Ty možnosti jsou především v psaní maker. Kdysi dávno :) jsem psal balík maker pro zobrazení pozic hry Go. Pro LaTeX existovalo několik balíčků, které pracovaly systémem, že se popsala pozice a zobrazil se výsledek, zpravidla za spolupráce s balíkem PSTricks. Bylo to nesmírně zdlouhavé, zvláště když jste pracovali s partií. V té době ještě bohužel nebyl LuaLaTeX, takže jsem to musel psát pro ne moc rozšířený ConTeXt MkIV.
Místo zdlouhavého popisování se načetla celá partie ze standardního SGF souboru a LPEG parserem se rozparsovala. Ve vlastním dokumentu jste pak jen TeXovským příkazem určili počáteční tah zobrazení a koncový tah zobrazení pozice. Tahy mezi nimi se automaticky číslovaly, včetně automatického odstranění kamenů, pokud byly sebrány. Něco takového napsat v TeX makrech je prakticky nemožné. A to nemluvím o bonusu, že součástí LuaTeXu je MPLib (MetaPost), takže máte kreslení přímo v enginu bez nutnosti externích balíků. Ale o tom bude předpokládám řeč někdy později.
Takže koncový uživatel jazyk Lua nemusí vůbec používat, ale díky němu výrazně rostou možnosti přídavných balíků.