No, to ano… Podíl ze zisku je totiž původní návrh který CD Project Sapkowskému dal, ten to ale naprosto odmítl s tím že chce peníze na ruku a nezajímá ho co s tou hrou bude – od začátku čekal že to bude propadák. Což ještě vcelku nedávno potvrdil v rozhovoru, kde prohlásil že tím rozhodnutím „obral sám sebe“. Skoro mi připadá že se toho potom chytl nějaký právník, který v tom viděl možnost solidního výdělku. Je totiž otázka jestli se CD Project bude chtít handrkovat s (z části díky nim) celosvětově slavným autorem, spíš bych tipla že to skončí mimosoudním vyrovnáním.
V prvni fazi ho podle vseho poslali doprdеle.
A jinak se s nim nejspis handrkovat budou uspesne, protoze jeho vytvory mimo polsko a okolni zeme nikdo neznal, teprve prave po vydani hry === on ve skutecnosti vydelal spousty penez, a to ze prodal prava na serial je taky prave a pouze dusledkem uspesny hry.
To ze prachy prohlastal a rozhazel mu taky IMO moc u pripadnych soudu nepomuze.
To není pravda, už před první hrou byl Zaklínač slavný téměř po celé Evropě, jmenovitě ty větší trhy: Německo, Francie, Rusko, Španělsko.
Je pravda, že se Zaklínač proslavil po celém světě až díky hrám, ale rozhodně předtím nešlo o nějaké lokální dílo bez většího zájmu čtenářů, jak to působí z příspěvků několika lidí v této diskuzi.
Jinak pokud se nemýlím, tak byl Sapkowski snad dokonce jediný spisovatel v Polsku, který se dokázal uživit jen psaním. Což vypovídá i o tom, že psaním knih se normálně živit nejde, ale i o tom, že na spisovatele na tom byl Sapkowski RELATIVNĚ dobře už před hrami.
No, po části evropy byl známý určitě, na stranu druhou, i tady vidím ve SF/F fandomu dost dramatický nárůst lidí kteří se o Zaklínače začali zajímat díky hře. Navíc hry přitáhly k Zaklínačovi celý anglicky mluvící svět, (první eng překlad vyšel až po hře). Docela pochybuji že by se bez toho Netflix rozhodl začít točit seriál.
Řeči od Aja výše, že by měl Sapkowski platit CD Projectu za propagaci sou samozřejmě dost blbé, CD Project by bez něj možná nikdy nebyl tam kde je teď. Na stranu druhou, je vidět že si dost pomohli navzájem. Proč nechtěl Sapkowski podíl ze zisku taky chápu, po debaklu s prvním seriálem. Jenže to je holt riziko… Peníze na ruku jsou jistota, podíl ze zisku riziková investice. Na rozhodnutí ex-post že investice by byla lepší je pozdě, stejně tak by byla blbost žalovat zbohatlý startup který nabízel platit část výplaty v akciích.
Rec ale neni o beckovem polskem filmu a ceckovem serialu, ktery si nevydelal ani na slanou vodu. Nebyt hry, byl by zaklinac okrajova lokalni znacka. Nevim sice kolik Netflix zaplatil za prava, ale pocitam, ze to bude o nekolik radu vys, nez kolik dostal od polskych filmaru.