> ... a přímo nutí k psaní přehledného kódu.
Jednim z duvodu, proc jsem presel z windows k linuxu je, ze na linuxu me nikdo nenuti delat nejakou pitomost jen proto, ze "se to musi". Nechci byt nucen k nicemu, tim mene tomu, abych psal kod, ktery je vic prehledny pro nejakeho Zejdu nez pro me.
Python konkretne nesnasim, nebot misto poctiveho, prehledneho a casem provereneho zavorkovani se ridi poctem mezer, kterymi je dana radka odsazena (tzv. 2D layout).
Skoda, ze neexistuje jazyk s garbage collectingem (tj. ne C) s podporou cyklickych struktur (tj. ne php a rada dalsich ...), ktery by byl prehledny (tj. ne LISP), neprehanel to s objektovosti do takovych extremu, ze na kdejakou pitomost potrebuje dalsi tridu a na kazdou tridu vcetne anonymni dalsi soubor (tj. ne Java) a dostatecne rozsireny, aby obsahoval rozumne mnozstvi knihoven ...
ObjectiveC ma garbage collecting ?<BR>
Smalltalk neni programovaci jazyk, ktery by umoznoval psat programy. Smalltalk je interni jazyk virtualniho pocitace a jedine, co s nim jde psat, jsou dalsi moduly do tohoto virtualniho pocitace. Uznavam, ze v porovnani napriklad s jazykem, kterym se popisuji triggery ve StarCraftu, ma obrovske schopnosti, o teoretickych vyhodach (objektovost) nemluve, ale princip je stejny.
GC do C++ ? To me nenapadlo ... respektive, nenapadlo me, ze by to bylo pouzitelne.
Pohledem do dokumentace boehm-gc zjistuji, ze moje obavy jsou spravne (detekce dirty pages, moznost zameny integeru a pointeru, ...), nicmene presto se nekdo rozhodl to zkusit a asi mu to chodi ... hmmm ... tak to to taky nekdy vyzkousim (BTW, nic jineho jsem v distribuci nenasel, takze boehm asi bude nejkvalitnejsi ...).
Coz ovsem nemeni nic na tom, ze to neni odpoved na muj dotaz - C je sice dost rozsirene, ale pro vyuziti plne sily GC je zapotrebi knihovny podporujici GC a z tohoto hlediska spada C spise do kategorie jazyku nerozsirenych ... vlastne jedina knihovna budou ty stringy CORDS ...