Kdyz vychazim z predpokladu, ze clanek/serial mel neco prinest lidem kteri o tematu moc nevedi, tak myslim ze zacal trochu moc zhurta. Jestli je cilem autorky priblizit pocitacovou grafiku masam, mela zacit pozvolna a tak nejak "vtahnout ctenare do tematu". Ja, teorii pocitacove grafiky temer nepostizen, porad nevim proc by me mela zrovna tahle krivka zajimat. Zvlast kdyz nevim jak se modeluji nejake jine, zakladni tvary a objekty, jak to vykreslit a vubec.
Pokud ale chtela autorka jen probrat nejaky zvlastni matematicky aspekt cehosi tak mam pocit ze se trochu sekla se serverem kde praci publikuje. Vubec nechci rict, ze zde musi byt vsechny clanky jen pro zacatecniky, ale tohle je asi pro vetsinu ctenaru prilis odborne, uzce zamerene a nemajici zadny prakticky prinos.
Je to jako kdyby kurz chirurgie zacinal cvicenim "nejdriv panovi udelame bypass" a ne ukazkou jak drzet skalpel.
teorie je sice vysvetlena ponekud zjednodusujicim zpusobem (tj. presnejsi info najdete spise v tomto clanku - takze se to pekne doplni), ale kdo hleda duvody vzniku NURBS a zpusob jejich pouziti za pomoci GLU, necht klika.