Demoscéna a vůbec, celkově hodně věcí, co na C64 vniklo vděčí právě tomu, že BASIC prakticky nic neuměl. Pokdu se nepočítá POKE a SYS :o) Viz atárko a jejich turbo basic. Když chtěl někdo na C64 něco udělat, nezbylo mu, než se naučit asembler/stroják… Na ataráku hodně lidí „zatrvdlo“ na úrovni basicu, protože „stačil“. Na C64 bylo hodně podobných udělátek, ala simons's basic. Ale to už bylo něco, co se musí nahrát :o) Ikdyž tenkrát byl docela problém sehnat dokumentaci, prakticky u nás neexistovala (rok89), sem tam přepisy na stroji. A tak většina lidí (aspoň těch co znám), nabyla svoje vědomosti reverzním inženýrstvím… Tenkrát ještě bylo legální (o: Tož já sem rád, že jsem byl donucenej někdy v 5tý třídě opustit vody BASICu :o)
Někdy míň znamená víc.
R.
C64 byl ciste hry asi tak jako dnesni PC je ciste na hry :-)
Na c64 bylo tuny beznych programu na vsechno. Ja k nemu mel treba tiskarnu a delal to same co dneska dela doma kazdy kdo ma Word a tiskarnu. Uz nevim jak se ten word processor na c64 jmenoval (ne geos to nebyl) ale umel bezvadne cestinu a nic nebyl problem.
mimochodem kdyby si nekdo vzpomnel jak se jmenoval bylo by to fajn. jeho specialita bylo ze se myslim psalo vicemene v textovem rezimu (neco jako LaTeX) a graficky vystup se dal prohlidnout vzdycky jenom na pul stranky. GEOS byl asi lepsi ale nemel jsem ceske fonty a driver na tiskarnu (polska D100M)
presne tak, diky, moc info mi google nenasel ale je to on http://www.c64-wiki.de/…php/Printfox
Srovnavat C-64 s PC je totální nesmysl. C-64 je uzavřená platforma s jasně danou výbavou. Není tu ta či ona grafická karta to či ono CPU. Poznámky o super CPU prosím vynechat. C-64 se tudíž řadí do kategorie „konzole“ či „videohry“, kde programátor odladí kód a uživatel teží 100% optimalizace, ne jak připosraté „herní PC“, kterému naštěstí odzvonilo,. i když to teda trvalo.