Vlákno názorů k článku Singularity od anonym - Podle recenze se hra pomerne podoba strategicke casti...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 11. 2005 8:10

    bez přezdívky
    Podle recenze se hra pomerne podoba strategicke casti X-Com alias ufo (prvni dva dily). Je tam i takticka cast ? Je ten pocit spravny ?
  • 4. 11. 2005 13:08

    Honza (neregistrovaný)
    Je to dost podobne, az na to ze v X-Com slo o to nemit zaporne score, tady je hlavni neprozradit se.
    Hra se da docela rychle dohrat, jak jsem se ted presvedsil. Coz by u X-Com bez te "takticke casti" bylo asi stejne.
  • 4. 11. 2005 18:37

    dejf (neregistrovaný)
    UFO:EU lze dohrat behem jednoho delsiho odpoledne, pokud tahle hra ma mensi naroky, bude me zrejme bavit tak jednou, UFO uz mam parkrat za sebou.
  • 5. 11. 2005 11:09

    bez přezdívky
    Hru jsem nedohral, ale uz me to prestalo bavit. Princip hry spociva patrne v tom, ze sice muzete postavit hromady bazi (predevsim u small warehouse je to napadne), ale nesmite, protoze v pozdejsich fazich hry vas cekaji takove chutovky jako cekat 40 dni na dostaveni zakladny na mesici nebo 50 dni na dostaveni zakladny u Neptunu. V te dobe pochopitelne nebudete pozemske zakladny vubec potrebovat, protoze stejne v nich nemuzete delat nic jineho nez penize a tech mate ze by jste s nimi mohli dlazdit. Pochopitelne treba zrusit ty baze naprosto nelogicky nejde a porad se musite trast ze je objevi (a staci, aby lidi objevili 10 bazi, a koncite. Snizovani podezrelosti je dost pomale.).

    Celkovy napad hry je dobry a kdybych od zacatku vedel, jak moc zoufale to bude s tim cekanim na stavbu (ja vim, mel jsem se podivat do zdrojaku) a naplanoval si podle toho pocet bazi, asi bych si jednou dobre zahral (a ne dvakrat spatne jako takhle). Myslim ale, ze by to chtelo vice propracovat (coz neprekvapi, je to verze 0.22) a pokud by pridani cudliku na ukonceni pouzivani baze v soucasne verzi hry snizilo jeji vyvazenost, vymyslet jinou metodu jak ji vyvazit (ruseni bazi by slo zneprijemnit tim, ze se musi "rozebrat" v case umernem dobe jejich vystavby - porad lepsi nez nemoci se jich zbavit vubec).

    Detaily: proc muzete stavet na kazdem kontinentu - nezda se, ze by v tom byl rozdil (mel by - napr. na kazdem kontinentu nezavisle objeveni nebo tak neco). A proc chybi australie ?
  • 5. 11. 2005 18:10

    lopik (neregistrovaný)
    Napad hry me docela dostal.. ze zacatku to byla i celkem zabava.. hru jsem nakonec dohral (napodruhe), ale jen pomoci load/save pri cekani na posledni bazi.. myslim ze bez neustaleho loadovani ke konci hry ani dohrat nelze - muzite mit postavene velmi vykone baze, a dlouho cekat -> tj. pravdepodobnost, ze vas objevi je velmi vysoka.. a taky se to ke konci zvrhlo v monotonni vydelavani penez a cekani na dostaveni baze.. nicmene zpocatku, dokud je co vynalezat, je hra celkem svizna.. taky me je trochu divne, ze ke konci hry, kdyz uz mate technologie prekonavajici ty lidske vam vadi prozrazeni.. a moc me potesilo, ze neslo o zadny boj s lidmi..
  • 5. 11. 2005 18:54

    bez přezdívky
    Ono kdyby se povolila vystavba tovaren (jakou ma logiku, ze dily pro tovarnu na mesici nebo dokonce na neptunu vozis ze zeme ? Od vynalezu autonomnich robotu preci nejsi omezen na stavbu pocitacu ...), pravdepodobnost objeveni zakladny na neptunu (mam na mysli far reaches) se snizila na realistickou hodnotu (tj. 0.00001%) a hlavne POVOLILO BY SE ZRUSENI STARYCH BAZI .... logicky by hra mela tri faze: v prvni by jsi s pomoci pozemskych bazi vynalezal advanced technologii, v druhe by jsi se zahrabal pod vodu (a do antarktidy, pochopitelne musela by tam byt nejaka vetsi baze) a postupne prechazel z penez na vlastni zdroje a zaviral prilis riskantni pozemske zakladny a v treti by jsi presel do vesmiru a spolehlive unikl odhaleni ... a i kdyby te nasli, co asi udelaji ? Budou 3 roky stavet raketu schopnou doletet na misto, kde jsi ted ? No a ? Ty uz budes u Alphy Centauri nebo ve vedlejsi dimenzi.

    Ano, myslenka s lidmi nebojovat ale zmizet jim je prijemnou zmenou. Ne ze by boj proti lidem byl nezajimavy ... ale uz tu byl mockrat.

    Hmmm ... kdyz jsem na podobne nedostatky narazil u komercni hry, nadaval jsem ze ji nemuzu menit zdrojaky ... ted tu moznost mam, ale nemam na to cas ... i kdyz uvidime, jestli se autori vydaji jinym smerem asi si to tam nekdy dopisu ... i kdyz jak se znam, hra pak skonci silne nevyvazena.
  • 6. 11. 2005 0:45

    Pichi
    Tu hru jde dohrát s jednou rukou v uchu. Vtip je v tom, že tu AI nijak netlačí čas a naopak pracuje pro ni. Čím míň má bází tím je menší pravděpodobnost, že dojde k odhalení a tím nárustu nebezpečnosti u některé ze skupin. Tedy nejméně 2. Kupodivu přežije i když má bázi teprve ve výstavbě a tedy bez CPU :-) Schovávání pod vodu je slepá větev a není k ničemu, jen další báze kterou odhalují vědci a to je příliš cené, aby se tím jen tak plýtvalo, protože jediná báze na měsící má největší velikost (600) a tak se tam nejvíc nahrabe peňěz na transdimensional bazi (přes 10,000,000,000 za den!). V podstatě je potřeba mít stále dvě báze přičemž jedna může být ve výstavbě. Prakticky všechno až po fůzní reaktor se dá vymyslet na zemi. Pak se prachy samy hrnou, jen si je nutné dávat pozor aby se člověk nikdy nedostal do stavu, kdy mu začnou prachy docházet hlavně při stavbě transdimenzionální báze. Nejde její stavba přerušit a jak nejdou úroky, už se z toho nevyhrabe. V závěrečné fázi pak má člověk jeden large warehouse na zemi (protože pro výstavbu není potřeba CPU) a jednu na měsíci a z ní hrabe prachy. Až má 8*10^12 prašulí, hodí výstavbu trans. kapsle a stačí mu jedna jiná báze na potřebné CPU v závěru výstavby. Bežně se to dá zakončit kolem 700 dní a nebezpečnost kolem 40% u všech kromě veřejnosti. Ta má kolem 0% :-D Pohodička.
  • 6. 11. 2005 10:55

    bez přezdívky
    V prvni hre jsem nasekal tak 60 bazi. V druhe jich bylo na kontinentech 32. Nejsem blbej, potreti by jich bylo jeste min a podezreni, ze pres 10 celkem je neunosne riziko jsem uz dostal taky. Jenze, vis, zacinat hru potreti a jeste ji hrat takovym stylem by me uz nebavilo ... ta hra je GPL a beta verze, premyslet nad tim co je na ni spatne ma smysl.

    Odpoved vyvojare:
    
    > Hello,
    > I played your game and I must add I didn't finished it. I make it to moon base, but then I was discovered too many
    > times ...
    > Do you plan to add option to destroy/stop using base ? I understand it may shift game balance, but maybee it can
    > be compesated somehow ...
    This is planned for the next version.
    
    > Do you plan to add factories as alternatives for using money to build bases (I'm speaking about post-autonomous
    > vehicles technology) and some other post-earth technology ?
    Currently, "money" also consists of resources that you have available. I plan to simulate this more closely so, for
    example, you need to send workers to a spot, and actually construct the base. This is more long-term.
    
    > Do you really think chances of discovering base in far reaches is so high ?
    The game is rather unballanced right now...
    
    > Do you plan to make some differences between continents ? Or better, difference between building all on one
    > continent and dividing bases to all of them ?
    > Why didn't you add Australia ?
    > And why did you add Antarktida and make it so unusable ?
    Interesting mispelling...
    I plan for improve this area. The basic idea is to increase the number of areas to closer to 20-50, and track stats
    for each area separately. For example, you could spend some money to bribe some officials/spend some CPU to replace
    officials with duplicates down in Peru, then store most of your bases down there. However, if the bribes/duplication
    is discovered, the suspicion in that area will increase, (with a lesser effect worldwide) and you might want to
    destroy your bases in that area, and move over to China. Of course, you need to construct the bases, and you don't
    have a robots over there, so you need to hire local workers; which works until one of the laborers gets
    suspicious...
    
    Bottom line is that this area could become much more interesting. I haven't touched it since the 7-day python compo.
    
    > (I'm thinking about adding some of it to game myself, but I expect I don't
    >  have so much free time to be faster that you (and I don't know python)
    >  ... so if you are working on it I rather wait for better version from you).
    
    Suggestions are also welcome. While I may not implement everything immediately, some good ideas can be quite useful.
    

    Pochopitelne jsem odpovedel s par dalsimi napady. Uvidime, jak dopadne dalsi verze ...