Vlákno názorů k článku Programujeme ve Factoru od tukan - První. Ovšem to se není čemu divit. Jestli se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 2. 2008 13:23

    tukan (neregistrovaný)
    První.

    Ovšem to se není čemu divit. Jestli se vůbec bude někdo obtěžovat tohle přečít, tak jedině ze zvědavosti nad další zbytečnou kuriozitou.

    Takovéhle články by tu dříve mohly vyjít jedině jako víkendová blbůstka apod. To, že teď je tenhle absolutně bezúčelný a bezvýznamný zvratek vedený jako hlavní článek je perfektním markerem toho, jak root.cz už dávno není root.cz
  • 5. 2. 2008 13:57

    Zdenek (neregistrovaný)
    Jiste! Jen vice serialu Hratky z radky a polemik Linux vs Windows! A vice komentaru typu prvni a narku ze root neni rootem od lidi kteri ho poprve videli minuly rok. ;-)
  • 7. 2. 2008 2:19

    tukan (neregistrovaný)
    Ahoj Zdeňku! Vidím, že potrefená husa se opravdu vždycky ráda ozve. Vzhledem k tomu, že jsem znal lidi co znali lidi co roota založili, čtu ho od jeho počátku. Přispěl jsem i několika články. A jen někdo, kdo skutečně četl roota poprvé před rokem, může polemizovat s faktem, že není tím čím býval... :)

    Ale myslíš to v podstatě stejně jako já. Jenže já to nevidím tak optimisticky. To, že tu jsou DĚSNÉ články, neznamená, že se musím radovat z těch "jen" nicneříkajících. Prostě jsem sem po čase zašel a jen se utvrzuji v tom, že další návštěvy nemají cenu. Naděje ale umírá poslední, takže se zase určitě vrátím, už z nostalgie, i když na pohřby chodím nerad. Aspoň mám dobrý pocit, že jim svým časem a zdroji negeneruji peníze. Veškerá čítadla, reklamy, hitmetery atd. mám odfiltrované - a na rootu jsem si dal extra záležet. Už to není já a root, ale já vs. iinfo. V lásce a válce je dovolené vše. :) Řekl bys, že jeden človek - to nemá cenu, ale z vlastní zkušenosti vím, že každý jedinec se počítá a když něco chci změnit, musím začít u sebe. :]
  • 7. 2. 2008 10:38

    Biktop (neregistrovaný)
    "Přispěl jsem i několika články"

    Tak se nestyďte a pochlubte se nám s nimi.
  • 10. 2. 2008 4:44

    Trm (neregistrovaný)
    ``Vzhledem k tomu, že jsem znal lidi co znali lidi co roota založili, čtu ho od jeho počátku''

    Hmm, to je sice vsechno pekne, ale neznamenato, ze nejsi kus sulina. Tisnovsky be BUH a jeho clanky jsou to jedine, co na rootu za neco stoji. Krome teda curaku, jako ses ty.
  • 5. 2. 2008 14:12

    Michal Vyskocil (neregistrovaný)
    Zalez! Články Pavla Tišnovského jsou to, co dokazuje, že je root.cz ještě stále root.cz. Jinak tu vesměs vychází jenom blogy na téma Windows, nebo kraťoučké články bez větší informační hodnoty.
  • 5. 2. 2008 14:49

    Rejpal (neregistrovaný)
    Navrhuji přejmenovat root.cz na clankypavlatisnovskeho.cz. :-) Myslím, že by to tu pak bylo méně matoucí. ;-)
  • 5. 2. 2008 16:09

    Biktop (neregistrovaný)
    Zajímalo by mě, co děláte. Jestli náhodou nejste jeden z těch neschopných blbů, kterých jsem vyhodil od zápočtu desítky, abych je pak potkal jak s nedodělanou školou pomocí myši lepí neefektivní kód v nějaké firmě, které stát za tu fušeřinu platí stamiliony z mých daní.
  • 7. 2. 2008 1:43

    tukan (neregistrovaný)
    Na Slovensku to mám rád a jezdím tam opravdu často, ale proč se nemůžu zbavit pocitu, že všichni Slováci na root.cz jsou hovádka boží? Vážně si nepamatuju, kdy naposled jsem tu ve slovenštině četl něco zajímavého, nového nebo alespoň ne zcela naivního?

    Nic proti vám osobně, máte samozřejmě právo sem psát libovolné číslovky, klidně i PI na 100 míst. Jen mě to tak napadlo...
  • 7. 2. 2008 1:33

    tukan (neregistrovaný)
    To vám klidně řeknu. Nemám tušení kdo jste - vaše jméno jsem nikdy neslyšel, takže vám můžu zaručit, že jste mě od žádného zápočtu nevyhodil. ;) Sebevědomí se vám ale tedy rozhodně upřít nedá. Jen mě mrzí, že jsem nepoznal, že jste kantor. Nutkání tlačit lidem své názory a "objevy", bezbřehá jistota ve vlastní důležitost a autoritu, automatické soudy, že všichni co vám hned nemažou med kolem huby jsou hlupáci... Klinicky vzato, jasný případ! Snad mi to nebudete vyčítat, přeci jen jsem z toho článku neměl dostatek informací; odkopal jste se až tím komentářem.

    Nemám představu, kolik dalších podobně zbytečných výkřiků do tmy jste sem poslal. Je mi to jedno, nebudu plýtvat časem na hledání v místním systému. Nic proti vám osobně, jen bych nerad rozšiřoval záběr. Nikdy nepolemizuji bez znalostí faktů o něž se mohu pevně opřít. Nestojí mi to za pročítání a hodnocení dalších suchařin. Mluvím konkrétně jen o tomhle článku a vaší reakci.

    Svůj odhad jste moc netrefil - jak byste také mohl. Váš akademický svět je příliš malý a vaše ego příliš velké, než abyste mohl objektivně odhadnout něčí schopnosti. Vycházíte z toho, co znáte - dvě kategorie lidí: slabochy a děcka bez špetky páteře, kteří vám šplhají kam slunce nesvítí a ty druhé. Těmi prvními nejspíš opovrhujete a vaše vnímání těch druhých - zpravidla mnohem kreativnějších a samostatnějších osobností - jste pěkně nastínil tou zajímavou reakcí na moji kritiku vašeho článku. Třetí kategorie, tedy vaše vrstva akademického kolegia, vám jistě moc zdravých názorů na lidi taky nepřidala. Díky nejbližším rodinným vztahům mám možnost sledovat prohnilé dění na pražských a brněnské universitě a z části i díky tomu jsem naštěstí nezůstal akademikem profesionálně. Vždycky jsem si říkal, kde se bere ta nabubřelost a pýcha vás bezvýznamných kantorů. Váš "vývoj" je k smíchu. Pokoušel jste se zamyslet nad tím, proč ony vlády (s tím jste si začal vy) dají zakázku "nám" a ne "vám"? Protože nemáte žádné použitelné know how. Proto jdou tyhle stamiliony nám. Ovšem vy jste na tom mnohem líp. Vám jdou totiž MILIARDY z našich kapes ZA NIC. Podíváme-li se pravdě do očí, tak vyžírka mojí občanské kapsy jste vy.

    K věci. Po vysoké škole jsem se začal věnovat skutečné a poctivé práci. Momentálně pracuji v nadnárodní IT firmě a to na jejich pozvání. Nejsem manager, jak říkám, mám poctivou práci. Beru kolem 70 tisíc a v ČR byste lidi schopné dělat to co já spočítal na prstech jedné ruky. Opravdu žádný kód "neklikám". :) Např. Linux používám osobně od jádra 2.0 a když kóduji, těžko bych našel lepší editor, resp. nástroj, než je Vim. Všeobecně nikde myš moc nepoužívám, naštěstí není jen KDE a GNOME a desktop je možné plně zvládnout klávesnicí. Takže ouch! Zase vedle. :) Ostatně na rozdíl od vás, já žádné vizuální nástroje pro jaderný vývoj ani neznám. Kdyby mi nevadilo asociovat své jméno s touto hádkou, zjistil byste, že i díky mně můžete používat váš oblíbený alt. o.s. a že na vaší fakultě téměř jistě běží alespoň jeden komerční UNIX v němž mám prsty já. :)

    Sbohem, Biktope
  • 7. 2. 2008 6:13

    Rejpal (neregistrovaný)
    "Svůj odhad jste moc netrefil - jak byste také mohl. Váš akademický svět je příliš malý a vaše ego příliš velké, než abyste mohl objektivně odhadnout něčí schopnosti."
    Zato Vy jste na tom s egem mnohem lépe. :-) Jsem toho názoru, že pokora sluší každému, i těm, co by si klidně před někým mohli dovolit se vytáhnout.
  • 7. 2. 2008 10:29

    Biktop (neregistrovaný)
    Vy jste fakt komik! Jako hacker (slovo programátor nemám rád) byste se měl orientovat v příčinných souvislostech. Nejdřív si přečtěte svůj prvotní výlev a pak se zamyslete nad těmi reakcemi. Možná vám to docvakne ;-)

    Kantor opravdu nejsem. Na VŠ jsem svého času působil jako externista a nějaký pátek už tomu bude. Takže tahle vaše rána šla zcela mimo terč, mohl jste si ušetřit spoustu práce s psaním zbytečného textu. Jinak vysoké školy tu nejsou od toho, aby prodávaly software, ale aby byly centry výzkumu a vývoje a vychovávaly nové specialisty. Jaká je realita, to nechť každý posoudí sám...

    Že používáte vim, že děláte na pozvání v nějaké nadnárodní firmě, že berete 70K nebo že jste se podílel na vývoji čehosi nevypovídá o vašich znalostech a schopnostech zhola nic. Znám spoustu neschopných lidí, kteří by o sobě mohli napsat totéž co vy. Naopak např. články pana Tišnovského o jeho schopnostech a znalostech vypovídají velmi mnoho.

    V životě jsem přišel na jednu zkušenost - dávat si pozor na lidi, kteří - tak jako vy - šmahem odsoudí věci, které zrovna jim připadají zbytečné nebo jim prostě nerozumí, nebo - opět jako vy - když se potřebují před ostatními blýsknout, musejí psát o tom, kolik berou, na čem všem dělali a za co všechno bychom jim měli být vděční. Ti, kteří opravdu něco dovedou a stojí za nimi výsledky, za něž bychom jim měli být vděční, si takto léčit svoje komplexy nepotřebují. Jejich znalosti a výsledky mluví za ně.
  • 7. 2. 2008 11:19

    DC (neregistrovaný)
    Ja nevim, ale on na zacatku psal ze se mu clanek nelibi a ze to neni vec, ktera by drive byla jako hlavni clanek dne.
    Zbytek vasi reakce se me netyka takze nic, ale z cesty jste tuhle diskuzi svedl vy. On napsal svuj nazor na clanek a roota [se kterym souhlasim] a vy jste presel k osobnim utokum. Rekl jste, ze je zrejme "neschopny blb" a VS zkrachovalec co nic neumi a nekde "klika programy". Ze sebe jste pritom udelal pana profesora co ma navrch. To vy jste po nem chtel vedet co a kde dela. Ted vam to napsal i kdyz uznavam ze dost nerezervovane a vy se divite. Kdyz rozjizdite flamy pocitejte s nasledky. Napsal o co jste si rek, nemate na nej? On to nezacal. Netahejte sve komplexy na roota.
  • 7. 2. 2008 11:48

    Biktop (neregistrovaný)
    Zřejmě máte problémy s porozuměním obsahu psaného textu. On nenapsal, že se mu článek nelíbí. On napsal něco úplně jiného.

    Cítíte rozdíl např. mezi větami "s vaším názorem se neztotožňuji" a "vy jste úplný debil"?

    Jestli očividně někomu šlo o flame, tak to byl tukan se svým prvním příspěvkem.

    Takže se mýlíte. On začal a jestli to nejste schopen vnímat, tak vážně nevím...
  • 7. 2. 2008 17:29

    DC (neregistrovaný)
    To nema cenu, vy jste typicky flamer ["troll" jak se rika]:

    - Nekomu se nelibi clanek a vyjadri nechut nad novym rootem

    - Vy to prenesete do osobni roviny misto abyste argumentoval k veci. Spustite urazky, chcete take vedet cim se zivi a udelate z nej pijavici zivenou z dani.

    - On vam po pravu nastvane odpovi co dela, brani se ze "neklika" a vznese hned nekolik zajimavych protiargumentu

    - Vy se opet vsemu co by bylo k veci nebo vas setrelo vyhnete, dokonce ignorujete odpovedi ktere jste sam chtel slyset

    - Pridam se ja abych pripomnel o cem diskuse byla, vidim jak se vyhybate tomu co nechcete slyset

    - Vy mi odpovite opet zcela mimo diskusi, ze neumim cist. Mimochodem, studoval jsem lingvistiku a s interpretaci textu rozhodne problem nemam. Spis mi prijde, ze to vy ctete jen co cist chcete. Jak jinak si mam vysvetlit vase:
    >
    > Cítíte rozdíl např. mezi větami "s vaším názorem se neztotožňuji" a "vy jste úplný debil"?
    >
    Protoze ja v tom komentari nikde nic jako "vy jste úplný debil" nevidim. To tam z nejakeho podivneho duvodu vidite jen vy. Po pravde tam neni ani slovo o nikom, cele to je jen a pouze o clanku a rootu. Skoro to vypada, jako byste mel halucinace. Nebo jste opravdu troll a ja tu jen ztracim cas. Neberte to jako urazku, nechci pokracovat ve vasich osobnich utocich, ale jako diagnozu. Tak to zabalime, ne? Mejte se.
  • 7. 2. 2008 18:00

    Biktop (neregistrovaný)
    Rozhodně. S některými lidmi je vedení věcné, objektivní diskuse zcela vyloučeno - jak ostatně opět ukazujete svým příspěvkem. Já se s nikým zbytečně hádat nepotřebuji a ostatní nechť sami posoudí, kdo se tu pokouší obhájit nehájitelné. A kdo ví, jestli DC a tukan není jedna a tatáž osoba; váš styl "argumentace" a obhajoby je totiž úplně stejný, jako ten jeho.

    P.S.: když ještě na závěr zhodnotím vaše příspěvky do diskuse jako myšlenkové "zvratky", abych použil stejného slova jako tukan ve svém prvním příspěvku, jistě v tom nebudete spatřovat nic osobního a budete to chápat pouze jako neutrální, slušné vyjádření mého nesouhlasného stanoviska s vaším postojem.

    Taky se mějte.
  • 6. 2. 2008 16:54

    polymorpheus (neregistrovaný)
    naopak, prave takove clanky jsou dukazem toho, ze root je stale root

    osobne bch uvital vice clanku o vsemoznych moznych i nemoznych programovacich jazycich, a pekne do sirky i do hloubky a na pokracovani. A hlavne o jazycich funkcionalnich, nebot jim IMHO patri budoucnost (nerikam, ze zrovna Factoru)
  • 6. 2. 2008 18:58

    Biktop (neregistrovaný)
    No já nevím, nechť mě jiní opraví - nejsem teoretik, ale když už se na Factor obracíte jako na funkcionální jazyk - na mě tento jazyk působí jako skoro čistě imperativní, takže vlastně "pravý opak" funkcionálního ;-)
  • 6. 2. 2008 22:32

    polymorpheus (neregistrovaný)
    Factor je concatenative jazyk a vychazi (mimo jine) z jazyka Joy, ktery je oznacovan jako funkcionalni (viz treba definice na wikipedii: "In Joy, everything is a function that takes a stack as an argument and returns a stack as a result"), takze urcite nelze rici, ze Factor je [ciste] funkcionalni jazyk, takze moje nepresnost, takze diky za upozorneni za ni na druhou stranu si myslim, ze Factor urcite neni "ciste imperativni" jazyk, spise naopak, viz i tato citace z prvniho dilu serialu: "Programmers today are used to imperative programming languages where data is stored and passed around in named variables (or function calls, which name their variables). Factor is the opposite of this. A lot of code tends to be written in a functional style, and even more jarringly, variables are rare, only referenced in a small fraction of words. Nobody intends to change any of this; it's a feature, not a bug!" tedy, ze dotycny jazyk nepouziva promenne v 'tradicnim' imperativnim stylu (uchovani a prenos stavu) je jasnym znakem funkcionalniho jazyka (treba takovy Erlang, ktery narozdil od Joy nebo Factoru znam pomerne dobre, ani klasicke promenne nema - protoze znovu priradit nejakou hodnotu 'promenne' v Erlangu uz nelze - cili promenne v Erlangu jsou vlastne konstanty)
  • 7. 2. 2008 0:20

    Biktop (neregistrovaný)
    No jak říkám, nejsem teoretik, ale Factor mi silně připomíná Forth a Forth ryze imperativním jazykem rozhodně je (a toto tvrzení už není jen z mé hlavy :-). Takže by mě docela zajímalo, kde je ten moment, který z Factoru dělá jazyk s téměř protikladným přístupem oproti Forthu.
  • 7. 2. 2008 9:03

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)
    Ta pozice jazyku Joy a Factor je docela zajimava. Z Forthu si tyto jazyky vzaly svou postfixovou syntaxi, tj. zapisy typu "4 2 * ." i zpusob vytvareni novych funkci/slov/operaturu, tj. napriklad " : cube dup dup * * ; ".

    Naopak se opravdu jedna o jazyky funkcionalni, protoze je mozne na zasobnik ukladat casti programu pomoci " [ ] " a tyto uryvky kodu spoustet pomoci eval. No a diky postfixove syntaxi se vlastne volani funkci skladaji pouze tim, ze se jmena uvedou za sebou.

    Oproti Forthu je take do znacne miry omezeno pouzivani promennych, takze se v Joyovi ani ve Factoru vetsinou nesetkate s oblibenymi operatory "fetch" a "store", tj. @ a !.
  • 7. 2. 2008 11:49

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)
    Jen tak pro zajimavost, jaky rok (myslim tim, kdy root.cz jeste byl root.cz) mate ma mysli?
  • 7. 2. 2008 20:00

    Aspa (neregistrovaný)
    Ufff, clovece, sice jsem ten clanek necetl a asi ani cist nebudu (nedostatek sentimentu), ale clanka P. Tisnovskeho jsou zde na Rootu uz pekne dlouho top-notch stuff.

    Ano, kvalita Rootu klesa, skoro se chce rict, ze raketove, nicmene radsi bych si precetl fundovany clanek na tema, ktere me alespon vzdalene zajima, nez 10 ostatnich blogu/clanku/news o tom jak je 'tr00 kvlt 0ss linuzzz' lepsi nez micr0$oft widle...

    Vase kritika clanku je krajne stupidni a myslim, ze si to P. Tisnovsky nezaslouzi.