ok, pominu li fakt co ten článekne/přináší, tak by možná měl autor před psaním udělat menší research. Typicky (ne že bych byl jó příznivec Microsoftum ale tohohle by si všimla i moje matka):
Zatím rezervovaný postoj Microsoftu, který ve Windows zatím nic podobného nespustil.
Microsoft byl totiž jeden z prvních který takovou službu nabízel (samozřejmě jen pro "USA residents"), tehdá to bylo Windows Marketplace. V roce 2008, resp. 2009 byla ale jeho funkcionalita velmi osekána a služby nabízené skrze Windows Marketplace přešli pod Microsoft Store a v únoru 2009 bylo oznámeno Windows Marketplace for Mobile, které tento koncept přenášelo do světa mobilů/PDA/SMARTmrch, které bylo spuštěno v roce 2010.
Za zmínku pak stojí určitě i Games for Windows Marketplace, což je vobdoba steamu a běží tuším vod listupadu 2010.
Dost podstatné hlavně ve světě Xbox a PC(ne ale u nás) je pak ještě The Video Store (původně Video Marketplace), kde byl původní obsah od Paramount Pictures, CBS, TBS,NBC, Warner Bros. Home Entertainment apod.
Obecně se bavíme vo celým balíku, kterej je součástí Microsoft Live aka Xbox live, kde spousta služeb přešla pod Zune Marketplace.
Tak prosím prosím, když už články který sou na nic, tak aspoň zjišťovat FAKTA a nezvacet nesmysly.
Soudruzi žurnalisté. Vaše úderné ódy a váš ostrovtip byl namířen směrem k masám.
Leč tomu tak není! Všichni, drazí soudruzi žurnalisté, po svém AS netouží.
Soudruzi žurnalisté, ruku na srdce, to je teda blud hodný pera imperialistických štváčů ne z Volstrýtu, ale z Václaváku.
Jsa znechucen neprůbojností vašich tezí, zdravím soudruhy čtenáře a vy si vydloubejte svým pérem voko z důlku.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Ono to není nic jiného než repozitáře software s tím, že některé aplikace jsou placené, což nabízel linux ještě před příchodem Apple Store. Jednou z prvních placených aplikacé byly kodeky, pak po nějakou dobu Ubuntu nabízelo Parallels Desktop.
Takže App Store je tu s náma už hodně dlouho a má ho každá linuxová distribuce.
Toto ovsem neni ani nahodou pravda. App Store je predevsim obchodni model, jehoz nejzasadnejsi funkci je duveryhodna platforma pro vyvojare. Zkuste se nad tim zamyslet a zjistite, ze App Store a repozitare je neco na mile vzdaleneho. Je mi ale jasne, ze komunite budou souvislosti s businessem vzdy tak nejak unikat, pritom je to vzdy to klicove pro masovy uspech.
Málokdo si to uvědomí, ale hlavní rozdíl pro AppStore od Apple spočívá v tom, že komunita Mac users je zvyklá za software platit! A tahle komunita tvoří i tvrdé jádro pro iTunes a iPhone.
Na tomhle kolabuje prodej software pro Android. Jeho komunita není navyklá za software platit a tudíž ty prodeje nejsou nic moc, jak si stěžuje spousta vývojářů.
nesouhlasím, jako uživatel linuxu jsem zvyklý přemýšlet nad tím, že některé aplikace jsou zdarma (licencí) a jiné jsou placené, pak mi přijde samozřejmé (jakožto člověku s povědomím o duševních právech) za ně zaplatit. A když je to stejně pohodlné (placená i free aplikace z repozitáře), tak nemám problém. Rozhodně tedy jsem zvyklý platit, jen za jiné věci. Důležitá je možnost volby, protože situaci, kdy nebyla, jsme tu už měli...
No kdyz da nekdo 15 nebo 20 tisic za telefon, tak ho aplikace za 1$ asi nezrujnuje. Rekl bych, ze majitele Galaxy S si aplikaci asi taky koupi, zatimco majitele superlevnych low-end Androidu nejspise ne, cest vyjimkam. Neni se tedy cemu divit. Kdo miri do low-endu nemuze cekat, ze lidi budou utracet jako v high-endu.
Mam T mobile Pulse z druhe ruky(coz je opravdu low-end) ale aplikace si vetsinou kupuji, narozdil od jednoho cloveka s Samsung Galagy S. Tady bych souvislost nehledal, je to spis o mentalite cloveka a o tom jakou ma moznost aplikace upiratit, a oboji je opravdu u Applu spis na strane placeneho prodeje.
Z mojho pohladu je hlavnou pricinou rozdiel v dostupnosti.
Plateny appstore bol, pokial mi je zname, ihned dostupny vsade tam, kde iPhone, takze nakup predstavoval najjednoduchsi sposob ziskania aplikacie.
Plateny market je este vzdy nedostupny pre vacsou cast planety, takze sa najjednoduchsim sposobom ziskania apliacie ostava warez. A clovek raz navyknuty _ne_platit si bude odvykat len velmi tazko.
Normalne clanky na root.cz nekritizujem, pretoze si myslim, ze to, co nie je zaujimave pre mna, moze byt zaujimave pre niekoho ineho. Ked som zacal citat tento clanok, najprv ma napadlo, ze ho pisal V. Bednar. Na moje prekvapenie nie.
No nic, celkovo to bola strata casu. Ako by povedal Feynman, clanok hovori o tom, ze existuju appstore pre plateny a neplateny soft pre rozne OS platformy, ktore niektory ludia vyuzivaju a niektory nie.
Dva clanky od Peter Paul Kocha (aka PPK), ktere prinasi trochu skeptictejsi pohled na App Stores:
The monetisation fetish
http://www.quirksmode.org/blog/archives/2011/01/the_monetisatio.html#more
The future of app stores
http://www.quirksmode.org/blog/archives/2011/01/the_future_of_a.html#more
Ano, AppStore je super nápad. Řeší několik problémů: 1) Výrobce platformy dostane desátek z každé prodané aplikace. V otevřeném světě před AppStorem naprosto nevídáno. 2) Malware je možné postihovat, prostě autora vyloučíte z AppStore a jeho aplikaci stáhnete. 3) Uživatel si smí nainstalovat jen to, co výrobce povolí. Žádné hacky, žádné vlastní programy, žádné pirátství. 4) Uživatel má přehledný seznam aplikací.
Vyjma 2) a 4) jsou to ale bohužel výhody pouze pro výrobce.
Nechcem nikomu brat iluzie ale vymenujte mi 10 komercnych aplikacii pre linux a nech to nie su komercne hry. Ak by to malo dospiet k tomu aby sa za softver ktory bol doteraz free malo platit tak asik prejdem naspet na Slackware. Stiahnem DVD slacka, nainstalujem a ostatny softik co chcem si rucne skompilujem a kaslem na bludy.... rad prispejem na softver ktory sa mi paci ako financny dar.. isteho casu som si chcel kupit Pixel32 lebo sa mi zdal tento softik zaujimavy (sorry za reklamu) ale inac fakt nevidim aby koli tomu existoval ShopStore.. nech radsej zjednotia RPM a DEB co ja viem cez APTRPM a APTGET teda jednotne rozhranie a nevymyslaju nedorobky !!!
Jsem to zkusil
AutoDesk Maya $4000 (3D grafika)
Bibble $200 (úprava RAW fotografií)
Fluendo Media Center $40 - hlavně kodeky atd.
Caldera dělá nějaký profi-soft na tiskařinu...
a pak mě to přestalo bavit :-).
Až na ty kodeky vlastně nic pro běžné uživatele, všechno spíš pro firmy.
A jinak - nějaký jednotný instalátor je prý v plánu - zde, ale nejde o sjednocení balíčků.
zkusim ..
1) AutoDesk Maya $4000 (3D grafika)
2) Bibble $200 (úprava RAW fotografií)
3) PageStream5.0 $99 (dtp sazba)
4) Anime Studio Pro 149.99 (animace něco jako flash)
5) Houdini $1,995.00 - $6,695.00 (3D grafika)
6) LightZone $99.95 (úprava RAW fotografií)
7) Cenon CAM 0 - 3000,- € (2d vektor)
8) 3D-Coat 349$ (3D grafika)
9) 3dequalizer moc$ (triková produkce)
10)Autodesk Flame Autodesk® Inferno moc$ ()
z grafiky mě ještě napadá artstream (ale ten je poněkud outdated přesto že ho stále nabízejí)
Bezpečný zdroj - nejde o bod 2 (malware lze postihovat)? Samozřejmě stahování SW lze i bez AppStore zabezpečit digitálním podpisem. Ovšem na otevřené platformě (například Windows) se řada autorů rozhodne SW nepodepisovat, a uživatelé na to také kašlou (další zdržující dialog, klik).
V čem je díky AppStore jednodušší přechod na nový HW, nebo instalace/správa aktualizací?
Business školy nemám, takže se rád nechám opravit, ale trochu mě zarazilo, že se v článku mluví o AppStore jako o "obchodním modelu", dokonce snad "novém". Mně přijde, že je to pořád ten starý obchodní model, který známe u rohlíků: zaplať peníze a dostaneš rohlík - a který se pro software moc nehodí (včetně toho, že nepřímo podporuje pirátství).
Přijde mi, že AppStore je spíš nový prodejní model, popř. prodejní (a částečně marketingový) kanál.
Za nový obchodní model bych považoval, kdyby mi Adobe nabídlo pronajmout si třeba za 300Kč na týden InDesign, když potřebuju jednou za uherskej rok něco profesionálně vysázet...