Je mi záhadou, proč tvůrci her na Atari používali tak často tak divoké barvy, když mohli v bohaté paletě (na tehdejší dobu) nalézt téměř shodné s těmi pro Commodore. Pokud to ale nebylo tak, že to bylo takto divoké zamýšleno, ale na C64 nešlo nic tak divokého realizovat (protože dostupná paleta na C64 je popravdě nejen znatelně menšího rozsahu, ale hlavně poněkud podivných barev). Nejspíše půjde o primární platformu a důsledek portování v přiděleném čase. Z vlastní zkušenosti mi hry na C64 byly sympatické využitím jemného rozlišení (jiný princip generování obrazu prostředí - většinou znaková sada, i jinými parametry spritů) a povětšinou lépe zpracovaným zvukem/hudbou. Ale u některých mi byl příjemnější zvuk na Atari - asi proto, že mi časem připadalo všechno hrané SIDem stejné a přestal mě ten sound bavit. A grafika na XL/XE byla prostě jiná - opět dáno jinými možnostmi a omezeními hw a tím jiným způsobem vykreslování motivu. Osobně je mi jednoduchost způsobu zobrazování na Atari daleko více sympatická (grafické režimy a DL). Zkrátka obě porovnávané platformy jsou i přes "stejný mozek" dost rozdílné na to, aby se fandové obou mohli do skonání světa pošťuchovat :-)
Krásně napsáno. Obával jsem se toho, že spustím flamewar, ale zatím dobré :-) Jinak ten často zvolený výběr barev u Atari je mi záhadou, výběr z 256 barev byl v této kategorii nadprůměrný, takže proč byly vybrány zrovna tak kontrastní nevím. Jediné co mne napadá je, že dnes se koukáme na ty obrázky barevně, ale tehdy byly celkem běžné ČB televize, a na těch by ty výrazné přechody byly na pohled výraznější (neztrácely by se detaily u podobných barev). Ale to opravdu jen hádám...
Jinak SID vs POKEY...tam to je věčné téma, a osobně to beru prostě tak, že oba znějí jinak, a na některé druhy skladeb zní lépe ten a na některé zase ten druhý. Je ale fakt, že na tvorbu hudby byl SID lépe připraven a tím znatelně více oblíben v této oblasti.