Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku LuaTeX: použití základního rozhraní mezi TeXem a skripty od ghibulo - Pěkně vysvětleno a popsáno, nicméně zatím ještě nedokážu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 7. 2016 10:58

    ghibulo

    Pěkně vysvětleno a popsáno, nicméně zatím ještě nedokážu přesně ocenit výhodu integrovaného jazyka Lua oproti generování a includování potřebných výstupů do xetexu pomocí např. Pythonu.

  • 26. 7. 2016 16:59

    ivoszz

    Ty možnosti jsou především v psaní maker. Kdysi dávno :) jsem psal balík maker pro zobrazení pozic hry Go. Pro LaTeX existovalo několik balíčků, které pracovaly systémem, že se popsala pozice a zobrazil se výsledek, zpravidla za spolupráce s balíkem PSTricks. Bylo to nesmírně zdlouhavé, zvláště když jste pracovali s partií. V té době ještě bohužel nebyl LuaLaTeX, takže jsem to musel psát pro ne moc rozšířený ConTeXt MkIV.

    Místo zdlouhavého popisování se načetla celá partie ze standardního SGF souboru a LPEG parserem se rozparsovala. Ve vlastním dokumentu jste pak jen TeXovským příkazem určili počáteční tah zobrazení a koncový tah zobrazení pozice. Tahy mezi nimi se automaticky číslovaly, včetně automatického odstranění kamenů, pokud byly sebrány. Něco takového napsat v TeX makrech je prakticky nemožné. A to nemluvím o bonusu, že součástí LuaTeXu je MPLib (MetaPost), takže máte kreslení přímo v enginu bez nutnosti externích balíků. Ale o tom bude předpokládám řeč někdy později.

    Takže koncový uživatel jazyk Lua nemusí vůbec používat, ale díky němu výrazně rostou možnosti přídavných balíků.

  • 26. 7. 2016 17:34

    ghibulo

    Díky za odpověď, máš recht - koukal jsem na to příliš z uživatelského hlediska. BTW - jestli ještě hraješ - mohli bychom v Go změřit síly, hraju na Dragonu a občas i Kiseidu, cca 4-5kyu.