96.72% statistických závěrů je vycucaných z prstu. :-) Podobně jsem se nedávno někde dočetl, že přibližně polovina podvodných telefonátů je úspěšných. Ve skutečnosti to bylo spíš tak, že z oznámení, která příslušný útvar PČR dostane, je polovina od těch, kdo se nechali podvést. Když jsem to tvrzení v diskusi zkoušel zpochybnit, dozvěděl jsem se, že to dá přeci rozum, že nemůžou počítat ty pokusy, které jim nikdo nenahlásí...
A tady už je to tvrzení zase:
Problém je navíc i to, že se zvyšuje úspěšnost útoků. Téměř každý druhý podvodný telefonát v současné době končí škodou pro klienta. Průměrná částka, o kterou klienti při vishingových útocích přijdou, se na jednoho klienta pohybuje kolem 250 tisíc korun, ukazují data ČBA.
Dopoledne to dokonce měli i v nadpisu, ten už naštěstí změnili (stopa po původním přetrvala v URL), ale tvrzení v článku je pořád.