Jedině kdybyste měl linku do internetu rychlejší, než co zvládne zpracovat váš počítač.
To se v praxi stává. Např. od UPC (i dalších) jsou linky tak rychlé, že starší PC, byť s gigabitovou síťovkou, nejsou schopny datový tok zpracovávat.
Tento stav se historicky opakuje, byl při přechodu 10=>100, 100=>1G a dá se očakávat, že bude i při přechodu na multigigabit.
Nikoli, 1 Gbit/s dnes zvládají low-end počítače, nepotřebujete k tomu ty nejrychlejší paměti.
Tak to mají holt smůlu ti, kteří si koupili buďto low end před pár lety a stále ho používají. A taky smůlu mají ti, kteří nemají instalaci v ideálním stavu, jedou na rotačních discích a dělají víc práce a 1 Gbit přítoku dat nemají jak zpracovat. Pak už to totiž je o bufferech, a pokud ani ty nebudou stačit, tak mají holt smůlu.
A jsme znovu u toho, jestli technologie má sloužit, nebo buzerovat lidi.
Nikoli, jenom nechápete, co co jde.
Když má někdo počítač, který zvládá třeba jenom 300 Mbit/s, a bude mít internetovou přípojku 1 Gbit/s, tak ta data prostě bude přijímat rychlostí 300 Mbit/s. Takže žádné „mají holt smůlu“, žádná buzerace lidí, prostě mu to bude normálně fungovat tou rychlostí, jakou zařízení zvládne. A pokud bude mít na stejné přípojce další dvě zařízení, která budou taky umět těch 300 Mbit/s, tak dokonce i budou moci prakticky vytížit tu 1 Gbit/s linku.
"Nikoli, 1 Gbit/s dnes zvládají low-end počítače, nepotřebujete k tomu ty nejrychlejší paměti."
Zvladaji co?
- Ukladani dat do pameti? Mozna ano, ale za par vterin pamet zahltite (a proc vlastne?)
- Ukladani dat (treba na HDD)? To rozhodne ne
- Vykreslovani obsahu toku na screen? To zcela jiste ne
Jenže pak nemůžete v konkurenčním prostředí BBR "vyhrát" svůj kus pásma. Budete sežrán.
Nikoli.
A připadá mi to evidentní, že to tak není – to jste si představoval, že by BBR fungovalo třeba na YouTube jedině tehdy, pokud by všichni uživatelé YouTube dokázali odebírat data přesně stejnou rychlostí, a jakmile by u někoho rychlost klesla, nedostal by nic? A jediný uživatel, který by se připojil k YouTube a dokázal by odebírat třeba 1,1 Gbit/s, prostě o málo více, než všichni ostatní, by celý YouTube prakticky vypnul a měl by ho jen pro sebe?
BBR vyhrává nad algoritmy, které při jakémkoli náznaku problémů rychle zpomalují – protože uvolněné místo hned zabere a nedovolí těm opatrným algoritmům znova narůst. Ale několik BBR spojení vedle sebe nemá problém, protože jsou všechna stejně „agresivní“.
A připadá mi to evidentní, že to tak není – to jste si představoval, že by BBR fungovalo třeba na YouTube jedině tehdy, pokud by všichni uživatelé YouTube dokázali odebírat data přesně stejnou rychlostí, a jakmile by u někoho rychlost klesla, nedostal by nic? A jediný uživatel, který by se připojil k YouTube a dokázal by odebírat třeba 1,1 Gbit/s, prostě o málo více, než všichni ostatní, by celý YouTube prakticky vypnul a měl by ho jen pro sebe?
Předně, já se s Vámi nehádám, jen nahlas přemýšlím, co se nastane a rád si přečtu názory.
Ano, máte pravdu, pokud druhá strana nebude ucpaná, tak asi nebude žádný negativní efekt znatelný - a to bude asi většinou. Problém by nastal, kdyby jedna strana (YouTube) měla blízko k zácpě a druhá strana (uživatel) nestíhala. Pak by byl uživatel asi v nevýhodě, protože by nestíhal být stejně agresivní.
Přemýšlím, jestli by byl "nestíhající" uživatel v nevýhodě i v případě, že by bylo ucpáno něco po cestě?
Já se s vámi nehádám, pouze opravuji vaše bludy.
Žádný nestíhající uživatel neexistuje.
Tok dat vždy řídí odesílající strana, příjemce jí maximálně může poskytovat nějakou nápovědu, kterou odesílatel může a nemusí brát v úvahu. Při streamování z YouTube může tedy být uživatel agresivní maximálně tak při posílání potvrzovacích paketů. Nenechte se zmást tím označím „agresivní“, které je použité jako metafora pro rozdíl jedné charakteristiky BBR v porovnání s Reno nebo Cubic. Vy jste to nesmyslně zveličil a píšete o tom pomalu jako kdyby pakety řízené BBR cestou napadaly a likvidovaly jiné pakety.
Když už musíte přemýšlet nahlas, tak buď přemýšlejte o algoritmu BBR tedy počítejte s vlastnostmi, který má tento algoritmus, a nebo si přemýšlejte o nějakém svém algoritmu s jinými vlastnostmi, pak ale jasně napište, že je to nějaký váš algoritmus.
Tak jinak.
BRR si měří, jak rychle se dají cpát data, než se začnou bufferovat, a pak tu rychlost drží. Pokud trasu nesdílí nikdo další a má řekněme 100Mbps síťovku na 250Mbps přípojce a dál k serveru je minimálně 40Gbps, tak prostě bude držet těch 100Mbps. Když za stejné situace bude gigová síťovka, tak se zastaví na 250Mbps.
Pokud se na stejné přípojce přidá další socket, tak začne při měření cpát data do bufferu a bude mít pomalý tok, protože traffic velikosti, kterou vygeneruje, jde do bufferu. Ale nejdou tam jeho pakety, ale i pakety původních spojení a začnou se zpožďovat ACKy. Takže ten první stroj zpomalí, druhý objeví volný místo (potvrzení zrychluje) a to místo si obsadí. Takže BRR s BRR se nějak dohodnou. Dopadne to, jako když máš na silnici zúžení a všichni respektují zip. Doprava se zpomalí, ale nikdo nestojí.
Problém nastane, když někdo přijede, nezná zip a začne čekat, až fronta z vedlejšího pruhu opadne. Ten potom (třeba na dálnici) vůbec nejede, protože čeká, kdo ho pustí.