Po emulatorech a podobnych softech, umoznujicich spousteni win aplikaci se jiz koukam nejakou dobu. WINE vypada velice nadejne, navic ani napr. takove VMWARE nezaruci 100% beh win aplikaci. V momente, kdy na tom pobezi poradne Photoshop a OpenOffice bude hotova, menim na Linux.
Podla mna nie je dolezite aby vsetky aplikacie z Windows bezali 100% na Unixe , budu stacit tie, kvoli ktorym musi mat uzivatel Linuxu dual boot a obcas bootovat do windowsow.
Ako je to z rychlostou? Mne vsetky programy spustene pod wine isli strasne pomaly, prekreslovanie bolo pomale aj ked pod X ami funguje akceleracia... Je to naozaj vsetko len tym debugovacim kodom? Da sa tento pri rekompilovani odstranit?
Dejte si pozor na unáhlené závěry...
V systému OS/2 Merlin/Aurora nyní výborně funguje projekt ODIN, který emuluje WIN32 a je jen o málo horší než WINE.
Osobně se začínám trochu bát o budoucnost Linuxu:
1. Obrovský počet firem investuje mnoho usilí a peněz
do Linuxu, ale marketingové výsledky jsou zatím hodně slabé. Poměrně brzy může příjít nepříjemná kocovina, kterou nyní prožívají čistě internetové firmy...
2. Linuxová komunita vyrostla na faktu, že téměř všechny programy jsou zadarmo (tedy nic proti tomu). Pokud se však tato mentalita brzy nezmění, drtivá většina softwarových firem nebude mít v douhodobém měřítku žádnou šanci uspět...
tak se neboj :)
je pochopitelne, ze vyvoj opensource firmu nezivi.
na linuxu vydelavaji, mohou vydelavat a budou vydelavat firmy poskytujici reseni. ty pak samozrejme maji zajem dany opensource v ramci vlastnich potreb rozvijet.
casto uvadenym pripadem je IBM.
1. linux je pro mnoho reseni vhodnejsi (naklady, adaptabilita, skalovatelnost) a i kdyz samozrejme pro kazdy OS existuji specificke oblasti, linux zasahuje vsude od embedded zarizeni po serverove farmy.
2. zejm. vetsi podniky preferuji reseni pred produkty a i na masovem trhu se levna reseni prosazuji.
Naprosto s Vami souhlasim. A těchto aplikaci krom toho bude postupně ubívat. Někde jsem četl, že kód pro debuger lze odstranit pomocí poměrně jednoduchého scriptu. Nemílím-li se, tak to dokonce bylo tady na rootu.
Na tom modulu jadra se myslim pracuje. O tom se da zase docist na www.linuxworld.cz v sekci jadro. Podrobnosti, i kdyz starsi najdete tady: http://www.linuxworld.cz/lw.nsf/page/091CDD5F864F027DC125697A002BC751
Autori tam pisou, ze kernel modul zrychli wine az o neuveritelnych 900% a to jsem se opravdu neupsal.
Vsem vam preji krasny den
kodem pro debugger jsou rozumeny casti zdrojovych kodu WINE ktere delaji ruzne sanity-checking. 'normalni' debugovaci informace (napr. pro gdb) na rychlost kodu nemaji zadny vliv, pouzivaji se pouze pro resolvovani symbolu.
Co se tyce rychlosti WINE, vetsina programu mi beha paradoxne 2x pomaleji nez pred rokem, ale i tak jsou dostatecne rychle. 3d akcelerace funguje, a dokonce se mi podarilo spustit na svem 3dfx starsi hry (incubation) v 3dfx modu :)