Pekne zhrnutie a pozitivne hodnotim citovanie "literatury".
Za mna by to chcelo kusok viac podpory v SW casti. Napriklad btrfs nema ziadnu explicitnu podporu SMR, pricom podporu pre SSD ma (aj ked neviem, ci to nazvat podporou, co si pamatam). Tiez by ma zaujimalo, preco nevznikli hybridne disky (rotacny disk so SSD cache) pri SMR variante zapisu. Take nieco by si bezny desktop mozno pekne vyuzil. Clovek moze zo steamu nainstalova hru a kym sa hra, tak sa to prechrusta z cache na samotnu rotacnu cast...
Tak SSHD disky jsou Seagate FireCuda (2.5" i 3.5") a jsou SMR. A k použití Seagate sám uvádí "PC gaming, high performance PC, creative pro applications, workstations".
Anandtech uvádí "Seagate Launches FireCuda SSHDs: Up to 2 TB, SMR, 8 GB of NAND".
Mohu zodpovědně prohlásit, že Firecuda 1TB je rozhodně na hraní her naprosto nevhodná.
Sám jsem jí z vlastní hlouposti koupil do noťasu na hraní starších her jako náhradu za starý plotnový disk který občas něco nepřečetl (ano, byl jsem důvěřivá lama, vůbec mě nenapadlo že by do toho někdo při smyslech mohl dát SMR tak jsem to neověřoval), Zrychlení veškeré žádné, několikrát denně se komp dostal do stavu přesně jako u těch odešlých ploten které nemohly načíst sektor, několikaminutové pauzy kdy to nereagovalo ani na ctrl-alt-del byly naprosto běžné, další desítky minut se to chovalo jako by to běželo na IQ151, pokud to ty windowsy vůbec rozchodily.
Taky jsem ho zkoušel. Seagate, 2.5" 1TB SSHD. Po tom, co předváděl za výkony, skončil v rámečku na USB2 u RPI a jsou na něm jenom Gitolite repozitáře. Jiný rozumný využití jsem nenašel a vyhodit ho by byla škoda.
Stačí si představit kompet build kernelu na 15 hodin jenom kvůli tomu, že tam bude kupa malých souborů v mezerách po make clean a mám po náladě...