Zdravím
Jsou k dispozici export/importní knihovny pro zpracování v C++ (C#) ? Případně další knihovny pro práci s VRML. nebo se jedná o licencovaný formát.
V současné době používám XML serializér, pomocí kterého ukládám třídy s vybranými vlastnostmi 3D objektů do XML. VRML se mi celkem líbí a tak se ptám.
VRML je samozrejme volne pouzitelny, je k nemu i ISO norma. Exporty jsou celkem jednoduche, tam se ani zadna knihovna vetsinou nemusi pouzivat (staci prevod na IndexedFaceSet a je to). Importy jsou uz horsi, protoze ten jazyk je docela mocny.
Jinak ten projekt 3DOT vypada zajimave, takze pokud vas zajimaji technologie zalozene na C-like jazycich, tak se podivejte sem http://cybergarage.org/vrml/
Diky vsem ctenarum, kteri hlasovali a hlasuji pro nebo proti dalsimu pokracovani serialku o VRML. Jen chci rici, ze na vysledky samozrejme budu brat ohled, ale "soucet hlasu" provedu nekdy v nedeli odpoledne, abych stihl pripravit bud dalsi pokracovani VRML nebo neco jineho. Tj. po nedeli uz bude rozhodnuto :-)
trosku me prekvapilo, ze nikdo nehlasoval pro posledni bod, protoze v diskusi k prvnimu dilu takove myslenky zaznely...
Nevim, jak to Pavel Tišnovský dělá. Je šestatřicet hodin na nohou a furt plnej humoru. To je frajer. Teď začíná učit Krytona hrát na piáno. Úžasnej kluk.
Taky nechapu, jak to muzete stihat. A jeste vydavat nekolik serii clanku soubezne.
Precet jsem si prvni o pixelartu a mam dojem, ze byl dobre pripraveny a zabralo to dost casu, ne? Ale byl fakt prima.
Dobrý den,
jako letitý příznivce a propagátor VRML/X3D Vás jednak chválím za Váš seriál, jednak Vám dávám k úvaze dva náměty:
1) Což takhle poskytovat všechny uvedené ukázky i formou hyperlinků na soubory WRL, aby si je zájemci mohli rovnou stáhnout a prohlédnout v prohlížeči VRML?
2) Možná by čtenáři ocenili přehled geometrických objektů, zejména možnost práce s plochami NURBS dle oficiálního dodatku k VRML - http://www.web3d.org/x3d/specifications/vrml/VRML97Am1/
děkuji ze podněty. Samostatné soubory asi nebude problém do článků formou hyperlinků přidat, ještě se domluvím s redakcí, aby se posílaly správné MIME typy (trošku jsme měli problém se SVG v předchozích částech tohoto seriálu, ale už by to mělo být v pořádku).
Za druhý podnět děkuji, je pravda, že jsem tyto doplňkové věci ještě nezmínil (ostatně ještě jsme neprobrali ani pole vrcholů a výšková pole).
Prosim poraďte,
potřebuju v jazyce vrml stíny, vím že jsem se dočetl, že to jazyk vrml neumí nebo s tim jsou problémy, ale zdá se mi nesmysl, že by to vůbec nešlo. Nejde mi o stíny samotné, ale je hloupé, když mám vymodelovaný byt ve virtuální realitě a světlo v místnoti osvětluje i místnost druhou. Nemáte nějaké řešení? Díky