Linux se vyvíjí metodou sněhové koule a výsledek tomu odpovídá. Např. v návrhu přepínání konzolí je buga co mi na LKML potvrdili a co způsobuje že svgalib při přepínání konzolí vytuhne systém. V Mikulášově/BLEKově SPADu ta buga neni a ani divokým přepínáním konzolí v grafice se mi na SPADu systém shodit nepodařilo.
Lidi jsou líný a nechce se jim kód přepisovat když odstranění malé bugy vyžaduje hodně práce. Já to ale na Ronje tak dělám. 2 příklady: v AUI byla buga že to s určitými hodnotami součástek dělalo glitch a malému % lidí to nefungovalo. Předesignoval jsem podstatnou část AUI a vytvořil AUI Forte, ač AUI bylo těsně před vyřazením.
Teď zase - kvůli drobné buze v Twisteru (5cm drátu nestíněných co vyzařovalo) jsem Twister celý předesignoval (nový tišťák, SMD design, spínaný stabilizágor, DE9 konektory, jiná mechanika krabice) a vznikl Twister2.
Množství času na obou případech ztracené: obrovské. A vyplatí se to? Samozřejmě že ano. Klid vzniklý absencí bug je k nezaplacení.
A není to spíš tak, že bugů k opravení je nadbytek a každý raději opraví bug, který se projevuje v nějakém vážnějším případě než když někdo používá strašlivý bastl řečený svgalib?
(Jinými slovy že root, pokud použije cosi zbastleného, může shodit systém. No to je tedy malér!)
MJi já fakt nechápu proč tady ten přístup ignorance spokojenosti uživatelů propaguješ.
Tobě by psaní programů tak aby fungovaly ke spokojenosti uživatele dělalo přitom nejmenší potíže - myslím si že jsi brilantní programátor (např. s tvým PCI kódem v jádře kernelu jsem nikdy potíže neměl, nebo jsi asi 5x vyhrál celosvětovou olympiádiu v programování) a vysvětlovat jsi taky vždycky uměl perfektně - co se vyučující ve škole do mě marně snažili zdlouhavě a neúspěšně svými neefektivními metodami natlačit jsi ty dokázal vysvětlit tak za 1/20 jejich času.
Takže ani kódování ani docka by ti podle mě sebemenší poťíže nedělala.
Tak to si opravdu nerozumíme. Já totiž vůbec nepropaguji ignoranci spokojenosti uživatelů. Jen řikám, že se spokojeností uživatelů to není tak jednoduché, jak tady padá (zejména v iniciálních stadiích vývoje jsou důležitější věci než psát dokumentaci), a že za žalostný stav některých projektů může daleko víc než něčí neschopnost či ego či něco takového starý dobrý nedostatek času.
Je to tak, kdyz se neco velmi rychle a casto z hodiny na hodinu meni, nema nejaka rozsahlejsi dokumentace smysl, protoze za par hodin uz ani ty podstatnejsi informace neplati. Navic vetsina programatoru z principu dokumentaci psat ani nemuze, oni napisou SW s predstavou jak se bude pouzivat, ale uzivatele jej casto vyuzivaji uplne jinak => v idealnim pripade pise dokumentaci ponekud pouceny uzivatel.
Nemluve o tom, ze , jak tu uz bylo receno, kdyz dela nekdo neco pro zabavu, dela presne jen to, co jej bavi a psat dokumentaci bavi jen malo koho. Spis by mel k dokumentaci prispet kazdy uzivatel, ktery neco nechape. Jenze ono je mnohem jednodussi prohlasit neco za smejd.
Dovolím si soukromou vsuvku, konkrétně veřejné poděkování těm několika dobrým duším, které mi jako maintainerovi pciutils místo "nemohl jsem tohle najít v dokumentaci, nestojí za nic" napsali raději "nemohl jsem tohle najít v dokumentaci, nepřipsal bys to tam?".
Ono nikdy neuškodí, je-li úcta mezi uživateli a programátory oboustranná...