Kde nic není, ani GPL nebere. Neboli podmínku splníš triviálně tím, že zveřejníš "". ;)
Přesněji: když píšeš rovnou ve strojáku, tak je přímo ten zároveň i zdrojákem (čeština je krásná!). Definující vlastností zdrojáku přece není human readable formát. Takže zdroj == cíl, hotovo.
Nejsem GPL expert, jenom zkouším logicky uvažovat.
Ve „strojáku“ nepíše nikdo nic delšího, než jednu, dvě instrukce. Ještě bych pochopil, že někdo píše v assembleru, ale assembler != stroják, takže i tam ukládá GPL povinnost tento zdroják poskytnout i když je víceméně shodný s výsledkem disassembly. Každý, kdo psal v assembleru ale potvrdí, že komentáře jsou více než užitečné pro orientaci v kódu a proto tento zdroják má větší hodnotu než disasemblovaný stroják, takže asi tak..
Jo a ve strojáku ARM architektur se dá psát také nádherně, akorát potřebuješ před sebou tabulku co který bit v instrukci znamená, ale raději bych si to nerisknul, přece jen do toho strojáku se blbě píšou komenty (musel bys vkládat instrukci pro skok před ten koment a ještě počítat počet znaků v komentu)
Tak, pravda, co já jsem programoval v assembleru tak akorát v tom borlandím integrovaném do Pascalu a pak ještě v a51 a tam jsem toto moc neupotřebil, maximálně ty labely, bez nich by to bylo peklo :-) Jinak ten pro 8051 toho snad víc než ty labely neuměl ale zase závisí co to bylo za assembler, pravda, sám už nevím, ale pár tisíců řádků jsem toho napsal ale to už je snad 6 let zpět co jsem na a51 naposled šáhnul… vlastně to byl čip AT89C52 protože mě to přelezlo přez ty 4kB, jo to byla sranda :-)
Zdravim,
no tak napriklad proto, ze u mne se chova 32bitovy flashplayer rovnez nestabilne – hra bezi, ale v nekterych scenach segfaultuje zcela nahodne po 10 – 30 sekundach. Zkousel jsem analyzovat core pomoci gdb – crashne to na alokaci pameti v glib.
Ovsem vedel jsem si rady a zde je naopak flash vyhodou. Zjistil jsem, ze binarka je vlastne standardni standalone flashplayer (do bajtu shodny, ktery se da stahnout ze stranek Adobe) a za nim je cosi prilepeno. Konkretne jsou to 2 longy a za nimi je – kyho vyra – obycejny .swf soubor, dokonce i prikaz file ho poznava! Takze stacilo dat
dd if=Machinarium of=Machinarium.swf bs=1 skip=9570100 a na vznikly .swf ukazat Firefoxem s instalovanym 64bit fp pluginem, a voilla, bye bye, crashes! Jen to chtelo jeste importovat saves z puvodni hry, nu, chvilku jsem hledal, kde je to ma ulozeno, pak i nalezl, ale to necham zajemcum taky jako maly puzzle :-). Jinak to tu gamesi cela rodina, penez mi neni lito, grafika fakt skvela, az se mi o tom v noci zdalo :-). Diky za skvelou recenzi!
Zdravi Pavel.