Tak uz se zacalo s omezovanim aut obecne. Omezuji parkování, lpg,cng - specielne v cesku.
Jsme za peakem automobilismu. Ted uz se bude jen redukovat a sdilet. Sorry petrolheads. Minuli jste zlatou eru diky socialismu.
Elektromobily bude prirozene omezovat cena za dobijeni a sluzby rizeni elektrorozvodne site. Klidne i domaci nabijecka rekne: sorry bro, babisuv duch potrebuje ted vyrabet hnojiva. Dam ti jen 12 amperu. Elektromobily budou vice sdilene/ pronajimane na omezenou dobu. Vlastnictvi bude vzacne. S autonomnim rizenim bez ridice nekdy v dalsi dekade padne duvod kupovat auto zcela.
Petrolheads budou deklasifikovani na level milovniku parnich lokomotiv a fosil bude přežívat u nakladaku.
Předpokládám že žijete ve velkém městě ... Vždycky mě fascinuje jak lidi kteří právě žijí ve velkých městech nedokážou dohlédnout za práh vlastního města. Ono totiž car-sharing může fungovat ve velkých městech. Ale už vidím, jak v každé vesnici bude minimálně 50 sharovacích aut. Ono totiž na těch vesnicích to bývá do nejbližšího většího obchodu = do nejbližšího většího města. MHD na vesnicích co si budeme povídat taky není úplně fajn (zvláště pokud jedete na nákup -- kam nejezdíte každý den protože máte rád svůj čas - takže na velký nákup). Košík, Rohlík ani DámeJídlo běžně po vesnicích nerozváží. Nedej bože že se Vám něco specifického rozbije. To pak třeba můžete jet s reklamací až do Prahy (Brna, Ostravy). Takže tenhle sen o carsharingu možná bude fungovat v Praze, Brně a Ostravě ale rozhodně ne v těch tisících malých obcí. A to neřeším to, že v malých obcích není většinou práce, takže lidé za prací dojíždějí zase do větších měst. Prostě z hlediska efektivity a času vychází nejlépe na vesnici vlastnit auto.
Kéž by do většího obchodu. Ono někdy je problém i dojezdová vzdálenost k nejbližší chirurgické či ORL pohotovosti. A s malejma dětma, zlobte se na mě nebo ne, prostě držíme v provozu dvě auta spalující benzín a každej eko-trouba mi může políbit víteco. On ať si klidně sharuje elektrickýho Golfa v Praze (všimli jste si, jak to utichlo během COVIDu?), já potřebuju mít jistotu, že děti mám kam večer odvézt a hlavně čím. A ne, příslušné pohotovosti přímo v Poděbradech nemáme.
Carsharing na některých vesnicích fungoval přirozeně taky. Ještě cca 5 let zpět jezdil do práce "sdíleným autem", kde se často sešlo 5 lidí a někdy zaplnili i auta dvě. Vždycky jeden vzal auto objel ostatní po vesnici a cestou vzal i kolegy s vesnice vedlejší. Ale pak přišel covid a dneska nejezdí skoro nikdo a celý lidový carsharing skončil.
Ziju na vesnici za letistem a leto a nekdy i jkna obdobi travim v dire kousek od doupova. Dlouha leta tu jedina moznost pripojeni byl satelitni terminal od hughes.
Rohlik i mistni agentura sem zavazi. V zime je treba 4x4 jinak se nedostanete ven.
Takze mi nic nevykladejte o zivote na divoko.
Site krom elektriny zadne.
Muj nazoe to nemeni. Nevim kde jste vycetl ze mate zahodit sva stavajici auta. Jen ze vas to ceka. Nejdriv hybrid a pak full electric. Cca dekada az dve.
Jsme za peakem automobilismu. Ted uz se bude jen redukovat a sdilet. Sorry petrolheads. Minuli jste zlatou eru diky socialismu.
Nebude. Sdílenou dopravu máme. Jmenuje se to veřejná doprava, Uber, Taxi ... nic moc. Radši bych viděl rozumnou veřejnou dopravu: čistou, poklidnou a spoje v důležité hodiny, ne před nimi a po nich, aby se řidiči nenadřeli (mimopražská zkušenost)
To ale s "Petrolheads" nemá co dělat. Sdílet se nebude kvůli zdrojům, ale z ideologických důvodů. Já vím že o ideologii se tady nerado mluví, ale už je to zase všude ... jenom nástěnky jsou elektronické.
Nicméně má poznámka byla spíš tak trochu sakrasmus, že šetřit na cpu/gpu je oproti elektroautům jako plivanec do moře.
3. 9. 2022, 17:13 editováno autorem komentáře