Například když už jste nakousl ty hry, nebylo by špatné popsat jak se hry vlastně vytváří. Nemyslím teď v konkrétním jazyce/knihovně/systému, ale obecný popis principů, technologii od klasických plošinovek, přes jednotlivé žánry až po 3D hry. Myslím že v tomto panuje (v širším podvědomí) docela chaos, nehledě na fakt, že článků (a ještě navíc v češtině) které by se obecně zabývaly herním software a nástroji které jsou k tomu potřeba nebo užitečné je jako šafránu...
urcite to promyslim, tema je to dost siroke, ale kdyby se fakt probraly jenom principy, tak by to slo - jak rikas, prosinovky, potom klasicke "ctvereckove" i true 3D dungeony, klasicke strategie (ctverecky i sestiuhelniky :-), doom-like hry, letecke simulatory apod.
Jen jako typ - Asi bych začal tím jak hry vůbec interně fungují (aktualizační cykly, grafika, kolize, atpd), pak bych to postupně rozvíjel (pres žánry až po 3D ), no a nakonec bych skončil tím jak se profesionálně (nebo poloprofesionálně :)) ) hry vůbec koncipují....
Zajimalo by me napr. jak vytvorit v Lua vetsi projekt, tj. mit vice modulu, ktere se navzajem volaji. Dale nejaky zakladni prehled knihovnich funkci, proste takove ty veci, ktere jsou potreba pro napsani slozitejsich programu nez jake byly zatim videt v ukazkach. Vim ze to jde asi najit na netu ale neni nad dobre zpracovany clanek ktery da cloveku zakladni prehled a nasmeruje ho.
Na avizovane paralelni programovani se velmi tesim, to me take zajima.
Ano, to urcite bude v dalsich dilech - zakladni knihovni funkce dostupne ve "standardni" Lua, zajimave knihovny a frameworky, ktere se mohou doinstalovat, Lua na WWW (presneji Lua ve web frameworcich), moduly (+ jmenne prostory) atd.