Kdyz uz jste to nakousl, jake jsou ty hexa editory ktere vam nevyhovovali ? Pripadne pro ostatni, nevite o nejakem hexa editoru, nejlepe takovem, ze funguje v terminalu (ne jen v X) a to tak ze skutecne funguje a nezasekava pocitac ? Kdyz ne terminal, at alespon nepotrebuje KDE a GNOME.
Jednu dobu jsem jich zkousel dost a nakonec jsem dospel k nazoru, ze nejlepsi je mcview. Ne ze by byl tak dobry. Jako idealni priklad znel biew (ma i disassembler), ale ten mi zasekaval pocitac/terminal. Uz to opravili ?
Zda se, ze to opravili, ted mi na nem nejvic vadi, ze nefunguje CTRL ... na ktere ma biew nalepeno spoustu dost uzitecnych funkci, napriklad (predpokladam) prepnuti z 16 na 32bitovy assembler. Editory hexcurse a hexedit nejspis taky pribyly od toho posledniho hledani, na prvni pohled je odhaduju jako zhruba tak uzitecne jako mcview - ovsem s pridanou vyhodou ze pujdou pustit na libovolny soubor (mcview ma spoustu vychytavek volanych podle typu souboru - gunzip, lynx, ... bohuzel, nekdy jsou kontraproduktivni a ne vzdy je jde vypnout). lfhex je horsi - potrebuje Xka a nema ascii sloupec. sfed ma jen jeden byte na radek. bvi je pro me nepouzitelny ze stejneho duvodu jako vi - tezko zapamatovatelne ovladani. vche pouziva konzole (/dev/vcsa) presne jak bych si to predstavoval, ale jinak je opet stejne kvalitni jako hexcurse ... a neumi autodetekovat ktera verze by se mela pustit. Taky mu chybi nejaka X verze.
Celkovy zaver: od posledne pokrok, ale hiew z DOSu ma porad zatracene velky naskok. Klika, ze na linuxu clovek hexa editor nepotrebuje tak casto ...
Vi jeste nekdo o nejakem editoru co jsem prehledl ?
Ja pouzivam hexedit a jsem s nim celkem spokojeny. Jede v terminalu a je velice rychly a nenarocny. (Bohuzel neumi kopirovat hex blok z jineho souboru).
Celkom sa mi ten program pozdava, bohuzial nie je nieco podobne multiplatformne? Dost casu pracujem na win a tam by sa mi taky organizer poznamiek, kodov, textov a pod velmi hodil.
Neporadi niekto?
neni to samozrejme uplne dokoncene a vyladene, ale funguje to vcelku pekne. je tam editor sveta, dokaze to generovat napr. galaxie (s tisicmi objektov)
casom to mam v plane prepisat odznova, tento raz do C++ a Qt