Vlákno názorů k článku Paměťová média používaná u osmibitových mikropočítačů od Ogar - Na Commodore +4 / 16 / 116 bylo turbo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 5. 2010 8:57

    Ogar (neregistrovaný)
    Na Commodore +4 / 16 / 116 bylo turbo udelano celkem ‚lisacky‘ softwareove.
    Magnetofon mel ovladani posunu/zastaveni rizene i z pocitace. Standardni rychlost byla kolem tech 300 baudu.
    Standardne se program pres rutinu v ROM nahraval jako 2 bloky:
    1. hlavicka – par bajtu (typ, adresa, delka, jmeno) – nahravala se vzdy na konstatni adresu
    2. vlastni blok – ten se ulozil podle informaci s hlavicky
    Pouzita ‚finta‘ spocivala v tom, ze:
    • v prvnim bloku se uvedla adresa ‚software‘ vektoru, delka 2 bajty, a hodne dlouhe jmeno, kde prvnich par znaku bylo opravdu jmeno, a pak nasledoval vlastni kod ‚turba‘
    • samotny ‚blok‘ mel delku pouze 2 bajtu, a vice-mene prepsal ‚software‘ vektor (pouzivany pro turiny ROM) a presmeroval ho na kod v hlavicce
    • po skonceni nahravani rutina v ROM pouzila dany ‚software‘ vektor
    • kod turba, se automaticky spustil, znovu spustil motor kazety a prebral rizeni nahravani sam, …
  • 11. 5. 2010 9:31

    fsadfsdf (neregistrovaný)

    jak jsem byl stastny kdyz mi nasi koupili kartridz k c64 na ktere bylo
    i turbo a nemusel jsem pred kazdou hrou natahovat ze zacatku kazety turbo
    pro dalsi nahravani hry.

    a taky jsem na c64 zkousel ruzna turba, byla to zajimava doba.

  • 12. 5. 2010 11:49

    Lord Kopromaster the Great (neregistrovaný)

    Na C64 to fungovalo take tak, ale jen u nekterych originalnich her (napr. Street Hassle nebo Pulse Warrior), ktere si za sestnact zobrazovanych znaku z hlavicky daly vlastni loader (hlavicka mela myslim pres 100 bajtu). Bezne pouzivana turba to nepouzivala, kod byl v normalne v datovem bloku.