drive-by-wire na silnice uz smi (pouziva se na to FlexRay "misto" CAN-BUSu).
On ten clanek je hodne matouci. Neznam konkretni podrobnosti ruznych incidentu, ale treba zcela "zrusit" brzdy je urban legend, maximalne muzete vhodnym prikazem na CANu "pustit" jeden okruh - jedno kolo. Nebo jde blbnout s posilovacem. Samozrejme z toho je problem, ale pri duchaplne reakci to ridic zachrani (elektronika NEsmi mimo drive-by-wire zasahovat do rizeni tak, aby to "pretlacilo" umysly ridice).
Je to podobne jako legenda ze auto s vadnym plynovym pedalem a automatem nelze zastavit. Samozrejme ze lze, ale za volantem nesmi absentovat mozek.
Ohledne toho DAB Fiat/Chrysler mam pocit, ze radio je vzdy pripojeno na LS-CAN (B-CAN), ktery nevidi na motorovy CAN (je tam gateway). Takze predstava, ze z radia poslu nejaky magicky CAN ramec a odpojim treba brzdy je hodne naivni. Teoreticky samozrejme kdyz vedou draty spravnym smerem lze ledascos, ale ...
Echm ... "nesmi" ... a neni to nahodou dany tim SW? A kdyz ten SW obejdu/pretlacim primym pristupem k jednotce brzd/volantu/..., tak proste ridice pretlacim. Jedine by musel bejt dost duchaplnej, a vyrvat kabely aby to vsechno vypnul.
Mimochodem, predstav si nasledujici. Vsechny auta maji dneska elektronickej plyn => jeho ovladani je ciste na ridici jednotce. Vem si, ze dam pokyn k maximalnimu vykonu ... jasne, brzdama to pretlacis, ale nez zareagujes, napalis to do toho kdo je pred tebou. Coz navic muzu nakrasne detekovat trebas parkovacim cidlem, ze je prekazka dostatecne blizko, abys reagovat nestih.
Variantne si pomoci GPS nadetekuju ze jedes prave kilo+ po moste, a cuknu ti posilovacem rizeni. Nez se proberes tak letis z mostu.
Mimochodem, ta predstava ze neco nelze je asi tak stejne naivni, jako predstava, ze auto nejde ukrast.