Vlákno názorů k článku Programovací jazyk Lua od anonym - O Luu se zajímám už delší dobu (no,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 3. 2009 21:29

    bez přezdívky
    O Luu se zajímám už delší dobu (no, v letech to zas není ^~) a tento seriál rozhodně vítám, protože přeci jen mě dělá problémy najít nějaký pěkný tutorial. Už jenom ten kód přiložený v rámci obrazců mě naučil jednu dvě pěkné věci.
    Mno, ale chtěl bych se zeptat na věc, kterou jsem nikde nějak nenašel; umí Lua (pokud možno bez nějakých dalších přídavků) programovat tak, že někde ve scriptu přeruším vykonávání funkce, program přejde do C++ a v něm zas někdy spustím pokračování? Jde mě o simulaci paralrní práce, ale více vláken nechci použít, ty si šetřím na něco jiného. Konkrétně mám na mysli do herního enginu scripty na ovládání postav, hlavně v nějakých událostech: spustí se událost (Lua script), zpracují se data pro daný snímek (posun postav, zobrazení textu, ...), pak se přejde do C++, zde se vykreslí prostředí, texty apod., a v dalším snímku se bude pokračovat ve scriptu.
    Jen se ptám, zda to jde, pokud ano, předpokládám, že se to objeví v seriálu, ale spíš by mě to zajímalo, protože je to poměrně důležité a podle toho se rozhodnu, zda ji budu chtít použít (ostatní info už mám)...
  • 10. 3. 2009 21:44

    atarist (neregistrovaný)
    možná to půjde udělat přes koprogramy (coroutiny) a yield (to by bylo ono přerušení).
  • 1. 4. 2009 10:16

    bez přezdívky
    A nestačilo by z Lua zavolat C++ovou funkci?