem se naucil fakt hodne. A je dobre, ze zkousky jsou pro vsechny stejne tezke? Nemaji nahodou prezencni studenti na vic? Nemelo by to byt proto tezsi? Neflaka se tak trosku na ceskych vysokych skolach?

    Na skole, kde jsem byl, se dalkove studium delalo pomoci videokonferenci. Vsechny prednasky se nahravaly, probiraly se tam pouze dulezite a tezke veci ze skript, co je ve skriptech si muze kazdy precist sam. Tim jsem myslel, ze by to melo byt drazsi. Take pro vsechno neexistuji dobra skripta a musi se napsat, coz dobre studium take prodrazi.

    *Aha, asi jsi fakt na VS nebyl ... tam se dozvis ZE NECO EXISTUJE, JAK SE TO JMENUJE, KDE *JE KNIHOVNA a KDO TOMU ROZUMI ... jo a jeste tam je dulezita MATEMATIKA. Pak se dozvis *spoustu veci, ktere uz vis (zajimas-li se o obor), nebo ktere jsou k nicemu (pripadne *oboji najednou). Nikdo si stejne nepamatuje pul roku po zkousce detaily, ale on princip, *nazev a nazev skript bohate staci, je-li zapotrebi to pouzit.

    Ty jsi rozumel vzdy vsemu, co Ti rikali ve skole? S pribyvajicim casem jsem rozumel cim dal tim min a obkresloval jsem z tabule. Pak jsme spolecne se spoluzaky se snazili odhadnout, co chtel basnik rict a to bylo bezesnych noci. I kdyz jsme meli knizky, bylo to velmi tezky pochopit. A trpelivost ucitele byla vzdy omezena:-) Neco na prezencnim studiu je a pokud budou stejne tezke zkousky, bud zadny dalkovy student neprojde nebo to bude moc lehky pro prezencni...

    *a proc zrovna z nej? uznavam, ze to je lepsi kriterium, nez zadne, ale znamena to, ze *lidi, kteri vystuduji nejaky neprilis ohodnoceny obor studium ani splacet nezacnou a *studenti napr. IT budou mit mene, nez kdyby sli pracovat rovnou po stredni skole. Ten *motivacni faktor mi tam nejak chybi ...

    lidi, kteri jdou hned po stredni pracovat jako programatori - no, myslim si o jejich programatorskych schopnostech sve. Ale za cas nebudou moct najit praci, protoze bude hodne lidi s titulem. Vidim to v USA, kde najit praci jako bakalar v IT je skoro nemozne, tech lidi je tolik... Clovek musi mit aspon mastera nebo musi umet jeste neco jineho. Do Cech to taky dojde... Pak ten motivacni faktor vidim velice dobre:-)

    Jinak se bojim toho, co z toho politici vytvori. Ale rozhodne to bude lepsi nez soucasny system.
  • 11. 5. 2006 8:59

    Yokotashi (neregistrovaný)
    # Myslim, ze mame hodne podobne nazory, jen si uplne nerozumime v malickostech. Mluvime o tom stejnem, jen to v tom zkusit najit.

    Vicemene predpokladam, ze mame oba zakladni nazor, ze studovat by mel mit moznost kazdy, kdo na to ma, bez ohledu na velikost majetku jeho rodicu, takze nase nazory nemohou byt nepodobne, problem byva vzdy jen to doladeni malickosti. Vzyt komunismus vypada na prvni pohled taky docela pekne ... jenom nefunguje s lidmi. Chce to promyslet vsechny detaily, aby to neslo zneuzivat k nejakym velkym svinarnam ...

    # *chces se vsadit?
    #
    # nechci, ale doufam, ze snizi. Jsou jedny z nejvyssich v Evrope (pocitano vcetne vsech soucasti). Jinak nebude konkurenceschopnost:-(.

    No jo ... jsou jedny z nejvetsich, ale problem je, ze nasim termitum to vyhovuje. Konkurenceschopnost je nikdy nezajimala - ODS s Klausem v cele zlikvidovala temer cely prumysl, protoze rozkradeni kolabujicich fabrik pro jejich kapsy bylo vyhodnejsi a o tom, co delaji socani bych snad pomlcel :-(

    Logika veli, ze kdyz se zavede skolne, snizi se dane. Realita s tim ovsem prilis korelovat nebude. Alespon do nejblizsi defenestrace. Ostatne kdyz ze svych dani platim skolne, tak mi to nevadi, protoze: 1. studuji, 2. kazdy, kdo vystuduje ma vyssi sanci, ze bude odbornik a vydela statu vic a pomuze ekonomice a exportu, takze se ty penize vrati kazdemu (pokud je nesezere stat). Mnohem vice absurdni mi prijde, kdyz mam ze svych dani platit napriklad ceske filmy, o kterych si myslim, ze se na ne neda divat (a neni to tim, ze bych proti nim byl zaujaty, to je jen jeden z mnoha prikladu). Nebo treba knezi - proc si je neplati verici? Narozdil od skol z toho nikdo, kdo to primo nevyuziva nic nema.

    # *Dobra demagogie ... dalkove studium je o tom, ze student studuje sam z ucebnic a kdyz *nevi, tak se pta, kontak se spoluzaky je dostatecny po mailu. To s tim kontrolovanim byl *zert, nebo jsi nikdy nestudoval na VS? Zkousky jsou stejne pro denni i dalkove.
    #
    # Za prve, studoval jsem na ctyrech vysokych skolach a nektere z nich byly se skolnym (jedna s pekelnym skolnym, ale taky pekelne dobra).

    Pokud jsi studoval na 4 kvalitnich VS intenzivne a denne, tak jsi stravil studiem cca 20 let, kdo te u toho zivil? Ma to cenu, vylezt ze skoly ve ctyriceti?
    Pokud jsi je studoval tak nejak soucasne, tak tim potvrzujes, ze jednu skolu lze bez problemu studovat dalkove a k tomu nejmene na pul uvazku pracovat, che-li clovek.

    # Za druhe, dalkove studium neni o tom, ze si to nastudujes z ucebnic. Na vsechno neexistuji ucebnice a mnoho veci Ti unikne. A jestlize je vysoka skola o ucebnicich, proc vubec je. Nemuze si jen nekdo precist knizku, zajit na zkousku a je to?

    Proc ne? Od toho ty knihy jsou ... za optimalni povazuji nastudovat a pochopit knihu, co nechapu, na to se zeptat googla, mailem spoluzaku, vyucujicich (nejlepe ve web konferenci k predmetu), pripadne - v zavislosti na predmetu - stravit treba 2-3 hodiny laborkami BEZ VYPRACOVAVANI ZBYTECNEHO REFERATU (ktere sezere vic casu, nez priprava na zkousku) a prijit na zkousku.

    # Tak to mozna chodi na ceskych vysokych skolach, ale rozhodne to neni dobre. Nemely by vysoke skoly davat neco navic?

    Uvazim-li ze (priserne) ceske vysoke skolstvi je jedno z nejlepsich na svete, pomerujeme-li kvalitu tim, co studenti dokazi ... chce se mi brecet. Ve ctvrtem rocniku na CVUT-FEL neni problem potkat cloveka, ktery nechape funkci tranzistoru a nedokaze sletovat ani trivialni obvod ze ctyrech soucastek.

    # Odpoved je - mely!!! A ze ted nedavaji? To se prave musi zmenit a jedna z moznosti je skolne. Pokud udelas seminarni praci a nikdo ji ani neprecte, k cemu to je?

    Neni lepsi venovat se pohopeni problemu misto psani nesmyslnych seminarnich praci, kde clovek 5% casu resi problem a 95% zcela irelevantni omacku okolo (a tim nemyslim jen formatovani textu, ale takove veci, jako ze pri implementaci algoritmu se pise cely program a podobne)?
    Pokud si ji nikdo neprecte, tak je to k nicemu, ale pokud by mela obsahovat jen relevantni casti, tak by byla vyrazne vyssi pravdepodobnost, ze si ji nekdo precte ...

    # Ja jsem delal seminarni prace stylem prvni draft - vratil se cely poskrtany. Druhy draft, to stejny. Treti, to stejny a ctvrty byl posledni. Tim jsem se naucil fakt hodne.

    Ja jsem praci odevzdal podle zadani, "takto jsem si to nepredstavoval, [upresneni zadani]", podruhe, "takto jsem si to nepredstavoval, [modifikace zadani]", potreti, "takto jsem si to nepredstavoval, [vy mi musite umet cist myslenky]", druhy zapis predmetu, nastesti se nove obevila moznost implemetovat neco, k cemu byla plna dokumentace a ne jen obecne kecy.

    # A je dobre, ze zkousky jsou pro vsechny stejne tezke? Nemaji nahodou prezencni studenti na vic? Nemelo by to byt proto tezsi? Neflaka se tak trosku na ceskych vysokych skolach?

    Neflaka, delaji se - s prominutim - picoviny.
    Urcite je dobre, ze jsou zkousky stejne tezke - protoze jenom tak muze mit titul stejny vyznam. Nemam nic proti tomu, aby dalkove studium trvalo o neco dele, nez denni ...

    # Na skole, kde jsem byl, se dalkove studium delalo pomoci videokonferenci. Vsechny prednasky se nahravaly, probiraly se tam pouze dulezite a tezke veci ze skript, co je ve skriptech si muze kazdy precist sam. Tim jsem myslel, ze by to melo byt drazsi. Take pro vsechno neexistuji dobra skripta a musi se napsat, coz dobre studium take prodrazi.

    Skripta by mela existovat i pro denni studium a pokud nejsou, tak je nekde problem.
    Videokonference mi pro pochopeni problemu prijde zbytecna, mailova/webova staci (ale nevim, co jsi delal za skolu, takze to samozrejme nemusi byt pravda ...).

    # Ty jsi rozumel vzdy vsemu, co Ti rikali ve skole? S pribyvajicim casem jsem rozumel cim dal tim min a obkresloval jsem z tabule.

    A ma takove presencni studim cenu? Mechanicky zaznam toho, co se vyskytuje na tabuli zvladne i kamera a clovek se mezi tim muze vyspat.
    Nevyhoda prednasky je, ze prednasejici vyklada bud moc pomalu (posluchac se zamysli a prestane vnimat), nebo moc rychle (posluchac nechape, co se deje). Kazdy chape ruzne rychle ruzne veci - tomu zabranit nelze.

    Vysledkem cele akce je, ze clovek prijde naprosto mimo ze skoly, je zraly na to, aby sel tak spat (nebo naopak vyspany, ale bili ho cele telo, protoze lavice neni stavena na spani) a stejne se to uci z knih ...

    # Pak jsme spolecne se spoluzaky se snazili odhadnout, co chtel basnik rict a to bylo bezesnych noci. I kdyz jsme meli knizky, bylo to velmi tezky pochopit. A trpelivost ucitele byla vzdy omezena:-)

    nebyl by lepsi trpelivejsi ucitel, ktery odpovi na mail? Ani ho to moc nezatizi, protoze na trivialni dotazy, potazmo obecne ("ja nechapu cely ten predmet, muzete mi to vysvetlit?") se da odpovedet RTFM a odkaz na relevantni materialy. Aspon by studenti byli samostatnejsi ...

    # Neco na prezencnim studiu je a pokud budou stejne tezke zkousky, bud zadny dalkovy student neprojde nebo to bude moc lehky pro prezencni...

    S tim bych si dovolil nesouhlasit - za dulezite povazuji, jestli to clovek pochopi, nebo ne a to na zpusobu studia nezalezi.

    # lidi, kteri jdou hned po stredni pracovat jako programatori - no, myslim si o jejich programatorskych schopnostech sve.

    Coz o to - VS programovat nenauci, takze v tom problem neni. Problem je, ze casto neumi zjednodusovat, nebo pouzivat ruzne obecne veci (hlavne matematiku).

    # Ale za cas nebudou moct najit praci, protoze bude hodne lidi s titulem. Vidim to v USA, kde najit praci jako bakalar v IT je skoro nemozne, tech lidi je tolik... Clovek musi mit aspon mastera nebo musi umet jeste neco jineho. Do Cech to taky dojde... Pak ten motivacni faktor vidim velice dobre:-)

    Jako motivacni faktor pouzit, ze casem mozna nebude mozne najit praci? No nevim ... ucis se strilet, protoze az dojde ropa, tak to mozna bude casem potreba?

    # Jinak se bojim toho, co z toho politici vytvori. Ale rozhodne to bude lepsi nez soucasny system.

    Chtel bych mit tvou viru ... ja se obavam, ze to zcela umyslne doprasi tak, aby studovali bohati ( vcetne blbych ), a nestudovali chudi ( ani chytri ). Jim vyhovuje nevzdelany dav a kamaradi na vysokych postech.
  • 12. 5. 2006 19:51

    anonymní
    *Pokud jsi studoval na 4 kvalitnich VS intenzivne a denne, tak jsi stravil studiem cca 20 *let, kdo te u toho zivil? Ma to cenu, vylezt ze skoly ve ctyriceti?
    *Pokud jsi je studoval tak nejak soucasne, tak tim potvrzujes, ze jednu skolu lze bez *problemu studovat dalkove a k tomu nejmene na pul uvazku pracovat, che-li clovek.

    4 kvalitni skoly to byly, to bych rekl, nicmene nerikam, ze jsem vsude vystudoval. Jsou taky vymenne programy nebo se jede za profesorem, ktery dela stejne veci a zustane se tam tak rok. No a doktorat se v tom lepsim pripade studuje na jine skole.
    Ja bych tuto debatu zakoncil tim, ze oba mame svuj nazor na dalkove studium. Ja rikam, ze aby bylo dalkove studium srovnatelne a nebylo extremne tezke, musi se pripravit s citem. A s tim prodlouzenim studia dalkovym studentum souhlasim.

    *Proc ne? Od toho ty knihy jsou ... za optimalni povazuji nastudovat a pochopit knihu, co *nechapu, na to se zeptat googla, mailem spoluzaku, vyucujicich (nejlepe ve web *konferenci k predmetu), pripadne - v zavislosti na predmetu - stravit treba 2-3 hodiny *laborkami BEZ VYPRACOVAVANI ZBYTECNEHO REFERATU (ktere sezere vic casu, nez priprava na *zkousku) a prijit na zkousku.

    Dve veci:

    Vypracovani referatu neni ZBYTECNE, uci te predat ziskane vedomosti ve forme, ktere nekdo porozumi. Setkal jsem se s par lidmi z CVUT (pochopil jsem, ze jsi odtam), kteri snad nedokazali napsat email, ktery by mel hlavu a patu. To by te mel referat naucit -- to taky v praxi budes drsne potrebovat a ne znalost toho a toho (v tom je google fakt lepsi). Pokud se ale pisi referaty tak, ze te nikdo nenauci, jak je psat, pak je fakt ZBYTECNY.

    Jsi asi informatik(+-). Rozumel jsi vsemu, co ti rikali? I vsemu v knize? Treba konecne automaty a jejich nadstavby nebo matematicke programovani? A nebylo neco, co jsi fakt musel nadrit, naprogramovat si to tisickrat? Treba datove struktury v tisici variacich? Tu trosku kecam, nevim, co jsi studoval a taky to neni vubec muj obor, ale doufam, ze jsi pochopil pointu. Ja tu rikam, ze pokud to bude hodne tezky a bude toho fakt moc, knizka ti nepomuze a potrebujes nekoho, kdo ti pomuze se v tom zorientovat. Pak se budes pripravovat na kazdou prednasku, aby ti jeste neco dala a ona da. Taky budes vedet, ze jestli to nebudes delat, tvoji spoluzaci te prevalcuji. A kdyz nebudes mit 50% toho nejlepsiho, mas F:-)


    *Uvazim-li ze (priserne) ceske vysoke skolstvi je jedno z nejlepsich na svete, *pomerujeme-li kvalitu tim, co studenti dokazi ... chce se mi brecet. Ve ctvrtem rocniku *na CVUT-FEL neni problem potkat cloveka, ktery nechape funkci tranzistoru a nedokaze *sletovat ani trivialni obvod ze ctyrech soucastek.

    Ze ceske vysoke skolstvi je jedno z nejlepsich na svete. To jsi asi nikdo nebyl za hranicemi:-). Co studenti dokazi? Vsichni nebo jen nekteri? V tomto hodne nesouhlasim, zase se neshodnem.

    Taky nedokazu posoudit priklad, jestli je to zaklad a mel by to vedet, tak jaktoze ho uz davno z nejake zkousky nevyhodili? Ze by to bylo tim, ze se clovek namemoruje a zapomene? Neni k tomu postupne uceni lepsi?:-)

    *Neni lepsi venovat se pohopeni problemu misto psani nesmyslnych seminarnich praci, kde *clovek 5% casu resi problem a 95% zcela irelevantni omacku okolo (a tim nemyslim jen *formatovani textu, ale takove veci, jako ze pri implementaci algoritmu se pise cely *program a podobne)?
    *Pokud si ji nikdo neprecte, tak je to k nicemu, ale pokud by mela obsahovat jen *relevantni casti, tak by byla vyrazne vyssi pravdepodobnost, ze si ji nekdo precte ...

    Uz jsem odpovedel. Stejne v praxi budes muset komunikovat, at pisemne ci prezentovat.

    *A ma takove presencni studim cenu? Mechanicky zaznam toho, co se vyskytuje na tabuli *zvladne i kamera a clovek se mezi tim muze vyspat.
    *Nevyhoda prednasky je, ze prednasejici vyklada bud moc pomalu (posluchac se zamysli a *prestane vnimat), nebo moc rychle (posluchac nechape, co se deje). Kazdy chape ruzne *rychle ruzne veci - tomu zabranit nelze.

    Dobre je ucit se predem, pak ti prednaska da hodne, ale stejne se muze jet rychleji nez se da zvladnout.

    *nebyl by lepsi trpelivejsi ucitel, ktery odpovi na mail? Ani ho to moc nezatizi, protoze *na trivialni dotazy, potazmo obecne ("ja nechapu cely ten predmet, muzete mi to *vysvetlit?") se da odpovedet RTFM a odkaz na relevantni materialy. Aspon by studenti *byli samostatnejsi ...

    Oni ucitele byli mnohem vstricnejsi nez v Cechach, ale na hodne sofistikovane otazky se neda odpovidat RTFM. A je blby chodit stale za ucitelem:-) Podivej se na odkaz za clankem, jestli pochopis vsechno z lecture notes:-).

    *Coz o to - VS programovat nenauci, takze v tom problem neni. Problem je, ze casto neumi *zjednodusovat, nebo pouzivat ruzne obecne veci (hlavne matematiku).

    ja tvrdim, ze VS programovat nauci. Teda spise nauci systemove analyze a obecnejsimu pristupu. Take nauci mnoho zajimavych veci o programovani, jak vyhledavat nejmensi cislo v linearnim case (nedelejte si srandu, v prijimacich pohovorech do Microsoftu tato otazka minuly rok byla (pry:-))), jak psat kod, ktery po tobe muze precist i nekdo jiny. Ano, da se to nastudovat z knih, ale kdyz to nekdo vysvetli, je to lehci....
    Ta druha veta v tvem prispevku je skoro to, co jsem rekl. Clovek se nenauci jen programovat, ale i analyzovat.

    Jinak se podivej na predmety tady, jestli bys je udelal dalkove:-)
    http://ocw.mit.edu/OcwWeb/Electrical-Engineering-and-Computer-Science/index.htm
  • 14. 5. 2006 11:55

    Yokotashi (neregistrovaný)
    # 4 kvalitni skoly to byly, to bych rekl, nicmene nerikam, ze jsem vsude vystudoval. Jsou taky vymenne programy nebo se jede za profesorem, ktery dela stejne veci a zustane se tam tak rok. No a doktorat se v tom lepsim pripade studuje na jine skole.

    Takze jsi ctyri skoly nevystudoval, ale priblizne jsi poznal, jak to na nich vypada. Mozna, ze cele studium vypada jinak, nez rocni pobyt cloveka, ktery vi co chce. Ale tim samozrejme nechci poprit tve tvrzeni, s velkou pravdepodobnosti se to nebude signifikantne lisit.

    # Ja bych tuto debatu zakoncil tim, ze oba mame svuj nazor na dalkove studium. Ja rikam, ze aby bylo dalkove studium srovnatelne a nebylo extremne tezke, musi se pripravit s citem. A s tim prodlouzenim studia dalkovym studentum souhlasim.

    Kazdemu vyhovuje jiny pristup ke studiu, kazdy ceka od studia neco jineho (nekdo naucit se noce, nekdo neco jineho, nekdo jen papir) a skola ja tu od toho, vsem dala to, co chteji a zaroven aby zarucila nejake jiste spolecne minimum, co maji vsichni. Jen si myslim, ze by to melo byt v oblasti pochopeni a ne v oblasti pamatovani si / delani blbosti, ale to treba taky nekdy tem skolam dojde ...
    Vsechno se musi pripravovat s citem, ale jsem pro, aby dalkari meli stejny objem znalosti, jako denni, staci jim dat mene povinnych kreditu, roztahnout to na delsi dobu ... a hlavne dalkari se vic snazi, protoze uz se setkali s praxi a o nekterych vecech vedi s jistotou, ze je budou potrebovat (treba o tom papiru, co se dava na konci :-)).

    # Vypracovani referatu neni ZBYTECNE, uci te predat ziskane vedomosti ve forme, ktere nekdo porozumi. Setkal jsem se s par lidmi z CVUT (pochopil jsem, ze jsi odtam), kteri snad nedokazali napsat email, ktery by mel hlavu a patu. To by te mel referat naucit -- to taky v praxi budes drsne potrebovat a ne znalost toho a toho (v tom je google fakt lepsi). Pokud se ale pisi referaty tak, ze te nikdo nenauci, jak je psat, pak je fakt ZBYTECNY.

    jak bych to rekl ... vypracovani jednoho, dvou referatu samozrejme zbytecne neni (no, pro mne je, protoze jsme je delali na stredni, ale obecne ne), ale vypracovani 5-6ti praci za semestr, kde clovek stravi 95% casu blbostni je kravovina ...

    na cvut potkas ledascos ... a obcas je to dost zoufale ... co je ale horsi, ze lidi, kteri vypracovavaji debilni prace, kterym naprosto vubec nerozumi a po odborne strance je maji tak nejak mimo (nebo opsane), prochazeji quli tem 95% odpadu, se kterym si vyhraji a lidi, kteri rozumi o co jde maji problem - na cvut nesmis vedet ani malo, ani moc ...

    # Jsi asi informatik(+-). Rozumel jsi vsemu, co ti rikali? I vsemu v knize?

    Jsem spis na hw/unix ... tomu, co se na me vali na prednasce moc nerozumim, protoze to ma jine tempo, nez potrebuju ... kniham jsem (az na ekonomiku a par podobnych) rozumel. Problemy jsem mel jenom s pamatovanim (kdyz je zkouska vic o tom, ze si ma clovek pamatovat nazpamet nejaky seznam dat, nez o pochopeni principu) a v matematice s realizaci (pochopit princip trojneho integralu neznamena umet ho spocitat).

    # Treba konecne automaty a jejich nadstavby nebo matematicke programovani?

    co jsme meli o automatech je docela pekne, rovnou jsem to i pouzil ... (jsem spis na hw, takze tyhle veci jsou pro mne prehledne - vidim je pred sebou rovnou v hradlech :-)), matematicke programovani me patrne ceka ...

    # A nebylo neco, co jsi fakt musel nadrit, naprogramovat si to tisickrat? Treba datove struktury v tisici variacich? Tu trosku kecam, nevim, co jsi studoval a taky to neni vubec muj obor, ale doufam, ze jsi pochopil pointu.

    musel jsem napocitat matiku ...

    nic se nemusi programovat tisickrat ... pro pochopeni staci par realnych problemu ... a hlavne mit se koho zeptat

    # Ja tu rikam, ze pokud to bude hodne tezky a bude toho fakt moc, knizka ti nepomuze a potrebujes nekoho, kdo ti pomuze se v tom zorientovat. Pak se budes pripravovat na kazdou prednasku, aby ti jeste neco dala a ona da. Taky budes vedet, ze jestli to nebudes delat, tvoji spoluzaci te prevalcuji. A kdyz nebudes mit 50% toho nejlepsiho, mas F:-)

    kazdemu vyhovuje jiny styl ziskavani informaci ... ja preferuji text a ptat se cilene jen na konkretni veci ...

    to s 50% nejlepsiho funguje v US? to je mozna decentnejsi, nez u nas, kdy musis mit 50% maxima :-)

    # Ze ceske vysoke skolstvi je jedno z nejlepsich na svete. To jsi asi nikdo nebyl za hranicemi:-). Co studenti dokazi? Vsichni nebo jen nekteri? V tomto hodne nesouhlasim, zase se neshodnem.

    tvrdi se to ... za hranicemi jsem nebyl, ale tvrdi se, ze US vysokoskolak je zpravidla dost neschopny tvorecek v porovnani s cz ... ze cesi jsou mnohem samostatnejsi - osobne srovnavat nemuzu ...

    # Taky nedokazu posoudit priklad, jestli je to zaklad a mel by to vedet, tak jaktoze ho uz davno z nejake zkousky nevyhodili? Ze by to bylo tim, ze se clovek namemoruje a zapomene? Neni k tomu postupne uceni lepsi?:-)

    to je takovy zaklad, ze na to ani neni zkouska, to je skoro jako umet cist a psat ... na tom to cele stoji a pada ... a od tohodle zakladu jsou ti lide odtrzeni, takze pak nemuzou chapat to, co je nad tim ...

    # *A ma takove presencni studim cenu? Mechanicky zaznam toho, co se vyskytuje na tabuli *zvladne i kamera a clovek se mezi tim muze vyspat.
    # *Nevyhoda prednasky je, ze prednasejici vyklada bud moc pomalu (posluchac se zamysli a *prestane vnimat), nebo moc rychle (posluchac nechape, co se deje). Kazdy chape ruzne *rychle ruzne veci - tomu zabranit nelze.
    #
    # Dobre je ucit se predem, pak ti prednaska da hodne, ale stejne se muze jet rychleji nez se da zvladnout.

    no nevim ... pak si jde clovek na prednasku jenom poslechnout to, co uz umi a jedine, co ma cenu (pokud nehodou nema stesti, ze nepochopil neco, cemu se prednasejici bude extra venovat) jsou dotazy po prednasce ...

    # Oni ucitele byli mnohem vstricnejsi nez v Cechach, ale na hodne sofistikovane otazky se neda odpovidat RTFM. A je blby chodit stale za ucitelem:-) Podivej se na odkaz za clankem, jestli pochopis vsechno z lecture notes:-).

    na sofistikovany dotaz samozrejme ne, ale lze predpokladat, ze mnoho lidi bude klast dementni dotazy (jenom proto, ze to jde) a na ty lze odpovidat RTFM, aby se odpovidajici nezahltil ...

    # ja tvrdim, ze VS programovat nauci. Teda spise nauci systemove analyze a obecnejsimu pristupu. Take nauci mnoho zajimavych veci o programovani, jak vyhledavat nejmensi cislo v linearnim case (nedelejte si srandu, v prijimacich pohovorech do Microsoftu tato otazka minuly rok byla (pry:-))), jak psat kod, ktery po tobe muze precist i nekdo jiny. Ano, da se to nastudovat z knih, ale kdyz to nekdo vysvetli, je to lehci....

    Algoritmy se clovek ucit nemusi, ale mel by vedet jak vypadaji, ze existuji a kde jsou jejich moznosti - to casto stredoskolakum chybi ...

    # Ta druha veta v tvem prispevku je skoro to, co jsem rekl. Clovek se nenauci jen programovat, ale i analyzovat.

    presne tak, analyza je dulezita ...

    # Jinak se podivej na predmety tady, jestli bys je udelal dalkove:-)
    # http://ocw.mit.edu/OcwWeb/Electrical-Engineering-and-Computer-Science/index.htm

    to by slo zjistit jen experimentalne :-) vsechno je otazka vule, casu, zajmu a pristupu k informacim (moznosti dotazovat se) ...
  • 9. 5. 2006 10:10

    Tomáš Tintěra (neregistrovaný)
    Aby za stejný peníze mohlo vystudovat víc lidí, k tomu je dobré školné.
    Páč studenti, tak budou školu tlačit k efektivitě.

    Pokud se to platí z daní už víc lidí vystudovat nemůže. Páč nelze dát víc peněz na to. Dělníci už dnes platí daně (opravdu) kolem 70%. Ikdyž to zvýšíš, víc nevybereš páč lidi budou, chca - nechca, muset dělat načerno a státním úředníkům budeš muset přidat (ano ty vyskološkolák, ze svejch daní), aby oni na ty daně měli, že ano.

    Jak bylo řečeno výše na školném nejspíš osobně neproděláš. Páč se to bude platit až po škole. A je jakoby jedno, jestli se to platí v daních nebo ve školném.

    My two cents, doufám. A pardon za offtopic k článku, musel reagovat. Snad to není pesimistický.