Keď sa nadtým človek zamyslí, tak situácia je absolútne katastrofálna. Dnes je dokonca produkcia áut týmto problémom brzdená a teraz hovoríme, že celý rok to nebude lepšie. Motory europskej ekonomiky idú na pol plynu. Už sú to pomaly historky starých kmeťov ktorí pubertiakom hovoria, že za ich mladých čias sa menili v počítači grafické karty pravidelne.
Toto predsa nieje normálne. Jednoznačne mám pocit, že na svete je príliš málo Merčiakov. (kto by nepoznal kontext nech si vloží do svojho obľúbeného vyhľadávača ,,Merčiak ZOH 2022")
Mě vrtá hlavou už nějakou dobu jedna věc: když třeba Škoda vyrábí "bezčipové polotovary", které stojí různé na letištích a čekají na dodávky z Asie, aby pak byly dokompletovány, jak moc ta auta za tu dobu stání utrpí na různé koroze atd? Vždyť to pak , po kompletaci někdy v roce 2023-2024 nebudou auta nová, spíše repasované ležáky. To přece za ceny, které si Škoda dnes účtuje, nemůžou prodávat.
Když to auto potřebuješ, tak to skousnout musíš. Kámoš koncem minulého roku zbořil auto a potřeboval rychle něco nového. Nejbližší volný Kodiaq L&K byl přes 400km daleko a to jen proto, že si ho někdo objednal a nakonec to odřekl. To auto bylo volné deset minut, než si ho zablokoval on.
Když pro to jel, tak lehce nadhodil, že by byly fajn zimní gumy v ceně, nebo nějaká slevička, což byla dřív samozřejmost. Prodavač ho těžce odpálkoval, ať ho ani nedráždí, že kdyby mu to nezakazovala smlouva se škodovkou, tak mu dá přirážku, protože tu už má další lidi, kteří to auto chtějí, kdyby to odřekl i on. První auto, kde jako děkuji nedostal ani přívěsek na klíče.
To mě taky vrtá hlavou.
Otec měl původně v plánu koupit nového K...qa (fakt nevím, ty auta i názvy mi splývají), a přímo u dealera mu říkali, že mají spoustu nedokončených aut snad někde ve Slovinsku? a že stačí si vybrat, oni ho možná za půl roku dovezou, dodělají a může s ním odjet. No tak nakonec koupil ojetého Mergla :)
Přesně tak. Posledně jsem odcházel i s pochvalou, že pokud by technik mohl, hned mi napíše EURO2, protože to ty limity splňuje.
A ano, je to veterán. A bohužel, i se svýma bolístkama je jeho údržba výhodnější, než koupě nového auta. Kamarád automechanik, se kterým udržuji naši flotilu napřed říkal kup si něco pořádného... Teď říká drž se toho auta dokud to jen trochu půjde. Ničím ho nenahradíš.
Na druhou stranu, není to auto pro každého a věci, co občas opravuji jsou skutečně obskurní.
Tak to gratuluju. Asi dobre auto.
Taky mam starsi vagen. Ale jezdi s tim pritelkyne. Obskurnich veci je tam vic. Strasne blbe pristupna baterka a po jiste dobe nedosedajici rucka (u tohohle rocniku byla jeste mechanicka) a obcas seridit prevodovku - umi jen 2 servisy v cesku. Ostatni posilaji do reichu.
Jinak dilu se porad vali hromady na vrakaci.
Fakt nemam potiz poridit si treba elektromobil. Ale tak nejak nevidim svuj smysl zivota v autech (nechapu jak nekoho muze bavit jezdit). Jeste pred detmi mi bohate stacila mhd,taxi a kolo. Kdyz nepocitam nucene dojizdeni do prace v US s autem ktere bylo 2x vetsi nez to co vlastnim ale nemohu ridit v CR.
>nechapu jak nekoho muze bavit jezdit
Já to taky nechápal a vyhýbal se řízení, jak čert kříži. Dokud jsem si nesedl do auta, které má obstojnou dynamiku, v zatáčkách nemám strach, že se převrátí, sedačky má pohodlnější, než je moje kancelářská židle od Hermana za 15k a nečichám naftové spaliny ještě pět minut po nastartování. Najednou se stal zázrak a zoufale hledám jakoukoliv příležitost sednout za volant. Ale jen v tom mém autě (a to je pořád jen korejec, žádný supersport). Pokud sednu do něčeho, čím jsem jezdil předtím, tak veškerá radost zmizí v pomalu ještě dřív, než otočím klíčkem.
Asi budou lidi, které to nebude bavit nikdy a nijak. Ale z osobní zkušenosti mi přijde, že řada lidí prostě jen nemá to správné auto, které by jim sedlo.
Klickovat mezi tramvajemi a uzkymi ulickami Prahy a resit mameluky na okreskach kterym tu v cesku rikaji dalnice neni tak nejak mym idealem rizeni. Nehlede na parkovani v uzounkych ulickach kde by clovek ocenil obe napravy nataceci.
Pak stejne clovek zjisti ze porusil x predpisu a je to jen o hodu kostkou.
Nicmene tak trochu mi to priblizilo par veci: automat, parkovaci automat, kamery misto zrcatek a navigace. U te velke americke kravy co zrala jak tank to jinak neslo.
Zatacky a takove veci kolem neresim. Myslim ze na to mam trochu uz cit, ale je fakt ze jiste zvyky z jednostopych vozidel se bouraji spatne. V US jsem mel parkrat chut auto zadkem klopit.
To je imho dost otázka úhlu pohledu... Za katastrofální bych spíš označil naši závislost na technologii, kterou nejsme schopní vyrábět (tím myslím celou Evropu) a potřebu mrhat fosilními zdroji na pravidelné vyměňování funkčních grafických karet kvůli zábavě.
Spíš by stálo zato se zamyslet, nakolik jsme se čistě kvůli své lenosti stali závislí v elementárních životních situacích na technologii, kterou nám dodává v zásadě nepřátelský totalitní režim, který ji vyrábí za cenu likvidace přírody i vlastních obyvatel v rozporu se vším, čím se v rámci naší kultury oháníme.
Myslím, že neuškodí větší množství rodin, kde nebude mít každý člen své vlastní a ještě i firemní auto, zbrzdění herního průmyslu a naopak podpora vzdělávání místo zábavy, atd.
Ne naopak? Jakože zábava nemá být vzdělání? :-D
Každopádně je největším nesmyslem moderní pedagogiky tlak na zábavné vzdělávání. Žádná poctivá práce není jen zábava, ale vždycky vyžaduje zároveň i píli a překonávání rutinních, ale nezbytných úkonů. Je potřeba si neplést zábavu a dobrou motivaci. Dobře motivovaný jedinec nemá problém "tvrdě procvičovat", aby dosáhl zlepšení. Ten, koho něco jen baví, to velmi rychle začne nudit. Žádná zábava netrvá věčně.
Btw. nejrozšířenější dezinterpretovaný výrok je Komenského "škola hrou". On vůbec nemluvil o "hraní si", měl na mysli *divadelní hru*, ve které se dítě mělo víceméně zpaměti naučit scénář své postavy a učit se našprtaným vzorem chování postav.