Tajtrlíka tady ze sebe děláte sám ...
Spousta lidí nepoužívá javascript, flash, ...
Inteligentně nastavený server (jakože dnes je to většina) bude vytrvale posílat javasrpt, flash, css prohlížeči který to bude vytrvale zahazovat ...
jo, jo ... třesky plesky o zrychlení přenosu, snížení datové náročnosti vs přenášení takto zbytečných dat
sem tam nějaká chybka v prohlížeči při zpracování HTTP/2 a zákeřný server může posílat cokoliv.
Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly ...
Člověk Vašeho formátu musí moc dobře vědět, že ne vše se ventiluje veřejně či ve specifikacích či FAQ.
Vy jste se podílel na tvorbě tohoto standardu?
A pokud ten problém nevidíte nebo nechcete vidět, tak je dosti smutné ...
Vsadíte na to svoji profesní čest? Vzhledem k tomu jak se zde vystupujete, tak o tom pochybuji.
On ten problém neexistuje. Vidíte ho jenom vy, protože jste nepochopil specifikaci.
S HTTP/1.1 to bylo tak, že prohlížeč dostal HTML stránku, tu parsoval a teprve během parsování zjistil, že ještě bude potřebovat tenhle obrázek, támhleten skript a tohle CSS. Teprve v tom okamžiku o ně požádal server a ten je začal zasílat. Takže tam byla zbytečná prodleva. Která je hodně nepříjemná třeba u skriptů, které nemají nastaven příznak, že se mohou zpracovat asynchronně (dnes je těch synchronních skriptů většina), takže se musí počkat, až se skript stáhne, zpracuje a teprve pak se může pokračovat v parsování stránky (a hned na dalším řádku se zjistí, že je potřeba stáhnout další soubor ze serveru).
S SPDY a HTTP/2 to funguje tak, že autor webu může instruovat server, aby s nějakým požadavkem poslal klientovi rovnou další soubory. Místo toho, aby se čekalo, až klient zjistí, že bude soubor potřebovat, mu ho tedy server začne posílat rovnou. Klient může stahování kteréhokoli souboru (tedy i toho, který iniciativně začne posílat server) přerušit. V SPDY už to takhle funguje dávno, a testy pokud vím ukazují, že to přispívá k rychlejšímu zobrazení stránky (ostatně proto to Google do SPDY přidal).
Ale jistě, že existuje ...
Nemusíte stále dokola opakovat jak je to teď špatné (divím se, že ten web vůbec funguje) a jak to bude dokonalé s WEB2.0 ehm pardon s HTTP/2, to už všeobecně známá věc
To jste tak odtržení praktického fungování věcí a standardů?
Díky pravidlům silničního provozu nemůže nastat žádná dopravní nehoda, přesto ale ...
SPAM je zakázaný a nikdo by jej neměl, tedy do své schránky dostávat, přesto ale ...
Specifikace HTTP/2 umožňuje přerušit stahování dodatečných souborů, nicméně se servery mohou naprosto legálně v souladu se standardem o to pokoušet (bušit na vrátka, hledat slabá místa). Prohlížeč tato data odmítá, nicméně ... https://code.google.com/p/chromium/issues/list
Čím jsou věci komplikovanější tím jsou náchylnější na chyby. Že je specifikace HTTP/2 výživné čtení, to popřít nemůžete.
Mohl byste konkrétně takový problém popsat? Zatím to totiž vypadá, že vůbec netušíte, o čem je řeč.
Dneska prohlížeč parsuje stránku, narazí na odkaz třeba na obrázek, podívá se, zda obrázek nemá v cache, a když ne, pošle na server požadavek na stažení toho obrázku.
S HTTP/2 může server ten obrázek prohlížeči poslat rovnou. Celé je to jen urychlení, když server ten obrázek nepošle, dojde prohlížeč k místu, kde je potřeba, a sám si o něj požádá. Kde přesně je tedy ten problém, který vznikl s HTTP/2 a u HTTP/1.1 neexistoval?
Co si představujete pod „bušit na vrátka, hledat slabá místa“? Můžete popsat princip, jak by ten server útočil?
Že je specifikace HTTP/2 výživné čtení, to popřít nemůžete.
Já ji sleduji už od dob SPDY, a připadá mi, že ta specifikace vyřešila spoustu problémů HTTP a podařilo se vyřešit i spoustu problémů, na které se přišlo během provozu SPDY. Mně se ta specifikace líbí, třeba proto, že je mnohem jednoznačnější, než původní specifikace HTTP/1.1.