Mnohem univerzálnějším řešením je přejít na Windows. Tam si takový problém nedokáže nikdo ani představit. Nechápu jak někdo může být schopen vydat takto nedodělaný a neotestovaný systém.
Samozřejmě že viděl, já se jen podivuji nad tím, že to vypustí s tak masivní nefunkčností. To o něčem svědčí... Navíc tady nejde jen o ovladače, ale hlavně o to rozhraní co je pod ovladačema - a to JE záležitostí systému a tedy neschopnosti tvůrců.
Takto markantně? :)))) O 80 procent pomaleji? Tomu snad nikdo nevěří a navíc OpenGL rozhodně není preferované, a dnes už je pouze nepřímo podporované, rozhraní pro Windows. Tam se používá mnohem dokonalejší a komplexnější rozhraní - DirectX. Váš příspěvek je jen plácnutím do vody.
DirectX a OpenGL jsou 2 naprosto rozdilne veci. OpenGL je (primarne) renderer. Navic o dokonalosti directx se presvedcite hned potom, co zacnete chtit neco trochu neobvyklyho.
Nemyslím si, že by DirectX byly naprosto odlišné věci. O dokonalosti OpenGL se přesvědčíte hned potom, co se podíváte kolik her ho používá. DirectX je několikanásobně komplexnější rozhraní. Narozdíl od OpenGL využívá všechny featury nových grafických karet. OpenGL ve vývoji ohromně zaostává a bude to mnohem horší.
OpenGL ve vývoji vůbec nezaostává. Rozdíl je v tom, že OpenGL je pouze grafická knihovna, zatímco DirectX podporuje i zvuky, IO a nějakou správu oken. Porovnatelné s DirectX je spíš SDL, které se pro hry celkem běžně používá (i když ne tolik, firmy se asi bojí toho, že je to pod LGPL).
No, ono to hlavně bude tím, že výrobci 3D karet, ať už přímý nebo licencovaný chtějí mít nejprve zajištěnou podporu v Direct3D a následně řeší další platformy. ... a tak se nelze divit, že nejprve komunikují s MS.... ale to platí obecně.
Jinak DirectX je spíš softwarový balík, který obsahuje spousta rozhraní, jedním z nich jech Direct3D. Tohle rozhraní je samo o sobě dost komplexní, že by se dalo vydávat samostatně. Zvuky DirectSound, DirectMusic, vstup DirectInput nebo síťové hraní DirectPlay stojí spíš na okraji. Hlavní vývoj probíhá na poli 3D akcelerátorů.
Proto taky třeba DirectSound ustrnul tuším na verzi 8, zatímco hlavní přínos v DirectX10 je zejména rozhraní Direct3D 10.
A mimochodem, DirectX i nadále podporuje rozhraní tuším Direct3D verze 9, 8, 7, 6, 5 a tuším že i 3. Dále podporuje rozhraní DirectDraw, které je od nějaké verze 5 dávno deprecated. Přesto programy nad ním rozběháš bez problémů.
No pokud na nové kartě něco v DirectX funguje a na OpenGL nefunguje, tak je podle mě zaostávání. Můžete si tomu samozřejmě říkat jak chcete. Btw. pokud hry a používají ke svému běhu v 99% DirectX a v 0.5% SDL, tak to nemohu zvout běžné používání - spíše exotické a marginální :).
To by mě zajímalo, které vlastnosti Direct3D podporuje a OpenGL ne. Nezapomínejte, že OpenGL má řadu rozšíření a naopak většinou OpenGL je to, které podporuje věci, které Direct3D ještě neimplementovalo (donedávna třeba marshalling).
No třeba na MacOS X DirectX není, ale hry ano. Co asi tak používají? Krom toho nejen hry používají grafickou akceleraci - a většinou ostatní programy používají (z hlediska programátora daleko jednodušší) OpenGL.
Musíte pro Windows používat certifikovaný HW s originálními ovladači a zakázat aktualizace a srovnat to s doma postaveným PC s deskou s přepájenými vyteklými kondenzátory, zadřeným chladičem procesoru a poškozeným diskem a dojdete ke stejnému výsledku :)