Vlákno názorů k článku Návštěva v TTC: dřív se tu distribuovaly noviny, dnes internet od ehmmm - Par velkych budov jsem uz videl, tak mam...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 12. 2015 20:50

    ehmmm (neregistrovaný)

    Par velkych budov jsem uz videl, tak mam par zvedavych otazek:

    * Vyhrivani dieselu je dobra "finta". Co to znamena "horke"? 50-60 st.C?

    * Tak ze zvedavosti objem tech bandasek? V praxi jsem se setkal max. s 1000 litru, ale tohle predpokladam bude vic.

    * Ten freecoling do 19 st.C., to se mysli venkovni teplota? Kdyz bude venku 19, tak by me zajimalo, na kolik se ochladi glykol a na kolik se ochladi serverovna. Jednou jsem se s prepinanim freecoling/kom­presory na jedne zakazce setkal a prislo mi, ze i projektant v tom trochu tapal. Samozrejme se to tenkrat ozivovalo v zime a pak uz jsem tam nebyl, tak by me samotneho zajimalo, jak jim to tam funguje.

    * Vyndat a vymenit trubku behem nekolika minut je hezke, ale zalezi take na tom, co se kde musi nejdriv zastavit, zavrit a vypustit. A tu ten rezervni kus trubky musi clovek mit. Oni instalateri, kdyz chteji a maji k tomu dobry pristup, tak dokazi svarit potrubi rychle a bez remcani. Ale to jsou prave ty drobnosti, kterymi se lisi dobry projekt od spatneho.

    * 100 tisic cidel se mi zda nejak hodne. I kdyz pokud se za cidlo pocita i pomocny kontakt jistice... Ale 45 tisic cidel z rozvodny studeneho vzduchu (tim se mysli strojovna chlazeni nebo strojovna VZT?), se mi zda moc. Kolik tam je VZT jednotek?

    * A co se toho projektu tyka, tak o tom je nejlepsi si popovidat s lidmi, kteri opravdu na te stavbe delali. Obvykle je mezi investorem a skutecnym clovekem, ktery neco dodala/udelal, cca 5 firem (a dalsi 3 firmy mezi investorem a provozovatelem) a to je spousta prostoru pro ruzne uspory, zkraty v komunikaci a kdovico jeste. Je tam proste spousta moznosti, jak zabit dobrou myslenku. Pocet projektantu, nebo cena za projekt take bohuzel neni zaruka niceho.

  • 15. 12. 2015 10:53

    RadekM (neregistrovaný)

    DD,

    pokusim se odpovedet na Vase dotazy:

    ad 1.) motory se TRVALE predehrivaji na 45st pomoci elektrickych topnych teles. Aby se predeslo vypadkum v predehrevu, tak ty topne telesa jsou v kazdem stroji min. dve. A kontroluji se kazdych 6 mesicu.

    ad 2.) Kazda 'bandaska' ma objem 10.000 litru. Nyni mame dve bandasky, ve finale budou bandasky ctyri.

    ad 3.) Ano je to venkovni teplota. V nasem chladicim systemu na primarni strane nemame cisty glykol. V celem systemu jak na strane primaru, tak na strane distribuce je jen jedno chladici medium a to voda/glykol 30%. Regulace systemu chlazeni probiha nepretrzite, protoze jak nekteri vedi, zaregulovat system tak, aby byl co nejefektivnejsi je nikdynekoncici prace.

    ad 4.) mate zcela pravdu. Dobry projekt od spatneho se lisi i v detailech. Prijdte se podivat a sam jiste uznate, ze se pri projektovani myslelo na sebemensi detaily. Treba i na to, jak ze systemu vytahnout jakoukoli poskozenou trubku ci armaturu tak, ze cely system chlazeni bude stale funkcni bez vypadku.

    ad 5.) pokud neverite, prijdte se presvedcit. Radi Vam ukazeme vse i napr ty cidla ci cely system monitoringu

    ad 6.) zcela s Vami souhlasim. My jsme vsak v mnoha vecech pri projektovani i pri realizaci postupovali mimo standardni a zabehle poradky. Je to na separatni diskuzi. Kdyz to shrnu, a dodavatele Vam jiste potvrdi, ze stavba/realizace noveho DC TTC byla hodne a to podtrhuji hodne nestandardni.

    Hezky den

    Radek Majer