asi som mal najskor pozriet net skor nez som komentoval :) ale aj tak sa casto pouziva NURB - jedna krivka a NURBs - viacero kriviek. V clanku vsak asi to "s" nieje treba, kedze je to vyjadrene podstatnym menom v rodnom jazyku, ktore je v monznom cisle. takze deletujem moje 2 posty ;)
To je dotaz naprosto v poradku, ona jsou totiz ta pismena ve zkratkach pouzivana hodne casto v duplicite:
LCD displej
LED dioda
NURBS krivka (posledni S lze prelozit jako Spline)
NURBS plocha (posledni S lze pro zmateni prelozit tez jako Surface :-)
strana ODS
atd.
Takze v tomto pripade jsem byl hodne puntickarsky :-)
Aj z poctu diskusii vidno ze pokryva zaujem priliz malej skupiny ludi, je urceny len niekolkym odbornikom v danej oblasti. Az by som povedal ze su to skor nejake vysokoskolske skripta :). Mozno je to mrhanie vynalozenymi prostriedkami. Kazdopadne clanok je ale kvalitny.
on je vetsinou pocet prispevku neprimo umerny kvalite clanku :-) Neni to sice nejaky zakon, ale vsimnete si, kolik se treba diskutuje pod clankem Linux vs Windows, KDE vs Gnome atd., Perl vs Python.
Zpoza mlčící většiny mám dotaz : existuje schůdný postup (program pro líný lidi :-), jak nějakou funkci (třeba řetězovku) aproximovat s určenou odchylkou nurbsama, tj. jak vypočítat ty uzlový body?
nasel bych nejaky clanek o interpolacich a aproximacich pomoci Bezierovych krivek. O NURBSech nevim, tam by to urcite slo aproximovat jeste lepe (mame k dispozici uzlovy vektor a vahy bodu), ale netusim, kde to najit. Mozna v CADG.