Ty proprietarni kazetaky jako k C64 jsou podle me nestesti. Dnes se na nich temer nic neda ze starych kazet precist. Otazka je zda, to je proste starym kazetaku nebo kazet. Kazdopadne k ZX se proste pripoji moderni kazetak, nebo zvukovy vystup z PC. Netusi nekdo, jesli jde neco takoveho udelat i u C64?
Jinak ja mam D40 s jinou mechanikou (minimalne vzhledove). Jedna se o verzi jeste s MDOS 1.0, a z teto mechaniky jsou diskety v podstate citelne v podstate jen zase na teto mechanice.
No, nevim presne jak na CBM 64, ale na CBM +4 z toho magnetaku lezl primo TTL ‚obdelnik‘ – tj. 0 nebo 1.
V praxi to bylo tim, ze u snimaci hlavy byl komparator a ten to primo na tu 0 nebo 1 orezaval. Takze pokud je to stejne i u C64 (a myslim si ze jo), tak by bylo nutno ten ‚standardni‘ analogovy signal minimalne pres nejaky transistor/LSxxx obvod upravit
A jeste hodne pomohlo, pokud si clovek ‚pohral‘ se se snimaci hlavou – primo v kazetaku byla u hlavy mala dirka a tou se pomoci sroubovacku ta hlavicka dala trosku ‚postelovat‘ nahoru a dolu (ona totiz byla na pruzinkach) a tim se dal celkem dost ovlivnit vysledny signal.
S C64 zkušenost nemám, ale na ZX Spectru jsem to řešil takto
http://cygnus.speccy.cz/popis_zx_tape_zesilovac.php
Ja som až po čase zistil u kaziet jednu vec. Páska u 60 minutovych kaziet je o dosť hrubšia ako u 90tiek. Takže sa toľko neoportrebovala. Bohužiaľ mal som len akési staré kazety tak mi ani to veľmi nepomohlo.
Aké druhy vrstiev na páskach boli vlastne najkvalitnejšie pre digitálny záznam ?
Neni problem je nacist pres bezny kazetak. Bud jde prekonvertovat WAV, nebo tez funguje interface pro paralelni port (treba interface pro DOSovy emulator Sinclaira Z80 a upraveny loader z DOSoveho emulatoru C64S).
Vetsi nachylnost na poskozeni spis souvisi s vyssi hustotou zaznamu oproti ZX. Pokud neni zaznam vylozene premazany nebo paska fyzicky ponicena, tak jde v hudebnim software rekonstruovat opravdu hodne. Pak je to spis otazka, zda se vyplati ztracet cas zachranovanim, pokud uz nekdo jiny program prekonvertoval a umistil na internet. Prochazet WAV po malych kouskach a hledat ruzne peaky a ofsety je prace na desitky az stovky hodin s tim, ze se muze ukazat, ze nejaka cast proste zachranit nejde.