No ono slovo "advertising" sice znamená "reklama", ale i "oznámení". Třeba v IPv6 máme Router Advertising (RA, oznámení směrovače), který sdělí zařízením v síti prefix a IP adresu gatewaye. Adverising je běžná věc v (bezdrátové) síťařině, zařízení si tak dávají vědět, který zařízení a jaký sítě jsou dostupný.
Ono holt když někdo dělá odbornou žurnalistiku, tak je dobrý, když o tématu něco ví. Jinak je to jenom žvatlání o systémovým budíku (system clock). A strojový překlad je totálně out, protože slova mají většinou jiný význam, než v jakým ho většina lidí používá (protože je víc obchodníků, médií žijících z reklamy a reklamních agentur, než síťařů).
Jj. A jsou i další důvody. BT je složitější než ethernet a je to telco záležitost (telco protokoly jsou vždycky divné). Hlavní problém BT je v tom, že je naspecifikovanej natolik neurčitě, že různé implementace se spolu by default nedomluví. Když jsem si psal L2CAP, tak mi trvalo asi den, než jsem rozchodil ping do téhle vrstvy natolik, že fungoval nějak smysluplně z víc bt stacků. Implementace se musí testovat proti sobě, aby se našly ty stovky odlišností v chápání specifikací a nějak se to vyřešilo. BT nejde pochopit jen ze specifikací, člověk si to musí osahat i prakticky.
A jako bonus komunikuje BT v zarušeném pásmu, takže se přenosová rychlost a vzdálenost, kam dosáhne, nedá dost dobře predikovat.
Ale současně znám řadu lidí, co mají pocit, jak je BT skvělá technologie a že ji chtějí mít ve svém zařízení.
A k tomu ethernetu: tam jsem sám psal akorát indikaci linku pro jednočip (do krabičky, co se připojila na kabel a blikala link indicatorem na switchi s indikací na krabičce nastavené přenosové rychlosti) a to se mi povedlo napsat na první pokus. Pokud tam jsou nějaké věci, co vyloženě brání komunikaci, tak jsem si jich nevšiml.