Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku ROOT - Object Oriented Data Analysis Framework od Radim Kolar - Od doby napsani tohoto clanku pribyla do ROOTa...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 6. 2004 11:01

    Radim Kolar (neregistrovaný)

    Od doby napsani tohoto clanku pribyla do ROOTa krome C/C++/CINT jeste podpora pro programovaci jazyky Python a Ruby.

    Zajimalo by mne, ktera cast ROOT framework by vas ctenare zajimala a bych o ni pripadne napsal dalsi dil. Zatim mam napsany dil o histogramech a planuju dil o grafech. Moznosti je cela rada - od programovani GUI pres IO operace, pristup k databazim ....

  • 18. 6. 2004 0:11

    AM (neregistrovaný)

    Myslim, ze v pripade ROOTu by bylo vhodne clanek prizpusobit potrebam VS studentu. Na prikladech ukazat, jak lze v ROOTu resit bezne ulohy z oblasti zpracovani dat: jak vykreslit graf, jak prolozit experimentalni body krivkou, jak nakreslit jednoduchy obrazek v 3D (napr. schema experimentalniho usporadani), pripadne jak simulovat rozdeleni funkci nahodnych velicin. Trivialni problemy, ale dotazene do konce, t.j. aby napr. vysledny graf bylo mozne primo vlozit do diplomove prace - s tim souvisi vhodna volba grafickeho formatu, velikosti obrazku, velikosti a typu pisma, tloustky a typu car, ...

    V praci pouzivam ROOT, R i gnuplot a domnivam se, ze nejjednodussi odpoved na otazku, ktery z techto programu je nejvhodnejsi pro dany ukol, da jednoducha ukazka dotazena do konce. Napr. v gnuplotu je vykresleni grafu zalezitost jedne radky, v ROOTu tech radek je pri vystupu na obrazovku nekolik, ale pokud chcete graf v "publication quality", tak tech radek musi byt podstatne vic.

  • 23. 6. 2004 9:45

    Jan Musinsky (neregistrovaný)

    V podstate citatelov mozno rozdelit do dvoch skupin:
    1) ti ktori sa o ROOTe dozvedeli vdaka Vasmu clanku. Pre tych je nazoaj vhodne pisat clanky napr. o histogramoch, grafoch, funkciach, ... neskor geometry
    2) ti ktori s ROOTom uz pracuju a narazili na tuto stranku. Pre tychto by bolo mozno uzitocnejsie pisat "specickejsie" clanky. Samozrejme tu je tak isto vela moznosti. To co mna zaujima, nemusi zaujimat druheho a naopak. Mna osobne by zaujimalo nieco o programovani GUI, pripadne nieco podrobnejsie o CINTe (vytvaranie, pouzivanie, komilovanie vlastnych TClass-ov, ako pouzivat TObject, ClassDef ...)