Výhody a nevýhody linuxovských klastrů
Tato veta a i ostatni kde se pouziva spojeni linuxovy cluster je nepresna. Spravne ma byt:
Výhody a nevýhody clusteru typu Beowulf
Take se mi zda, ze autor prelozil nejaky starsi text nebo nema zkusenosti s novymi technologiemi jak sw tak hw pro tvoreni clusteru na linuxu.
Mám dojem, že aby bylo možno na FireWire realizovat emulaci LAN musel by mezi počítači být nějaký speciální HW (stejně jako u emulace lan po USB). V počítačích jsou zařízení typu master a ta se spolu nedomluví. Doposud jsem neslyšel, že by někdo FireWire redukci slave-slave vyráběl. To už by spíše mohlo být řešením sesíťování přes USB2, kde tato redukce existuje.
Stranka s aktualnimi informacemi IP over SCSI je
http://ipoverscsi.sourceforge.net/
S tou rychlostí SCSI by to chtělo nejaké srovnání. Teoretický maximální průtok pro různá média je *přibližně*:
FastEthernet ~ 11 MB/s
FireWire(IEEE 1394) ~ 50 MB/s
USB v2.0 ~ 55 MB/s
Fibre Channel v1 ~ 106 MB/s
GigabitEthernet ~ 110 MB/s
Ultra160 SCSI ~ 160 MB/s
Fibre Channel v2(half duplex) ~ 212 MB/s
PCI 64bit 33Mhz ~ 262 MB/s
PCI 64bit 66Mhz ~ 528 MB/s
PCI 64bit 133Mhz ~ 1GB/s
Prakticky dosažené rychlosti jsou ovšem trošku jiné.
Jestli se nemýlím tak SCSI, FireWire,Fibre funguji jako peer-to-peer, kdežto USB jako master-slave coz jej pro sitovaní ponekud penalizuje.
U SCSI to neni vylozene peer-to-peer, ale vzdy jedno zarizeni je tzv. iniciator, pricemz se zarizeni v tomto mohou stridat (Vetsinou, nektere konfigurace nepodporuji multi-initiator). Pocitace lze takto z principu propojit, SCSI ovsem nema zrovna moc adres, tudiz uzlu, napr Wide jen 16.
Díky za za příjemný článek, konečně mám trošku jasno, "kdo za to všechno může" :-)
Měl bych jen jednu připomínku:
Je opravdu nutné vytvářet patvary jako 'klastery', 'keše', 'bůtování', 'kreš' a podobné? Nebylo by lepší, již třeba jen pro lepší orientaci v textu, používat výraz 'cluster', 'cash', 'boot' a 'crash' ?
přesně tak -- jak pak má člověk najít takový článek vyhledávačem?
jedna věc je používání českých ekvivalentů, existují-li, proti čemuž neprotestuji (obvykle), jiná věc je ale fonetické psaní anglických slov, což je odporné
btw, jak vyslovujete klastery? stejně, jak to píšte, i s tím ,e`? nebo bez ,e` -- takže je to snad německy? to je děsivé...
Fonetické psaní anglických slov může být odporné (asi máte pravdu -- zamyslel jsem se nad tím a snad to přestanu provozovat, už s ohledem na ty vyhledávače :-),
ale někdy se tomu lze špatně vyhnout: zejména v případě zmiňované "cache". Jak napsat "kešování" - cacheování nebo snad cachování? Obojí zní blbě...
Co se týče "klasterů", tak bych vlnu nevole trochu svalil na někoho jiného: v mé verzi článku jsem zásadně používal "klastry", takže "klaster" se z toho musel stát někde po cestě :-)
Pro projekt 3DOT, ze kterym se ted obcas bavim, bych potreboval na jednom PC renderovat scenu OpenGl a na druhem PC, pod Linxem, zpracovavat vypocty na jejichz zaklade by se scena modifikovala. To znamena, ze pred vykreslenim "frejmu" by se data poslala nejak do Linuxu , ten by je skriptem zpracoval a poslal zpet potom by se "frejm" vykreslil a tak stale dokola . Pocet "frejmu"/sec = okolo 50ti.
Myslite ze by slo pouzit ethernetu 10Mbitu a vystavit takovy klastr pres TCP socket, ktery mam pod Win a Linuxem zvladnuty nebo radeji pouzit XML ale to je strasne ukecane nez se jedna zprava zpracuje. Na webu mam 3DOT popsan.